Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

FreeYourMind

75X Haze / 4X 600W Op Aarde

Recommended Posts

Mischien is dit wat voor je/iedereen. Stukken goed koper als de mabo.

(afo firebal)

Ik heb deze bij me transformator hangen.

Wel lastig bestellen even goed zoeken ik heb hem wel ergs in nederland gekocht anders moet je het via alibaba bestellen komen uit China.

 

 

Succes ik kijk met je mee ;p

 

Mischien is dit wat voor je/iedereen. Stukken goed koper als de mabo.

(afo firebal)

Ik heb deze bij me transformator hangen.

Wel lastig bestellen even goed zoeken ik heb hem wel ergs in nederland gekocht anders moet je het via alibaba bestellen komen uit China.

 

 

Ow er is wat mis gegaan. Of ik praat met dubbele zinnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou nou, ik heb echt veel werk verricht, alles anders gedaan mbt lucht, komt vandaag een update =)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update:

 

3 dagen 18/6

18 dagen 12/12

 

Foto's spreken voor zich!

 

Ik geef om de dag 300ml per plant, met voeding, EC = 1.8 PH= 5.8

 

gallery_36943_18566_264885.jpg

 

gallery_36943_18566_1741635.jpg

 

gallery_36943_18566_7183477.jpg

 

gallery_36943_18566_4040100.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wat meer water gaan geven dan 300ml om de dag, dat is 150ml per dag per plant.

Als je wil dat er dikke toppen aankomen zou ik meer richting halve liter tot liter per dag gaan.

 

topvorming vind ik ook niet echt mooi voor dag 18 bloei

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er mooi en gezond uit. Probeer de lampen wat dichter op het gewas te houden op die manier kan je ze een beetje drukken. Want ik denk dat deze nog een heel stuk hoger gaan worden. Bij de volgende ronde zou ik ze toppen.

 

Ik heb 2 vraagies:

-Hoe ga je bewateren als dalijk alles vol gegroeit is?

-En hoe zuig je verse lucht aan? Maak je gebruik van passieve inlaten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou wat meer water gaan geven dan 300ml om de dag, dat is 150ml per dag per plant.

Als je wil dat er dikke toppen aankomen zou ik meer richting halve liter tot liter per dag gaan.

 

topvorming vind ik ook niet echt mooi voor dag 18 bloei

 

Dit is dag 18 vanaf 12/12 dus werkelijke bloei zal wat later liggen.

Een liter lijkt me een beetje teveel van het goede, dit is aarde geen cocos, als ik een liter per dag ga geven dan doe ik meer schade toe aan de plant dan goeds lijkt mij,

 

800ml om de dag lijkt me beter dan toch?

Die zien er mooi en gezond uit. Probeer de lampen wat dichter op het gewas te houden op die manier kan je ze een beetje drukken. Want ik denk dat deze nog een heel stuk hoger gaan worden. Bij de volgende ronde zou ik ze toppen.

 

Ik heb 2 vraagies:

-Hoe ga je bewateren als dalijk alles vol gegroeit is?

-En hoe zuig je verse lucht aan? Maak je gebruik van passieve inlaten?

 

Ik zet een paar potten opzij zodat ik alles met de hand water kan geven

Ik ga morgen verse lucht via de schoorsteen zuigen, in een buis, die ik aan het einde dichtmaak, en dan steek ik daar gaatjes in , zodat de lucht verspreid word door de ruimte.

 

Ik heb nog wel een vraag, ze kunnen nu nog het dubbele worden kwa grootte, ik heb van horen zeggen gehoord dat ze max 4 weken doorgroeien, dus dat is voor mij nog max 2 weken?

 

wat raad je aan? Lamp op 45cm? hij zit nu op 55.

 

Hoeveel water zal ik geven per dag? Is dat niet slecht voor de plant? Ik dacht dat om de dag beter was.

 

Ze zijn ook erg gezond, en ik ben coco's gewend.... nu met aarde ben ik heel voorzichtig met de watergift.

 

 

Zo ziet die er uit in daglicht

 

gallery_36943_18566_2847751.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja weet niet ik vind 150 ml per dag te weinig voor. Toen ik nog op aarde zat gaf ik gwn zoveel tot de aarde niks meer vast houdt en wachten tot potten weer licht zijn.

 

maar 150ml per dag. ik weet niet of je het fout hebt getypt, maar dat drinken stekjes per dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat een onzin

 

hij heeft 75 planten op 4 m2 staan, dat zou 18 liter per m2 per dag betekenen, in dit stadium?

