Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Testament

Bouw Kweektempel(Tje)

Recommended Posts

Hoi hoi beste leden,

 

Het is al een tijdje geleden dat ik lid werd van dit forum en na lang twijfelen tussen tent kopen of hok bouwen is de knoop doorgehakt en de keuze is gevallen op zelf bouwen.

Dit enkel en alleen omdat de vrije hoogte in mijn kelder maar 173 cm is en ik hier dus geen enkele tent in kwijt kon geraken die geschikt is voor 2 600w lampen.

Vandaag dan maar de eerste hand gelegd aan de bouw van het hok dat 2,3 bij 1,3 meter zal gaan worden.

Ik heb ervoor gekozen om zelf uit 18 mm hout profielen te gaan maken waar ik netjes 4,5 cm isolatie kan gaan tussen plaatsen. Waar ik binnenkant mee ga bekleden (onder de mylar of zwart/wit folie) ben ik nog niet uit, tips hieromtrent zijn dus zeker welkom.

Zodra ik uit gedokterd heb hoe foto's te plaatsen volgen deze uiteraard ook.

 

Groetjes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst met je hok, je kweek valt of staat met een goed klimaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes gewenst met je hok, je kweek valt of staat met een goed klimaat.

 

Dank je dilago, ik heb jaar of 10 geleden nog mijn eigen rokertje gekweekt met best goede resultaten mag ik wel zeggen. Draaide toen gemiddeld 0,8/watt onder 2 x 600 watt.

Nu is het echter om medi soortjes te gaan kweken en ik hoop dat het net als toen zonder al te veel problemen mag verlopen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co0l!

 

Good luck buddy....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co0l!

 

Good luck buddy....

 

Thnx Collie Weed :-)

 

 

@billmurray heb eens gesnuffeld in sannie's shop en de herijuana , Mad scientist, K.O kush lijken me wel interessant.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eergisteren dan maar alvast aan de gang gegaan met het opmaak zagen van hout zodat ik zaterdeg meteen van start kon gaan met de bouw.

 

gallery_41723_18683_592789.jpg

 

Alles netjes afgespoten met PUR schuim om alles volledig dicht te krijgen.

 

gallery_41723_18683_1787118.jpg

 

En dan vandaag een deur in mekaar geknutseld en gemonteerd.

 

 

gallery_41723_18683_1242865.jpg

 

 

Maandag kijken voor hout om de binnenkant te bekleden en we kunnen weer verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo testament

 

het plaatmateriaal wat je hebt gebruikt is niet echt vochtbestendig, totaal niet eigenlijk!

en het breekt ook vrij snel.

 

wil je het hok voor langere tijd gebruiken? dan zou ik gewoon voor houten balkjes kiezen (50x70mm)

 

 

vakman

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo testament

 

het plaatmateriaal wat je hebt gebruikt is niet echt vochtbestendig, totaal niet eigenlijk!

en het breekt ook vrij snel.

 

wil je het hok voor langere tijd gebruiken? dan zou ik gewoon voor houten balkjes kiezen (50x70mm)

 

 

vakman

 

Het is osb3 vakman, zou dus geschikt moeten zijn voor vochtige ruimtes.

Gaan zoiezo nog 2 lagen grondverf overheen alvorens het plastic er tegenaan gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 lagen verf erop wordt het anders, maar dat had je dan eigenlijk eerst moeten doen.

nu kun je de onder en boven regel niet meer rondom schilderen ;)

 

 

 

maar succes met je hokkie, mooie grote ruimte :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 2 lagen verf erop wordt het anders, maar dat had je dan eigenlijk eerst moeten doen.

nu kun je de onder en boven regel niet meer rondom schilderen ;)

 

 

 

maar succes met je hokkie, mooie grote ruimte :specool

 

Thnx vakman, gaat wel goed komen.

Qua oppervlakte valt het wel mee, de binnenafmetingen zijn 2,3 bij 1,8 meter.

Hier gaan 2 600 watt lampen inkomen met 1500cuub afzuiging en 1700cuub filter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks het slechte weer dat me tegenhoud om hout te gaan halen om verder te werken maar besloten om alvast aan de elektra te beginnen.

Ik heb echter wel jullie mening over iets nodig.

