Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sok

Wietolie Aanlengen Met Cbd Olie.

Recommended Posts

Goeienavond,

 

Is het raadzaam en/of effectief om een zelfgemaakte olie met een hoog THC percentage in verhouding tot CBD, aan te lengen met CBD olie of pasta die vrij verkrijgbaar is bij een en ander aan headshops?

 

Ik begrijp namelijk dat CBD opzich niet zoveel doet, maar het de werking van THC wel bevordert. Is deze bevordering aanzienlijk of verwaarloosbaar? Omdat CBD rijke soortjes over het algemeen ook niet zo 'rijk' zijn, maar enkel een paar procenten ten opzichte van een normaal soortje.

 

Bij voorbaat dank!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zijn al soorten met flink hoog CBD gehalte hoor.

Mengen zou best kunnen werken.

CBD en THC zijn beiden werkzame stoffen en hebben naast elkaar versterkende eigenschappen ook van elkaar los staande eigenschappen en resultaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zeker raadzaam.

zoland cbd een madulator van THC is heeft het dus inderdaad tHC nodig.

dus in da mixx zou ik zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok perfect, dank voor de snelle reacties!

 

Kan ik er vanuit gaan dat het THC percentage wat van toepassing is op gedroogde wiet, hetzelfde is zodra het (onverdund) is verwerkt tot olie? Of verlies/win je daar iets in. Dit is natuurlijk wel belangrijk om de juiste hoeveelheid CBD vervolgens op te baseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In gedroogde wiet zit er maar rond de 1% THC & de rest is THCzuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ok, maar als we dat politiek correcte er even vanaf halen dan begrijp je wel wat ik bedoel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ok perfect, dank voor de snelle reacties! Kan ik er vanuit gaan dat het THC percentage wat van toepassing is op gedroogde wiet, hetzelfde is zodra het (onverdund) is verwerkt tot olie? Of verlies/win je daar iets in. Dit is natuurlijk wel belangrijk om de juiste hoeveelheid CBD vervolgens op te baseren.

 

De olie die je trekt heeft als je het goed gedaan hebt ook gewoon een lekker hoog THC gehalte.

Je kan met decarboxileren voordat je de olie gaat extraheren het THC gehalte verhogen(THCa wordt dan omgezet naar THC). Ik weet niet of dan ook het CBD verhoogt.

 

Nu ben ik zelf ook nog flink aan het inlezen hoor, maar adviseer je toch om ook nog meer info te zoeken.

De ene patiënt heeft meer aan CBD en de ander meer aan THC. Daar is ook e.e.a. over beschreven. En daarnaast zou het ook persoonsgebonden zijn wat beter of minder goed werkend is.

 

Je kan overigens ook CBD rijke hennep en zaden kopen online. Altijd handig als jezelf alles wilt maken om zeker te weten wat je hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat decarboxileren had ik idd ondertussen al wat info over ingewonnen.

 

Ik was eigenlijk van plan om dat dan na de extractie te doen als het goedje al in een glazen flesje/potje zit. Even op de juiste temperatuur (120 graden) in de oven zetten voor een halfuurtje en voila, of is dat misschien een totaal verkeerd idee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

THCzuur wordt bij 105 C omgezet naar THC.THC kan door verkeerde behandeling degraderen naar CBN.

 

Zou dit ff bekijken.Bij GW Pharmaceuticals hebben ze een THCrijke varieteit samen met een CBDrijke varieteit samengebracht tot uiteindelijk wat Sativex is geworden.

 

http://youtu.be/R1aA5y-DsiY

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi sok,

 

Ik heb deze vraag een poos geleden ook gesteld aan Mediwiet:

 

De wietolie ben ik van plan om zelf te gaan maken en heb daar nog een vraagje over.

 

Wernard Bruining gebruikt olijfolie om de wietolie te verdunnen.

Op uw site verkoopt u ook CBD olie.

 

Mijn vraag: kan ik de CBD olie ook gebruiken om de wietolie te verdunnen i.p.v. met olijfolie, zodat ik er zeker van ben dat er zowel THC als CBD in de olie zit?

 

Ik ga het soortje Cheesetral (van Underground Seed Collective) gebruiken voor de olie.

Dit is een Indica dominante Hybride, maar deze heeft geen Cannalyse test ondergaan, dus het percentage THC en CBD is niet bekend (bij mij).

Als ik deze olie dus kan verdunnen met CBD olie, dan weet ik zeker dat de olie zowel THC en CBD bevat, of werkt dat niet zo?

 

Daar kreeg ik de volgende reactie op:

Als je precies wilt zijn met de balans tussen thc en cbd olie, adviseren wij, dat je het echt afweegt.

