Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Flying Dutchman

Drogen met spint

Recommended Posts

Na het vorige overweldigende succes op mijn vorige vraag

 

ben ik benieuwd naar enige respons op mijn volgend probleem :)

 

 

Heb mijn plantjes gisteren met pijn in het hart de nek omgewrongen

 

maar nu vroeg ik mij af of het kwaad kan om deze te laten drogen

 

wanneer er op enkele bloemtoppen sporen van spint is? Gaan deze

 

klootzakken :verrygood tijdens het drogen mijn bloemen herleiden tot gruis

 

of... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het kan geen kwaad ! je zal zien dat de spint er zelf vandoorgaat zodra ze merken dat de druk van de plant is (na het kappen van de toppen ). Als je veel spint hebt zie je dat ze ergens op een hoop gaan zitten,maa rniet meer op de toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lijkt me wel vies om die zooi op te roken dan :verrygood

Je rookt ze niet op want ze kruipen van de toppen af op het moment dat je begint met drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:D ikzelf had ook spint op alle 130 plantjes ik helemaal gek geworden :verrygood toch maar laten drogen en wat denk je spint ging dood hahahahah :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook al jaren spint, tijdens het in het hok zetten, spuit ik met masai, en de enkelingen die ik dan nog vindt, zijn geen enkel probleem voor de plantjes.

Heb ook al wel eens gedroogd in het begin, waar spint op zat, maar kijk je onder de microscoop dan zie je dat als de plant afsterft, ze vanzelf verdwijnen.

Shivashanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 1,5 jaar gevochten tegen het spint .

 

En nu ben ik er kompleet vanaf

 

met "masai van bayer" in combinatie met "glansolie van plagron".

 

die glansolie is een biologisch spint bestrijdingsmiddel die het voortplantingsysteem van het spint platlegt .

de stank die uit je verstuiver komt is ondraaglijk (nog erger dan dat ze je beerput komen leegtrekken )

dus is het af te raden dit product te gebruiken in de bloei fase .

 

maar de stank heeft hen toch weggejaagd :verrygood (ik heb in 2 maanden geen spintje meer gezien )

 

mvg

 

palmleaf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er wordt vaak vergeten dat de kwaliteit van je planten een hele grote rol spelen bij het wel of niet krijgen van spint . Staan je planten er slecht bij dan vormen ze ideale maaltijd voor spint . Let er maar eens op ! je slechtste planten hebben de meeste spint .

 

Als je uit zaad kweekt is de kans op spint veeel en veeel kleiner trouwens . Een stek is en blijft een 'gehandicapte' plant in het begin , die nog weinig resistentie biedt tegen ongedierte als spint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar hoe ontstaat spint dan?

Zit het in de voorbewerkte grond?Stekkies?

Ze moeten toch ergens ontstaan? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het begint bij de eitjes ,die komen uit wanneer de juiste omstandigheden zich voordoen . Ze zijn zo piepklein ,haast onzichtbaar voor het oog . Ze kunnen met je stekken meekomen , maar je kunt ze ook zelf hebben meegenomen van buiten . Ook huiskamer planten bevatten vaak spint .

 

Spint of hun eitjes worden met name overgedragen via levend plantaardig materiaal. een stek heeft al een hele geschiedenis achter zich ! zeker als het een stek afkomstig is van een stek ,die ook weer gestekt is van een stek enz. Gedurende die lange periode kan er een spint besmetting zijn ontstaan .

 

Met zaad start je altijd zonder spint ! ! Om die reden hebben stekken die rechtstreeks van een zaadplant komen minder kans op spint .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Er wordt vaak vergeten dat de kwaliteit van je planten een hele grote rol spelen bij het wel  of niet krijgen van spint . Staan je planten er slecht bij dan vormen ze ideale maaltijd voor spint .  Let er maar eens op ! je slechtste planten hebben de meeste spint . 

Ik vind dit echt zo'n "de kip en het ei probleem". Heeft de plant spint omdat ze minder sterk is of is ze minder sterk omdat ze spint heeft? Ik neig zelf naar het laatste, omdat een plant geen actieve afweer tegen spint heeft naar mijn weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat de plant eerder spint krijgt omdat ze zwak is, om deze reden :

 

Wanneer je bewust zwakke stekken tussen met spint besmette gezondere stekken zet ,dan zal de spint zich naar de zwakke stekken verplaatsen ,dit waarschijnlijk omdat ze daar makkelijker bij de sappen kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat het begint met eitjes is natuurlijk niet zo, voor eitjes heb je beestjes nodig en als je die hebt, of eitjes, heb je spint en om die geheel kwijt te geraken, zal niet meevallen. Ze gaan echt ook niet naar de zwakke planten, maar een plant die onder de spint zit, wordt wel zwak.

Ze kan een plaag worden en je oogst verwoesten als je er niets tegen doet, preventief spuiten van de tekken met masai van Bayer is een uitstekend middel, doe ik ook al jaren en bijna geen spint te bekennen.

Doe je er niets aan, heb je in no-time wel 50 van die rotdingen op 1 klein blaadje zitten met de nodige eitjes, onder de microscoop net oerwoud wezens, zij zuigen je bladcellen leeg en het blad zal praktisch afsterven zodat je hele kale planten krijgt. Glas-olie werkt ook, maar trager en stinkt inderdaad ondraagelijk.

Shivashanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuurlijk gaan ze niet altijd alleen naar zwakke planten ,maar wel veel eerder !!

Dat is niet zomaar een theorie maar het is gebaseerd op praktijk ervaringen .

Afgelopen zomer bijvoorbeeld : 1 grote gezonde plant stond tegen een kleinere zwakkere ,ze raakten elkaar dus echt continu. de kleine had veel spint ,maar de spint ging zich niet op de gezonde plant uitbreiden.

 

In de natuur is het de servival of the fittest . Een zwak prooidier dat achterblijft bij de rest van z'n soortgenoten wordt vaak als eerste(en soms enige) gedood door een roofdier .

Dus als er al iets mis is met je planten dan vallen ze sneller ten prooi aan spint ! en zullen daardoor nog verder afzwakken (logisch).

 

Verder is een goed klimaat creeren in je kweekruimt een preventief middel tegen spint . Het moet vooral niet te droog zijn .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe logisch is logisch, je vergelijkt een cannabis plant met een prooidier, slaat nergens op, een plant kan zich niet verdedigen tegen spint, en reken er maar op dat je mooiste planten er ook aangaan. Een idee is misschien in jouw gedachtengant dat de plant die er het mooist uitziet NOG geen spint heeft, als je het ziet is de plant)en) reeds bij de bladeren aan het aftakelen en gaan ze over naar andere planten en het liefst de mooisten.

Shivashanti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan zijn we het dus niet met elkaar eens . Ik ken een stekkenkweker die slechte stekken tussen goeie zet om de spint uit de goeie te halen . De slechte stekken worden opgeoffert om de goede te redden.

 

De gezonde plant waar ik het over had , had wel degelijk spint opgelopen , dat was geen gedachten gang , ik herken die bastards uit duizenden, ik had ze zien zitten . Logisch ook omdat de plant waar ze tegenaan stond behoorlijk veel spint bevatte . Ze is vervolgen stoch gezond gebleven en gaf een hoge opbrengst.

 

Het planten en dierenrijk ,hebben één ding gemeen , de sterkste overleeft, daar doelde ik op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...