 

Ik heb in de achterste muur van het hok 2 metalen L ijzers in de muur zitten die sterk genoeg waren om een betonnen plaat te dragen, zou het niet slim zijn om deze te gebruiken om bvb het koolstoffilter dragen?

 

https://www.wietforum.nl/uploads/gallery/album_18683/gallery_41723_18683_752697.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb wat oponthoud gehad door verschrikkelijke rugpijnen maar ben dan toch maar weer rustig aan de slag gegaan om de electra op orde te maken.

Voor de 2 lampen (600 watt) en de benodigde rand apparatuur heb ik 2 aparte groepen voorzien om alles zo safe mogelijk te houden ( we willen geen brand natuurlijk in een huur woning) . Ook het schakelbordje in het hok krijgt inmiddels vorm maar is nog niet volledig naar mijn zin.

 

gallery_41723_18683_1832557.jpg

 

De stopcontakten op het bordje waar oorsprongkelijk de vsa's op ingeplugd zouden worden ga ik vervangen door extra 16A zekeringen. Qua diameter heb ik gekozen om alles in 2,5mm te maken.

 

Laat ik nu toch een reuze mazzelpik zijn, kijk ik in de stoppenkast en wat zie ik!? Onder in de stoppenkast staat één stopcontakt waar een volledige groep van 16A voor gebruikt is, dus verder geen verbruikers op deze zekering.

 

gallery_41723_18683_1253353.jpg

 

gallery_41723_18683_559224.jpg

 

Verder zie ik dat de zekering nr 10 gebruikt wordt om de verlichting op de bovenverdieping af te zekeren en dat nr 12 ( een 10A zekering) niet aangesloten is, nu dacht ik om de boven verdieping om te schakelen naar zekering nr 12 en dan nr 10 als 2de lijn te gebruiken voor de kweekinstallatie in de kelder.

 

Verder kan ik zeker nog wat extra ogen gebruiken om ff te checken of het relais op deze manier gebruikt kan worden, heb enkel de blauwe draden onderbroken en de aarding en bruine draad rechtstreeks naar de contactdoos laten doorlopen.

 

http://gallery.wietf...683_1621311.jpg

 

 

Greetzzzzz

Testament.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pffffffffffffffffffff

nare wending hier in de kelder!

Na de regenval van de afgelopen tijd blijkt ineens dat de kelder niet zo waterdicht is als gedacht!

Op 3 of 4 plaatsen blijkt het grondwater door het beton heen te sijpelen, tot hiertoe nog niet in het eigenlijke kweekgedeelte maar ga er me toch de nodige vragen bij stellen of het wel zo slim is om deze kelder als kweekruimte te gaan gebruiken.

 

greetzzzzzzzzzzz

Testament

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee dat lijkt me niet echt handig dan als na een flinke plensbui de boel nat staat

Share this post


Link to post
Share on other sites

... of het relais op deze manier gebruikt kan worden, heb enkel de blauwe draden onderbroken en de aarding en bruine draad rechtstreeks naar de contactdoos laten doorlopen.

Dat is absoluut fout. Blauw is normaliter de nul en je mag niet schakelen in de nul. Eventueel kun je de nul rechtstreeks aan de wcd zetten en de fase (bruin) schakelen. Maar ik zou zowel nul als fase door het relais laten schakelen.

Dat kan deze relais denk ik wel hebben voor twee keer zeshonderd watt. Welk type relais is het?

En hoe zit het met het water?

Edited by Zwemvis
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx zwemvis, das nu info waar ik iets mee kan se ;-)

De situatie in de kelder is volledig uit de hand gelopen daar stond vorige week over het hele vloeroppervlak zo'n 20cm water, dus das een no go!

Heb echter een andere plaats waar ik men ding wel kan doen maar dat is in een bovengrondse ruimte tegen de straat aan dus daar zal de afzuiging zeker en vast fluisterstil moeten zijn, komt nog eens bij dat mijn overbuurman een politieman op pensioen is dus met fluisterstil bedoel ik eigenlijk onhoorbaar op straat.

Welk type relais het is moet ik je het antwoord schuldig blijven maar ik ga morgen toch weer aan de slag en dan laat ik je weten wat voor relais het juist is.

 

Mvg

Testament

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed isoleren

En met een geluidsdemper werken en een softbox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...