Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mr. Black Cat

Vragen Fotografie Topic

Recommended Posts

Drop morgen wat voor je :)

Zijn erg druk in de keuken :) op dit moment en zie de tekst dubbel lol.

 

bc_zps2zwur62g.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben weer bij de tijd lol.

Er zijn niet echt vaste settings.

Wel heb ik altijd iso op 100 met macro werk zowel de 1:1 als de groter dan 1:1.

De camera op een statief en remote release (Of the timer) liveview of the spiegel optie aan.

Alles tegen trillen.

vaak een f stop rond de f8 als ik zonder flash werk (Dit omdat mijn 100mm een sweet spot heeft rond f8).

Sluiter tijd pas ik daar op aan.

 

Voor meer DoF is stacken een aanrader je kan dat al met de focus ring van de lens doen.

 

De grote trichome foto`s worden met super veel light gedaan (4x4 lamp sets en ene flash) alles om maar die sluiter tijd rond de 1/1000 snel te houden.

 

 

Super mooie foto`s drop je die kat ook epic maar ik val in herhaling.

 

 

edit: ik zal wel wat daglicht macro zoeken en de exif erbij posten.

Edited by Mr. Black Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top! deze info neem ik mee voor de volgende shoot. Ben ook op fotografie nog een beginner :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals je weet met macro licht is altijd wel een probleem.

Nu valt het met een 100mm of een 180mm wel mee omdat je toch wel wat afstand kan houden.

Maar als je met tube gaat werken en een focus afstand van 41mm krijg dan word het een heel ander verhaal.

 

Macro fotografie is echt een vet iets je ben totaal afgesloten van alle shit om je heen en je leeft op dat moment alleen in dat macro view.

 

Welke camera gebruik je? (Zijn allemaal goed maar dan kan ik even kijken vanwege de stacking als je daar interesse in heb).

 

 

Wel een tip voor je watermerk je werk big time wietforum en opengrow (Sommige users en ja het is heel erg hier al zoveel betrapt ) staan er bekend om je foto te jatten.

En dan mee doen met POTM gisteren eentje met een ontkieming foto van me (zag niet eens me logo de foto kwam van wf of opengrow) op THCfamers.

Wel een eer als ze jatten maar geeft echt een rot gevoel ...

 

Hier deze loser was het. Drmofofever.

thief2_zpsdwawauhz.jpg

 

 

gallery_14050_5102_1059.png

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De camera die ik gebruik is een Nikon D7100 met met een Nikon AF-S VR Micro Nikkor 105mm f/2.8G objectief. Ik zal me toch eens wat verder moeten verdiepen in macro technieken. De termen die jij gebruikt gaat me al te ver :P Maar al je info word zeer gewaardeerd hier!

 

Dat men foto's jat om vervolgens mee te doen met een picture contest is natuurlijk gewoon über triest.. Daar ga ik ook eens mee bezig.

 

Nog eentje dan van Halvar in chill modus

gallery_45307_18523_358267.jpg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie camera + lens ben we een fan van f2.8 of lager vanwege het bokeh effect.

Vind die kat foto`s echt betoveren kan er naar blijven kijken.

 

Gewoon vragen dan he no problem.

 

Lichtroom is handig voor die dingen als watermerk.

 

Kan een how to batch watermerk schrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mr, hoe bevalt dat Mefoto statief? Ik ben op zoek naar een licht travel statief tussen de 200 en 300EUR. Zit een beetje te twijfelen tussen de Mefoto Globetrotter en een paar Sirui tripods.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter Silvia dat erg mooi de foto.

Is zo heerlijk weg te dromen in de kleine wereld.

 

De mefoto is fijn klein maar wel wat zwaar maar goed voor de beide fuji`s.

Voel wel stevig aan het is een beetje compromis niet super hoog maar erg klein met inklappen (Voor onroad in Vietnam bussen en brommers).

