Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

penvissers

Killing Fields In Scrogg

Recommended Posts

ga je dieven? zoja wanneer?

 

Ja, dat ben ik wel van plan, wil ze nu alle vijf door het net heen hebben en dan kijken wat onder blijft, en geen licht meer bij komt.

 

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik moet zelf ook even het forum erop na slaan.

 

Blijkt lijkt inderdaad aardig bijgetrokken. Gaat goed zo te zien. Op naar een gekleurde tent.

 

Bedankt Crimson,

 

Ja trekt aardig bij nu. Hou ze elke dag in de gaten, en idd, er waren een paar bladeren raar, ook met hier en daar een verbrand stukje op het blad, beetje slechte start gehad bij het ontkiemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 11, Bloei.

 

Temp 24,5°C Lv=65% met lamp aan, met lamp uit rond de 90% en een temp van 25°C.

 

Ik vind ze er mooi bijstaan, ik krijg niet alles egaal, met toch wel redelijk.

 

De Katzukush x SanniesJack is als laatste erbij gekomen maar gaat dwars door het net heen en haalt alles in lijkt het wel.

 

Bij de dame linksvoor zie ik al kleine bloeiverschijnselen.

 

Ze staan nu ongeveer 10cm boven het net. Als het een beetje meezit dan groeien ze nog zo'n 10 dagen door voordat de bloei echt gaat beginnen, volgens vorige topics. Ik heb nu nog 40 cm speling voor eventuele groei.

 

Water geef ik ze nu, de ene dag 1 liter pp, de andere dag 500ml pp. Tensio schommelt een beetje tussen de 80 en 400mb.

 

Ben twee dagen terug bezig geweest met wat dieven onder het net, ik kan nu weer een beetje redelijk water geven, wat een bush.....

 

En nu de foto's;

 

gallery_44370_18652_125304.jpg

 

gallery_44370_18652_167109.jpg

 

gallery_44370_18652_431751.jpg

 

gallery_44370_18652_177678.jpg

 

gallery_44370_18652_964946.jpg

 

gallery_44370_18652_1155252.jpg

Bij deze dame zie je wat bloeiverschijnselen.

 

gallery_44370_18652_911509.jpg

 

gallery_44370_18652_974673.jpg

Dikke stammen, zeker de linkse.

 

gallery_44370_18652_643988.jpg

Of de metingen helemaal kloppen weet ik niet, maar ik heb ze nog geen een keer verzopen, dus ze drinken goed.

 

Bij de volgende foto's hoop ik op een vol net met topjes in beginnende bloei.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker penvisser!

 

Dat gaat een flink gekleurd oerwoud worden.

 

Hou ze in het gareel! :whip:

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je Worm, dat hoop ik ook.

 

De linksachter was de kleinste maar heb ik gisteravond nog geknakt en gebogen, had dat nog nooit gedaan. Ze groeit nu ineens zo snel dat het verschil anders te groot wordt.

 

Van de week kom ik met een update en foto's. Dan ga ik ook zachtjes aan beginnen met de BAC-bloei mee te geven.

 

Het net komt aardig vol. Ik heb ook wat blad weggehaald om de onderste internodes richting net te laten groeien.

 

Tot nu toe ben ik tevreden.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update:

 

Dag 20, Bloei

 

Temp 25,5°C Rv 55%, Tensio tussen de 70mb en 400mb.

 

De dames lijken het naar hun zin te hebben, De linksvoor en rechtsachter waren al iets eerder door het net heen en bij deze zie je nu duidelijk bloeiverschijnselen.

 

De andere drie bleven een beetje achter maar gaan de afgelopen week als een raket omhoog. Het was gisteravond voor de tweede keer dat ik ze hebt geknakt.

 

Anders wordt het hoogteverschil teveel naar mijn idee.

 

Ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden.

 

Ze drinken nu om de dag 1,5ltr pp. Degene met de zichtbare bloei krijgen 1ml p/ltr BAC-bloei mee, de rest moet het nog even zonder doen.