De originele thc/cbd olie is een soort pasta en wordt sowieso verdund met olijfolie.

De thc-olie en cbd olie weeg je af en daarna verdunnen.

Omdat de cbd een dempende werking t.o.v. de psycho-actieve werking van thc heeft, moet je voorzichtig zijn met afwegen.

Ik weet niet of je op de hoogte bent van het THC en CBD percentage van het soortje dat je wilt gebruiken, anders heb je volgens mij ook niet zoveel aan deze info. :whistle:

 

Nog even over het decarboxileren:

Dit zou ik doen vóórdat je er olie van maakt. Dan krijg je ook minder chlorofyl in je eindprodukt.

Althans, bij mij was de alcohol meer goudkleurig i.p.v. groen. ;)

 

Succes.

 

Groeten Beaker :spliff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ook aan de terpeentjes denken & die houden niet zo van hoge temperaturen, iets waar ze bij Mediwiet nog steeds geen rekening meehouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die verdampen toch ook wel als je het eindprodukt pas gaat decarboxyleren of begrijp ik je verkeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goede tips weer mensen, bedankt!

 

Als een pure pasta zo rond de 25% CBD zit en een verdunning zeg 5%, dan kan ik dat wel weer naar verhouding op de eigen olie inmengen, dat komt wel goed. Het soortje wat ik gebruik zit wel in de 20% + THC regionen, de CBD zal verwaarloosbaar zijn.

 

Die 20% THC zal neem ik aan pas relevant zijn na decarboxilatie, anders lijkt me dat onmogelijk te meten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep, zonder decarboxyleren blijft het dus THCa (niet psychoactief).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die verdampen toch ook wel als je het eindprodukt pas gaat decarboxyleren of begrijp ik je verkeerd?

 

In principe moet je een dubbel extractie doen & later bij elkaar voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je decarboxyleert in een porceleinen potje met deksel er los op, verlies je weinig terpenen.

 

uit een ander topic:

als wiet wordt bestempelt als 14,5 %

betekend dat de wiet bestaat uit:

bijvoorbeeld 4 % THC.(direct opneembaar)

en 12 % THCa.( niet psycho actief)

de THCa kun je vermenigvuldigen met 0.877, hieruit volgt de hoeveelheid THC na decarboxilatie.

 

---------------------4% THC.

0.877 x 12% = 10.524%

Maakt een totaal= 14.5 %

Jawel, er is zo'n 75% cannabinoiden zuur!

Nu begrijp je misschien iets beter dat je van een tinctuur veel minder psycho activiteit beleeft dan van een olie product wat is gedecarboxyleerd.

Om alle stoffen zo goed mogelijk te behouden, adviseer ik om de olie na het maken te decarboxyleren. Dit om de terpenen beter te behouden, dan om je losse kruid in de over te verhitten voordat je er olie van maakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank weetje, dus toch de geprepareerde olie verwarmen zoals ik had geredeneerd. Dat scheelt een hoop gedoe en vooral stank in huis haha.

 

Ik zag op het blog van Zamnesia deze grafiek staan:

 

decarboxylation_diagram.jpg

 

Hoe dan ook denk ik dat het eventuele verlies aan terpenen niet opweegt tegen de winst in werkzame stoffen door het verwarmen. Uiteraard wordt alles met de uiterste caution uitgevoerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De terpenen zijn één van de werkzame stoffen in Cannabis.Nooit van aromatherapie gehoord?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien een beetje limoneen aan het eindprodukt toevoegen? :shifty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat hoef je mij niet uit te leggen Konopi, maar het gaat me er niet om of het lekker ruikt maar dat het functioneel is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De werking van de terpenen wordt volgens mij nogal eens onderschat.

Terpenen zijn wel degelijk functioneel, ook op medicinaal vlak.

 

Details kan ik je helaas niet zo 1 2 3 opnoemen, maar ik heb een aantal afleveringen van Bubbleman's World Hash Church gezien, waar ze hier behoorlijk diep op ingingen.

Ook het toevoegen van extra terpenen (zoals D-Limonene), maakt het geheel superpotent. :showoff:

 

Hopelijk kan weetje hier iets meer over zeggen (of mijn verhaal ontkrachten :whistle: ), want ik vermoed dat hij hier ook wel van op de hoogte is?

 

Edit:

Het was niet eens in een aflevering van Hash Church :blink:, maar o.a. het filmpje hieronder (het begint al interessant met terpenen champagne).

http://youtu.be/TPQhamiRH-Y

Edited by Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...