Heb hem voor Vietnam nog niet veel gebruikt.

Hier in Nederland op pad gebruik ik een carbon van manfrotto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam / lens back uit urk was erg snel super happy.

Setting up de macro setup ...

gallery_45372_18606_15940.jpg

 

Dampje en dan schieten weer met vertrouwde spullen.

De Nikon is super alleen moest steeds aan de menu wennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no de laptop trek het niet :( ...

Wel single shots.

gallery_45372_18537_34704.jpg

 

 

 

Edited by Mr. Black Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi lees voer weer.

Moet de stoute schoen ook maar weer eens aantrekken.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

KK anders een dagje op shoot tour? BUZZ ik merk dat ik de stress dan wel even kan vergeten.

 

 

Hand held 35mm point and shoot pano`s try outs.

cartoon looks

gallery_45372_18606_219367.jpg

 

Dragon power shooting... THU style..

gallery_14050_5102_508082.jpg

Edited by Mr. Black Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb mezelf een Canon 1200D met een 18-200mm Tamron lens cadeau gedaan vandaag :popcorn:

Nam foto's met de Iphone en wou af van dat idiote HDR en lokatie gegevens aan de plaatjes hangen en dat later moeten editen.

 

Ben nogal nieuw met spiegelreflex en 'echte' fotograferen.

Wat ik tot nu toe met een compact of telefoon bereikte (Nokia Carl Zeiss lens) was leuk maar volgens mij moet ik best wel de katten en planten/trichomen nog mooier op de foto kunnen zetten, vooral die steeds op het klik moment wegkijkende katten :hug:

 

Ik ga wat stoeien met dat ding als de accu opgeladen is, zit nogal wat op aan mogelijkheden :book:

 

Iemand tips? erop uit met de camera is een beetje lastig voor mij :whistle:

Vooral indoor foto's dus enne...

is de bloemetje stand de anti HPS gloed zoals bij de N8 en zo'n beetje elke compact het geval is of is daar en vaste makkelijke witstand voor?

 

Ik ben nogal van uit de doos zelf onderzoeken ipv uren nog amper wat zeggende manuals of fotografie forum posts door te gaan als leek :withstupid:

 

Ook nog een Vietnamees recept vraagje Mr. Black:

eeuwen geleden tijdens een vakantie paar maand bij Vietnamese vrienden op de flat gewoond ivm werktijden en daar kennis gemaakt met de Vietnam kitchen. Veel vond ik niet echt lekker maar er was 1 gerecht waar je me nog steeds midden in de nacht wakker voor kunt maken: spekkies met maggi stengel? en rijst

Heb dit zelf wel eens geprobeerd klaar te maken (spekkies bakken in visolie ed) maar ik kwam maar niet tot dat gerecht en heb het opgegevens (zie die gasten ook nooit meer), weet jij raadt?

 

gr

LC

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bloem symbol is de macro setting.

Voor foto onder branden HPS moet de White balance aangepast worden.

 

Tips, yep je kan met de lens die je heb de andergrond uit rekken en compressen door dichtbij te staan en in te zomen en anders some.

Daar kan je erg mooie effect mee maken.

 

De vrouw even aangeschoten ze kijk even als ze het op kan komen het koken.

Moets even de maggikruiden laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net even wat foto's vd katten gemaakt en dat valt me niet tegen :icecream:

Eindelijk kunnen ze mooi genoeg op de foto om ingelijst te worden.

 

Stond bij eettafel, kat id keuken meter of 5 verder water drinken, toen ik in ging zoomen (nog niet eens op de Macbook) viel me bek wat dat betreft wel open: waterkringetjes vd tong en de zon in waterbak alsook, een zwarte kat getekend op de foto ipv een grotendeels zwarte vlek met ogen :hug:

 

Ga vanavond ff kijken hoe ik de witbalans beste kan zetten dan, oefenen met PLL helpt niet daarin en om 20u gaat de zon pas op, daarna koppel ik de 1200 aan de Macbook en zal eea uploaden ter beoordeling :search:

 

Bij dat gerecht zat Maggiplant, zitten er ook Maggi kruiden in dan?