 

Hierbij de foto's, ook wat met de macro lens geschoten, wel mooi om te zien, die witte haartjes.....

 

gallery_44370_18652_939690.jpg

 

gallery_44370_18652_540981.jpg

 

gallery_44370_18652_902043.jpg

 

gallery_44370_18652_696753.jpg

 

gallery_44370_18652_663580.jpg

 

gallery_44370_18652_277802.jpg

 

gallery_44370_18652_351602.jpg

 

gallery_44370_18652_749387.jpg

 

gallery_44370_18652_203755.jpg

 

gallery_44370_18652_515047.jpg

 

gallery_44370_18652_788739.jpg

 

gallery_44370_18652_109215.jpg

 

Tot volgende week.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker penvisser!

 

Ziet idd duidelijk dat je aardig pheno verschillen hebt. Das kweken vanuit zaad he ;) .

 

Op naar lekkere dikke vette gekleurde buds :tu

 

Gr,

 

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Worm,

 

Leuk dat jij af en toe komt kijken, anders kan ik er beter niks opzetten, hahahaha.

 

Naar mijn idee gaat het zeker lekker, ik juich nog niet te vroeg, er kan nog van alles gebeuren.

 

En idd, het is soms lastig om alles egaal te krijgen, maar de dametjes doen goed. Ik zie ook geen tekorten, alhoewel degene die al in bloei staan wel wat lichter van kleur werden.

 

Ik geef nu 1ml bac-bloom p/ltr mee, en ik zie dat ze wat donkerder groen worden.

 

Luchtvochtigheid schommelt nu tussen de 40 en 50%, en dan staat de afzuiging rond de 20%. Dus mocht het te vochtig gaan worden kan ik nog harder afzuigen.

 

De lamp heb ik er een beetje dicht opgehouden rond de 30cm omdat ik niet wilde dat alles omhoog zou schieten. Gister heb de lamp verzet naar 45cm. Ik heb nu nog zo'n 20cm over tot plafond.

 

Hopen maar dat er niet wat gaat strekken, maar dat zie ik vanavond dan wel weer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update: Dag 29 Bloei,

 

Temp Lamp aan 27°C Rv 40%.

 

Ik geef ze nu 1,5ltr per pot, om de dag. Hier voeg ik 1,5ml bac bloom toe en om de 14 dagen een grammetje bacto.

 

De tensio lijkt nu wel wat stabieler, schommelt tussen de 70mb en de 300mb.

 

Wat hoogte en bloei betreft, is het wel een beetje een zooitje, de linksvoor is nu het laagste maar het langst in bloei. Die er rechts naast staat, begint nu pas de zichtbare bloei.

Links achterin, die is weer veel donkerder groen maar geen verbrande bladpunten. rechts ernaast zit nu ook goed in bloei maar het blad is wel wat lichter.

 

Moet ik nog wat extra's toevoegen tijdens de bloei, dan alleen bac bloom en af en toe bacto? Of kan ik wat vismeelpoeder toevoegen aan het water? Ik heb gelezen dat het het wel de bloei extra stimuleerd qua stikstof? Maar hoeveel op een ltr water?

 

Ik ben nu toch wel nieuwsgierig wat jullie ervan vinden of dat er dingen zijn waar ik op moet letten de komende weken?

 

Groeten Penvisser.

 

En dan de foto's......

 

gallery_44370_18652_45264.jpg

 

gallery_44370_18652_33868.jpg

 

gallery_44370_18652_659290.jpg

 

gallery_44370_18652_450950.jpg

 

gallery_44370_18652_667739.jpg

 

gallery_44370_18652_595744.jpg

 

gallery_44370_18652_889446.jpg

 

gallery_44370_18652_729968.jpg

 

gallery_44370_18652_694680.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker man

Hoe bevallen de potten je

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie bezetting, dat wordt volle bak straks

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bosteelt, bedankt man.

