Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Spongepot

Mexico Zet Eerste Stap Naar Legalisering Marihuana

Recommended Posts

Omdat alles draait om belangen en de meerderheid van de sheople zich er niet tegen verzet.

Is helemaal niks moeilijks aan verder.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neuh maar blijkbaar vind iedereen het prima wat die gluiperds in Den Haag verzinnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook in Nederland begint het steeds meer te draaien richting regulering en/of legalisatie. Kijk maar naar de uitspraak in het hoger beroep van Doede of coffeeshops die niet meer vervolgd worden voor het hebben van meer dan 500 gram handelsvoorraad, het manifest joint regulation enz...

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook in Nederland begint het steeds meer te draaien richting regulering en/of legalisatie. Kijk maar naar de uitspraak in het hoger beroep van Doede of coffeeshops die niet meer vervolgd worden voor het hebben van meer dan 500 gram handelsvoorraad, het manifest joint regulation enz...

 

Ikzelf kweek puur voor eigen gebruik, maar waar ik eigenlijk best nieuwsgierig naar ben; zal in het geval van regulering of legalisatie in Nederland ook het einde betekenen van broodkwekers/belegkwekers (of hoe je dat laatste ook noemt) ? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar zijn een hoop broodkwekers wel bang voor geloof ik.

Ik denk vooral dat de beste (zelfstandig of straks in dienst van een bedrijf) over zullen blijven.

Edited by Aquar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had het daar namelijk laatst toevallig met iemand over. Die zei hetzelfde als jij als het over legalisren gaat, echter bij regulering hoor ik weleens dat de accijnzen waarschijnlijk aardig hoog kunnen worden (hogere prijzen dan je nu hebt), waardoor men het alsnog via de zwarte handel wil hebben. Als ik al die landen nu stappen zie zetten om te legaliseren, vraag ik me af wat het nut is van reguleren als het om de aanpak van criminaliteit gaat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht eerder dat de prijzen ongeveer gelijk blijven. Moeilijk uit te leggen waarom. Iedereen is gewend aan dit prijsniveau. De overheid heeft er geen belang bij om het veel duurder te maken want dan gaat iedereen alsnog naar een dealertje. Goedkoper zal het ook niet worden want dan verdienen de telers en/of de overheid te weinig.

 

Criminaliteit zal niet verdwijnen met legalisatie of regulatie. Criminelen gaan gewoon wat anders doen. Veel belangrijker is de volksgezondheid. Wiet moet dan aan nog te bepalen eisen gaan voldoen. Vrij van schimmels en bestrijdingsmiddelen bijvoorbeeld.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...