Dat is nogal een sterke smaakmaker, ik dacht da het grotendeels vd in visolie gebakken spek kwam en ik zat in de gebruikte spek hoek te zoeken (zuurkool or doorregen, buikspek?) Bakvet werd ook deels als 'saus' geserveerd om over je rijst te gooien maar dat kan natuurlijk ook Vietnamees jus gebruik zijn, weet ik veel als blanda :innocent:

 

Kost geen drol qua inkoop maar ik vond het me toch een partij lekker, veel lekkerder dan de eenden die we zelf geschoten hadden met luchtpistool/buks (levensgevaarlijk bij een vijver en rondlopende 'gewapende' gasten in het stikdonker) en in de badkamer verder geprepareerd werden, mooie tijden waren dat :jump:

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yep Maggiplant noemde het even zo voor de baas :)

 

je kan de white balance met de kelvin setting doen.

Of een custom dan maak je een foto in het licht met een graycard.

 

Ik RAW fotograferen met jpg kan je achteraf weining of de foto is al 100% oke in camera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ben ex grafisch dus weet van jpg af, op basis van RAW of TIFF prima maar als JPEG is het flink stoeien in photoshop (lees kopieer en plak van net ernaast, beetje blur :phone: )

Inmiddels al wat extra's rondom de lens en zoom ontdekt, weet niet wat ik deed (voorste ring en draaiknopje =/- )maar verschil was er :wub:

 

ho ff.. graycard?

maar dan ben ik toch al 'advanced' bezig?

klinkt als iets van calibratie zoals je ook kan doen met wit papier ivm juiste licht/schaduwval etc?

 

ivm stilhouden (lees camera niet uit handen laten vallen en niet shaken) is een statiefje wel handig straks al ligt ie lekker in de hand en hij is niet zwaar te noemen.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oops yep das 'advanced' word altijd zo hyper als het om foto gaat ...

Een statiefje + remote release waren mijn beste koop.

Let wel op de statiefje hoeveel gewicht die kan dragen mijn eerste heeft een macro lens gekost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool katten zijn altijd zo lastig .

Vind de zwarte altijd zo lastig met de exposure.

 

Die laaste kijk zo kwel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

:excl: da's me schatje hoor die z/w, altijd naast me op de bank en vriendelijk miaauw en brokjes of water komt ze meteen aangesjeesd. Die blik is van huis uit, 9e uit nest waar plek was voor 8 en op de borst van vrouwtje grootgebracht (niet mijn vrouwtje) 13wk.

Ze heeft ook zware overbeet wat haar smoeltje best wel beinvloedt, ze vindt op de foto gaan reuze leuk, nou ik haar op de foto zetten ook :wub:

 

Voor die zwarte moet ik veel meer moeite doen om haar op de foto te zetten head on, ze draait altijd kop weg of net zo dat haar ogen giga oplichten in de flits wat de foto dan weer verknalt :whip:

 

Het is echt wel leuk om dingen op de foto te zetten met deze camera, morgen rotweer eens kijken hoe dat eruit ziet door de lens :punk:

 

Ik heb de HPS gloed nog niet weg, wel witbalans ingesteld en foto op display was ok na nemen, bekijken nadien via menu was jammer...wel goed scherp

 

gallery_22678_18728_1322051.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door een lens kijken is echt super ik ben er hook aan.

Zekers mooi scherp en mooie bud.

 

Hier ook een zwarte kat soms niet te doen voor de foto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

never give up hope.

flyhigh_zpsgxu1ez2z.jpg

 

wat een ochtend en straks de goude uren ziet eruit dat eht vandaag een echte shooting day is.

 

 

Edited by Mr. Black Cat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...