De Air pots vind ik tot nu toe super. De vorige ronde heb ik ze aangeschaft en gebruikt onder led ( niet de goeie led) en was nog wat bang met water geven ( te weinig). Maar nu onder hps gaat het goed. Je kan ze bijna niet verzuipen krijg ik het idee omdat het water er zo weer uitloopt mocht je te scheutig zijn. Ook verdamp het water sneller door de gaatjes in de zijkanten. Ik zal de kluit laten zien hier als ik klaar bent met deze ronde. In de midden staat een gewone pot en daar ben ik toch wat voorzichtiger mee. Houd veel meer water vast.

 

@ Miami, leuk dat je meekijkt. Ik hoop op een leuk resultaat voor mijzelf, waar ik even mee vooruit kan. 🚬

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik ben benieuwd naar de Kluit

Ik gebruik zelf smartpots denk dat dit het zelfde principe is

Ik Ben van plan om deze potten ook aan te schaffen maar wacht nog effe af

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze air-pots zijn 15ltr maar omdat ze hoger zijn dan ze breed zijn, heb ik er een stuk vanaf geknipt vanwege de hoogte in de tent. Denk dat ze nu rond de 12ltr zijn.

 

Deze schroef je met twee plastic schroeven zo in en uit elkaar. Schoonmaken is een makkie en opbergen ook.

 

 

De smartpots heb ik ook naar gekeken, maar denk zelf dat ik met de air-pots langer gaat doen, qua levensduur, of valt dat wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 36, Bloei.

 

Je ziet nu erg het verschil in pheno's. In de hoogte maar ook het verschillende blad, achterin is het blad meer donkergroen. Bij de Katzu zag ik vd week dat de bovenste bladeren gele plekjes kregen, de lamp hing er zo'n 30 cm boven. Nu 40 cm, eens kijken of het stralingswarmte is.

 

Ze lijken deze week ook wat minder te drinken en hier en daar wat verbrande bladpunten. De bloeivoeding laat ik deze week even achterwege, alleen kraanwater.

 

gallery_44370_18652_504225.jpg

 

gallery_44370_18652_334607.jpg

 

gallery_44370_18652_368565.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedemiddag allemaal,

 

Even een update: Dag_50_12/12.

 

Temp met lamp aan: 27°C Rv=39%. Lamp uit: 20-25°C 40-50%

 

Ik geef nog steeds om de dag kraanwater op 20°c, ik geef ze verschillend water. De Katzu staat in een gewone pot en houdt meer water vast merk ik. Die krijgt 1-1,2ltr om de dag. De rest zuipt nu aardig door en krijgen 1,7 ltr om de dag en wordt nog wel meer denk ik zelf.

 

Ik geef 1 of twee keer per week 1ml - 2ml Bac Bloom mee, en sinds gister 1ml Bac PK Booster.

 

De dame Linksvoor stond erg laag t.o.v. de paarse ernaast, die is een beetje uitgeschoten en een week later pas gaan bloeien. Misschien door het knakken of buigen, dat ze daarom wat later is.

Daarom heb ik het netje even losgemaakt aan de linkerkant en de pot 12cm opgehoogd. Nu staat ze wat beter in het licht, ook voor de onderliggende toppen.

 

Hier de foto's van hoe het er nu bij staat.

 

gallery_44370_18652_441250.jpg

Bovenaanzicht.

 

 

gallery_44370_18652_1079450.jpg

Paarse Killing field, later in bloei.

 

gallery_44370_18652_799477.jpg

KatzuKush x SannieJack.

 

gallery_44370_18652_852269.jpg

KatzuJack_Bud.

 

Tot volgende week..................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten een paar heerlijke toppen !

 

Zie dat je nu pas Bac PK meegeeft.. Je mag deze eigenlijk vanaf week 02 in lichte dosis meegeven(1ml/l)

 

 

Die zitten er zeker tussen, beginnen nu ook lekker hard te worden.

 

Ik had een starterspakket genomen en daar zit de PK booster niet bij,

 

Ik geef niet teveel voeding, kreeg een paar weken terug een beetje last van verbrande bladpuntjes, ben ik iets minder bloei gaan geven.

