Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietbladeren

Startblokken Na Inwateren 48 Uur Laten Staan

Recommended Posts

Ik zet ze 1 uur op ph 4.5, dubbele dosis wortelstimu erin :showoff:

 

Inweken is dat je eventueel aanwezig lime (weet NL woord er zo niet voor) wat de ph rond de 7 zet in het blok dusdanig afbreekt (vandaar ook die lage ph) dat je rond de 6 uit gaat komen, 24u is meer dan zat daarvoor als je ph 5.5 aanhoudt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wacht ff, je had ze al ingeweekt en wilt ze nu 48u zo laten staan?

Dat kan, ik zou wel als je de pluggen er dan in zet ff 100ml water op de plug gieten.

Startblok droogt aan bovenkant altijd als 1e in en dat gaat soms best snel.

 

Met die 100ml voorkom je dat je blok een drogere zone heeft (water zakt naar beneden in blok) waar die worteltjes last van hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

48 uur kan best, of zelfs nog langer, maakt niet uit.

 

Ik week ze 24 op 5.5 in en spoel ze daarna nog een keer door er van bovenaf een flinke slok water op 5.5 overheen te gieten. Hierdoor wordt, volgens de kenners, de opgeloste lime uitgespoeld en krijgt de steenwol een stabielere Ph. Ditzelfde geld voor slabs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startblokken 365 dagen laten staan en dan weggooien.

Plantjes met plugjes meteen in de pito zetten.

Wel zorgen dat de pluggen niet uitdrogen dus in het begin dagelijks op vocht controleren en eventueel iedere plug een halve pils voeding geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Startblokken 365 dagen laten staan en dan weggooien.

Plantjes met plugjes meteen in de pito zetten.

Wel zorgen dat de pluggen niet uitdrogen dus in het begin dagelijks op vocht controleren en eventueel iedere plug een halve pils voeding geven.

Ik heb gelezen dat ze moeilijk aanslaan op deze manier en ik weet dat jij dat op deze manier doet maar hij durft het niet aan.

Dit is de eerste keer op dit substraat,vandaar

Edited by wietbladeren

Share this post


Link to post
Share on other sites

normale advies fabrikanten is 12 tot 48 u inwateren ,korter dan 12 u houd je blok iets minder vocht vast (valt sneller droog,kan soms de voorkeur hebben)

 

ph nooit lager dan 4.5 (lager kan steenwol beschadigen) , ik zelf doe 4.8 .(lager niet ivm evt afwijking ph meter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...