Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Dokkasan

Hey Hallo. Beetje Plankenkoorts, Maar. .ik Ben. .

Recommended Posts

Noem mij Dokkasan. En deze klassieke opening van Moby Dick voelt nog altijd het beste. Geen woord teveel, edoch compleet. Desalniettemin, wel schaal en ongezellig, vandaar nog dit:Ik ben stokoud (51 deze maand) en woon tegenwoordig in Nieuwegein. Kom oorspronkelijk van de kust en heb +-us 6jaar gevaren op de zeesleepvaart en de visserij. Ben aan de wal in de sloop gaan werken, en met mijn 30e terug naar school gegaan, om het dit keer wel af te maken. Het werd mas 4 (mid.agr.sch.) specialiteit-asiel, pension, kennelbeheerder en landschapbeheer en nog wat onzin. Maar ondanks mijn leeftijd en het feit dat ik een agrarische opleiding heb genoten, heb ik, in het effe over het forum vliegen, meteen gezien dat ik er nog bakken bij kan leren of vaak zelfs, het hele onderwerp nog moet ontdekken.

Ik ben dan ook eigenlijk vrij onvoorbereid aan deze geschiedenis begonnen, maar voordat ik afgeschoten word, zou ik graag nog effe vertellen waarom dat zo is.

Ik vertelde laatst aan een maatje van me over mijn interesse in het telen een waarschijnlijk met zoveel geestdrift dat ik de indruk had gewekt er direct mee te beginnen, want twee dagen later, stond hij voor de deur met een tweede kennis en een tent onder de arm en zakken aarde op zijn rug. De rest stond nog achter in de auto. De rest, dat was, en aantal stekjes, lampen, afzuigsysteem en 58 verschillende soorten "pokon".Ik begreep al snel dat er sprake was van "a faillure of communication" van een "respectable quantity". Bovendien nauwelijks nog om te keren. Nou ja, dan gaan we er ook maar voor, dus, binnen anderhalve dag was het boeltje opgetuigd en konden we de boel afstellen, klimatologisch. Maar toen werd me al heel snel duidelijk dat de twee jonge heren wat overenthousiast wilden bijvoeren. Ik denk dat iemand ze wijs had gemaakt, dat, gelijk een ballon met lucht, planten met voldoende kunstmest, binnen enkele weken, verzevenentachtigvoudigd, konden worden en vooral de regel dat, veel, goed is.

Toen ik vroeg naar wat er eigenlijk, volgens hen op moest, wisten ze de Namen van de flessen, maar geen ingrediënt te noemen. Ze hadden dus geen idee wat ze deden. Vandaar dus.; ben ik hier. ..om te leren niet te verknallen. En ik probeer zo onwetend mogelijk te zijn. En helemaal"schoon" in te stappen. Want voederbieten zijn geen canabis. Excuses voor de onnozelheid van de start.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, welkom, en kom maar op met die vragen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey welkom :) Maak een kweekverslag, op die manier kan iedereen je adviezen geven. Gaat goed komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen woord teveel

Eeeehh, misshien iets te veel woorden? Met je profielfoto en je levensgeschiedenis ben je herkenbaar voor mensen die je kennen. Je verrader slaapt nooit.... Veel lees- en leerplezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

welcome

 

3 zijn twee te veel .

 

ggm :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou idd de foto even veranderen, als het een foto van jezelf is;)

 

Wees welkom, succes met telen, en kom maar door met de vragen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...