Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bruinevingers

Eerste Keer Outdoor

Recommended Posts

Beste forummers!

 

Ik wil een keertje outdoor kweken in een tuintje! Wanneer kan ik het beste zaaien?

 

ik dacht zelf altijd in maart, maar ik zie hier op het forum ook jongens die al begonnen in Januari!

 

wat kan ik het beste doen?

 

groet!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Januarie is erg vroeg want dan moet je binnen voorgroeien, beter met koninginnedag naar buiten gaan kwa temperatuur en kwa zonne uren.

Je kunt tot ongeveer half juli buiten starten alleen krijg je wel kleinere planten op deze manier.

 

Auto's kun je ook zetten, is meer een loterij met wat je krijgt.

 

Succes !

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo bruine vingers ,

 

De boeren wachten tot ijsheiligen ( dit jaar 14 mei ) . Er is dan geen nachtvorst meer en het aantal lichturen is dan 16 .

Als jij buiten in een kasje wil voor groeien kan jij een maand eerder beginnen

 

Je kan als jij binnen kan voor groeien nu al de zaadjes ontkiemen , zorg dan wel voor ongeveer 18 uur licht , eventueel op de vensterbank en als het zonlicht minder wordt bijlichten met TL of spaarlamp , dus dure lampen zijn niet nodig . Dan bij de 5de of 6de internode de plant toppen , je bent dan ongeveer 6 weken verder , weer 5 of 6 weken later nogmaals toppen en op ijsheiligen in je tuin zetten . Je opbrengst zal dan erg groot zijn .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben nu al begonnen met wat zaadjes die ik in potten lekker vroeg buiten ga zetten en voor de nacht binnen haal als het erg koud wordt en als er echt geen kou meer komt blijven ze buiten en gaan ze in de volle grond.

Plus ik zaai er enkele medio april en ga er in maart nog een paar voorgroeien voor buiten.

Ik wil in augustus - september een paar flinke bomen hebben in mijn tuin iig.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo BigMart

 

Je bent erg vroeg , het zaadje zal een eventuele nachtvorst wel overleven maar een plantje niet . Ook het aantal lichturen is belangrijk en die liggen nu op zo'n 8 uur per dag terwijl minimaal 14 nodig is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou toch ook wat uitkijken met zo vroeg planten. Het is het eerste jaar dat het zo warm is nu en niemand weet eigenlijk hoe de vroegbloeiers hier op reageren. Leuke test, dat zeker, ik ben benieuwd naar de resultaten.

Maar ik zou je eerder aanraden gewoon begin april te beginnen. Kan onder lampen, maar ook perfect in een klein zelfgebouwde plastic serre.

 

kijk hier ook eens, bijna alle mogelijke vragen opgelost:

 

Guerilla Gids

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...