Edited by Rodja
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze gaan volle bloei in gaan ze zuipen als n nieuwe...en bloei altijd iets natter aanhouden is mijn ervaring

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het ermee eens dat ik mijn watergift moet verhogen naar 600 ml OM de dag. ze zien er verder prachtig uit, goed gevoed, geen tekorten en geen paarse steeltjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probeer met de lampafstand de grens op te zoeken. Dus pas de lampen hoger hangen als je ziet dat de planten er last van krijgen. En ventilators onder de lamp door laten blazen wil nog wel eens helpen om de directe stralingswarmte te verminderen.

 

Hoe hoog je de lamp precies moet hangen kan ik niet zeggen want ik kweek met een andere lamp. Maar er zijn vast wel andere die een indicatie kunnen geven? En ik zou het zelf ook een beetje uit proberen.

 

Maar je kan niet vroeg genoeg beginnen met het laag houden van je planten. Voor de rest ziet het er netjes uit. Watergift moet wel wat omhoog inderdaad. En regelmatig de potten optillen om te voelen hoe zwaar ze zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik je toch even corrigeren klaver :P

 

Stralinswarmte is niet te koelen je koelt de omgevingstemperatuur.

 

Zodra je ook maar enige vorm van hitte stress ziet lampen omhoog.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de adviezen, gister heb ik 300ml gegeven, en ik voelde vandaag de potten, en ze hadden alles op, dus ik heb er bijna 40 liter in gegooid vandaag. 500ml per plant, en nog een paar geknakt.

 

Ik las ergens dat ze tot 4 weken doorgroeien, dat betekend dat ze nog 10 dagen ofzo kunnen groeien, als ze echt te groot worden is dat mooi klote dan is alles voor niks geweest, maar hoe het er nu uitziet gaat het goed, ik heb vandaag voeding aangemaakt, ik had nog een beetje green sensation, 40ml om precies te zijn, dat heb ik ze meegegeven, dus eerst de green sensation, daarna aangevuld met soil supermix tot de EC 1.8 was, PH op 5.8 gehouden, ik merk dat in twee dagen de topjes zeer zeker zijn gegroeid, het gaat zo snel... :dribble: :spliff: :dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@El capitano: Ik bedoel ook niet dat de ventilators de lucht koelen. Was dat maar zo dan hadden we geen opticlimate meer nodig haha. Maar als je een ventilator tussen de lamp en toppen door laat blazen dan blaas je wel de directe stralingswarmte een beetje weg. Dus ze koelen niet maar het kan wel iets helpen om je lampen nog lager te hangen.

 

En inderdaad pas de lampen omhoog als je ziet dat de planten er last van krijgen. Je moet wel een beetje de grens opzoeken want haze die niet getopt zijn en redelijk dicht op elkaar staan knalle het liefste door het dak heen. En dat wil je niet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het al te laat dan?? nee toch? ze kunnen MAX 110 worden met de pot erbij, als ik de lamp op 45/50 cm houd en de EC redelijk hoog houd, met knakken etc, dan komt dat toch wel goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee het is helemaal niet te laat, en daarom is het juist goed om vroeg te beginnen met het verminderen van strek. En dat gaat vast wel goed komen. Ik gaf alleen maar een tip :)

Edited by klaver90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik raak gewoon zo snel in de stress haha.... is niet leuk om je voor te stellen hoe je straks de helft misloopt door zo;n fout haha

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk niet dagelijks voeden, maar gwn voeden tot dat de aarde niks meer vast houdt.

en dan wachten tot dat de potten weer licht zijn.

mogen best wat natter staan als ze goed gezond zijn.

ik ben begonnen op aarde en heb echt nog nooit dagelijks gewaterd. Altijd enkele dagen tussen het wateren.

Merkte niet dat ze ergens last van hadden.

Dat was trouwens gewoon met de hand hele oogst door.

Later ben ik over gegaan op vloeden kan ook prima op aarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@teachme Ik geef OM de dag water, en als de potten nog niet helemaal droog zijn of nog verzadigd zijn, geef ik 2 dagen ertussen.

 

Ik ga zo ook met de hand water geven. met een spa flesje haha.

 

Fijne ochtend

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom haal je niet gewoon een gietlans en pomp? jij kan er makkelijk bij je hebt genoeg ruimte omheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa i know, maar vanwege budget beperkingen, er zit al meer dan 2000 in , geld is op haha..

 

I don't mind too much though.

 

Uurtje, en dan kan ik weer gaan.

Als k de camera kan vinden zal ik wat nieuwe foto's maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer gwn wat meer water te geven, dan is het gwn langer wachten voor ze weer water moeten hebben.

probeer ook je aarde overal natter te maken. op de foto's lijkt het alsof je alleen maar bij de stam watert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...