 

Probeer een beetje de planten aan te kijken.

 

Maar ze moeten nog wel een aantal weken, en gaan nu meer drinken,dus dacht ik, laat ik de PK gaan combineren met Bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goedenavond allemaal,

 

Ik heb het erg druk op werk, maar de dames staan er nog.........

 

Het was eergisteren, Dag 63_12/12

 

Zie nu veel milky Trichonen en bij sommige al wat amber, maar die kan ik niet zo goed fotograferen omdat ze achter in de tent staan.

 

Afzuiging staat nu op 60% en de Rv is 44%, zie geen rotte plekken in de toppen dus hoop dat ik bespaard blijf.

 

Ik zie wel bij de Kush dat er opgekrulde blaadjes in de toppen zitten, ze staat recht onder de lamp dus het zal wat verbranding zijn, maar de lamp hangt nu tegen dak aan, kan niet meer hoger.

 

Ik hoop deze week toch wat meer amber te gaan zien, de pistels worden hier en daar wel bruin.

 

De paarse zuipt nog volop en is nog steeds aan het aandikken qua top opbouw.

 

gallery_44370_18652_960360.jpg

 

gallery_44370_18652_312552.jpg

 

Ik geef alleen nog voeding aan de paarse en de rest laat ik zo met regenwater afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom regenwater? Ziet er goed uit! Ziet er wel uit alsof ze nog even mogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom regenwater? Ziet er goed uit! Ziet er wel uit alsof ze nog even mogen.

 

Ik gebruik nu regenwater omdat de ph ervan 7,0 is en uit de kraan 8,3. Tijdens de bloei heb ik wel kraanwater gebruikt omdat hier werd verteld dat de dames de kalk in het water goed kunnen gebruiken. Nu ze nog een paar weken moeten (denk ik zelf) kan ik ze spoelen met schoon regenwater. Dit is de gedachte erachter. Of het veel verschil maakt weet ik niet. Meer gevoelsmatig.

Hoe lang denk jij dat ze nog moeten dan Kaak?

 

ik zie ook weinig bruine haren

 

Moet je ff lezen X, hier en daar schrijf ik........

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 73, 12/12

 

De toppen dikken nog steeds aan, hier en daar torentjes aan het bouwen. Bij de KF linksvoor zie je nu wel herfst verschijnselen, er komen nu meer gele bladeren, maar de trichomen zijn nog niet allemaal milky.

 

Temp met lamp aan is nu 27°C en Rv 30%, toprot heb ik gelukkig nog niet kunnen ontdekken en hopelijk komt het niet ook.

 

De paarse loopt iets achter qua bloei en is dikke toppen aan het maken, met nog veelal witte pistels, deze krijgt nog wel wat bloei en PK mee.

 

De rest krijgt nu alleen nog water.

 

 

 

Voor de rest gaat het zijn gangetje, de volgende ronde wordt Kolossus, de zaden zijn al binnen.

 

Hier een paar overzicht foto's........ :icecream: :icecream: :icecream:

 

gallery_44370_18652_1090669.jpg

 

gallery_44370_18652_537056.jpg

De Paarse dame

 

gallery_44370_18652_87486.jpg

In het midden de KatzuJack Toppen, kneiterhard. En ruiken erg sterk.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn torentjes (foxtails) liever een verschijnsel dat je niet wilt? (bag appeal) Hebben de planten enige tijd te warm gestaan of hadden ze misschien al om gemoeten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn woensdag omgegaan, allemaal.

 

Torentjes waren ze al een paar weken aan het bouwen, het kan zeker zijn dat het bij de toppen wat te warm is geweest.

 

Trichonen waren veelal milky en wat amber ertussen.

 

Ze hebben in totaal 84 dagen op 12/12 gestaan.

 

Aan toppen(jes) heb ik er 1299gr nat afgehaald, en 250gr knipafval.

 

Voor een eerste binnenkweek ben ik wel tevreden.

 

Ik laat nog weten wat het drooggewicht geworden is.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...