Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
riesje

Stekkenhok

Recommended Posts

Ik kan mijn schuurtje verhuren voor het maken van een stekkenhok.

Nu weet ik niet wat ik moet doen.Als ik er 100 of 120 plantjes inzet brengt dat natuurlijk gegarandeerd meer op!!

Als ik em verhuur , wat zal dan een leuke prijs zijn?

 

Misschien een van jullie die er wat van weet of iemand kent die dit ook doet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een gewone schuur achter mijn huis . Hij is van steen met een dak erop. Inrichting nemen hun voor hun rekening. Ze gaan wel prik bij me pakken!! Nu wil ik een paar aanvullende eisen stellen. Gratis stekken voor mijn hok ( zo'n 80 per keer )

Stroom vergoeden en als ik word gepakt dat hun de kosten ( meter pakken ze dan eruit neem ik aan ) betalen.

 

Ze boden al 400 in de maand.Ga ik te ver hiermee???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je het risico wil lopen, doe dat dan voor jezelf en niet voor een ander! Stel dat die figuur 1000 stekkies neerzet en het wordt opgerold? Het staat wel in jouw schuur, dus krijg jij de dagvaarding (standaardeis voor 1000 planten: 200 dagen cel). Waarom denk je dat het aanbod van stekken zo laag is? Als justitie de bron aanpakt is dat veel effectiever dan het aanpakken van individuele kwekers. En waarom denk je dat die flip zo graag in jouw schuurtje wil? Omdat hij dan alles op jou kan afschuiven!

 

Als je zelf 120 planten neerzet, kan je rekenen op een taakstraf van 102 uur. Dag brandweer! Als je het houdt bij 60 plantjes krijg je een schikkingsvoorstel van zo'n 600 euro en niemand die erachter komt (tenzij je in een klein dorpje woont). Laat ze gewoon een dag of drie langer doorgroeien, top ze desnoods en je oogst is praktisch even groot als met 120 kleinere planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dat allemaal op een rijtje zet , dan kan inderdaad beter een hokkie maken voor mezelf.Maar ik heb begrepen dat de stekken weer in een andere ruimte worden gezet.Bij m mij worden er moederplanten neergezet en de stekken die eraf komen gaan naar een andere ruimte.Of ik vraag gewoon 600 per maand!!! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat verandert de zaak wel enigszins natuurlijk. Maar wil je die persoon elke dag over de vloer hebben? En valt dat niet op bij je buren? Loop niet te hard van stapel, je hebt zoveel te verliezen. Ik ben bang dat je jezelf dingen op de hals haalt waar je spijt van krijgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het persoonlijk niet doen,alleen voor mezelf.

Straks beland je achter de deur omdat een ander slordige fouten maakt.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb besloten het niet te doen!! Teveel risico te weinig opbrengst! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat dat een goede keuze is :verrygood

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doen, heerlijk dat er nog ouderwetse domoren zijn.....

 

neem nou maar van mij aan; doe alles in je eentje en hou je mond tegen iedereen dicht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het schijnt de oorzaak te zijn van de stekkenschaarste . Niemand wil meer zo'n stekkenhok hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pfffffffffff.......

stekschaarste.....ja is hier ook al probleem(Den Bosch)

heb met veel pijn en moeite nog een paar white widows gevonden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk je de voordelen van he tkweken uit zaad !!! het vergt wat extra werk ,maar dan ben je nooit afhangkelijk van de stekken markt! En je hoeft voor het aanschaffen van zaad de deur niet eens uit !

 

De meeste durven er echter niet aan te beginnen uit onwetendheid .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een euro of 15 voor 10 zaden , vind je dat duur ? Je bent in ieder geval niet afhangkelijk van wat er aan stekken op de markt is. Vaak heb je maar te nemen wat er op dat moment aan stekken is ,meestal maar 1 ras .

Share this post


Link to post
Share on other sites
en dan nog afwachten of het mannetjes of vrouwtjes worden  :|

je hebt ook 100% feminised zaad daar kun je zeker van zijn dat het 99,9% vrouwelijk zal zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...