Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Colubedy

Broccoli Cannabis

Recommended Posts

Hallo Wietforum,

 

Ik heb een kastje gebouwd en daar in led lampjes gedaan. De kast is ongeveer 80 cm van binnen en 40 bij 40 breed. Ik heb er 13 individuele e27 fittingen op kniegewrichten ingebouwd. Deze lampjes zijn 5 watt per stuk met een soort lensje erover heen, om het licht minder diffuus te maken. Deze lampjes heb ik gekocht op internet van de chinese site aliexpress. De afzuiging doe ik met een oude badkamer ventilator, en er staat nog een kleine usb ventilator die ik op een 5v telefoon oplader heb gezet. Voor voeding gebruik ik Bio-Grow, bio bloom en top max.

Welke soort wiet het is weet ik niet, heb dit zaadje gekregen van iemand.

 

 

JvM5Rz.jpg

 

 

sxYieE.jpg

 

 

 

 

 

vllbr8.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de lampen dichterbij hangen... (of de pot hoger zetten)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de lampen dichterbij hangen... (of de pot hoger zetten)

 

Ik heb de pot hoger gehad, vandaar die haken aan de muurtjes, alleen leek ie niet echt in de hoogte te groeien. Alleen maar in de breedte. Hij heeft als een gek vertakkingen gemaakt en heb hem ook een keer getopt. Ik heb ook de zijtakken tegen de grond gehouden met gebogen ijzer draad. Het resultaat is 6 even hoge takjes die ik nu in de lengte wil laten groeien, wat ie beter blijkt te doen als ie lager staat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aahh oke, duidelijk!

 

Voor wat meer strek is dit wel de goeie weg ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gedrongen plant, ze is wel indica dominant zo te zien.

de spaarlamp,tl, en hpi-lamp kunnen de prullebak in?

wat kost zo een lampje?

Edited by dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie gedrongen plant, ze is wel indica dominant zo te zien.

de spaarlamp,tl, en hpi-lamp kunnen de prullebak in?

wat kost zo een lampje?

 

Deze kostten 2 euro per stuk. Er zijn veel varianten te krijgen, maar bijna allemaal rond die prijs. De opgegeven wattages klopen overigens niet altijd, deze werden verkocht als 10 watt. Later is dit veranderd naar 5 watt. Ik vind ondanks het lage wattage deze lamp toch bijzonder fel, maar wel in een nauwe ''straal''. Dat is de reden dat ik ze op kniegewrichten heb gezet zodat ik de lampen kan richten naar plekken die ik wil voor efficient gebruik van licht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van compact gesproken!!

Mooi kastje en leuk idee met de "knie-gewrichten"! Kan je elke top in de spotlight zetten :D

Succes!

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er gezond uit, mooi kweekje!

Ben benieuwd hoe dit zich verder ontwikkelt. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoever zit je eigenlijk in je schema? Ben je al op 12/12?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoever zit je eigenlijk in je schema? Ben je al op 12/12?

 

Hij staat nu nog op 18/6. Ik dacht omdat het mij wel een indica dominante soort leek nog even door te gaan op 18/6. Echter is dit mijn eerste plant die geen autoflower is, dus kan ik niet zo goed inschatten hoe veel ie nog gaat groeien, nadat ik naar 12/12 zou gaan.

Wat zouden jullie doen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem al op 12/12 hebben staan, onder andere vanwege de gelimiteerde hoogte, je wilt ten allen tijde voorkomen dat ze je kast(je) uitgroeit. Ik schat dat je tegen dat je kunt gaan oogsten je kast tot aan de nok vol staat. :tu

Ik denk dat je nog op zult kijken van hoe lang en hoe veel er nog bijgegroeid gaat worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou hem al op 12/12 hebben staan, onder andere vanwege de gelimiteerde hoogte, je wilt ten allen tijde voorkomen dat ze je kast(je) uitgroeit. Ik schat dat je tegen dat je kunt gaan oogsten je kast tot aan de nok vol staat. :tu

Ik denk dat je nog op zult kijken van hoe lang en hoe veel er nog bijgegroeid gaat worden.

 

Ah oke dan klinkt het logisch. Ik zet er nog een foto bij die wellicht duidelijker is wat betreft de hoogte:

 

ILUxFq.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruimte zat... laat maar lekker groeien waneer de helft van je hok bereikt is om zetten naar 12/12

laat die toppen zich maar lekker tussen die leds nestelen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik laat liever de lampen naar de plant zakken als de plant in de lamp groeien. :yummy:

 

Het is bovendien zo dat onder deze lampjes alleen de bovenste laag van de plant goede toppen vormt, hoe hoger de plant hoe meer nutteloze tussenruimte waar enkel afstervend blad zit vanwege lichtgebrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas als je op 12/12 gaat gaan ze strekken. je kan er een netje boven spannen en een scrog proberen te maken om de hoogte te contoleren.Amnesia%20haze%20scrog%20screen%20of%20green.jpg

ik zou ze nu in de bloei zetten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

pas als je op 12/12 gaat gaan ze strekken. je kan er een netje boven spannen en een scrog proberen te maken om de hoogte te contoleren.Amnesia%20haze%20scrog%20screen%20of%20green.jpg

ik zou ze nu in de bloei zetten.

 

Zo'n scherm heb ik in elkaar gezet met wat hout en draad, leek me wel leuk om te proberen. Bedankt voor de tip.

 

03YBMZ.jpg

 

En nog een plaatje om de hoogte van het scherm te laten zien. Zelf denk ik dat ie misschien iets lager kan, maar aan de andere kant mogen de toppen wel dichterbij de lampen..

 

PCA3ZX.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo mensen,

 

Even een update wat betreft de herfstgroente. Ik zag een aantal dagen geleden de witte haartjes die het voor mij bevestigen dat het een vrouwtje was. Overigens staat ze nog niet op 12/12, ga ik een dezer dagen doen. Ik ben niet echt bezorgt dat ze heel groot gaat worden, gezien ze al sinds begin september bezig is om tot zover te komen. Sinds vorige week is ze tot een totaal van 24 centimeter gegroeid. Nogsteeds mooi compact met een aantal op gelijke hoogte hoofdtakjes. Ik zag van de week wel dat de vooral nieuwere bladeren gele bladpuntjes hadden, niet heel ernstig maar toch aanwezig. Zelf dacht ik dat ik wellicht wat te veel voeding heb gegeven. Ik geef haar nu eventjes gewoon water (ph: 6, komt zo uit mijn kraan..). De foto's voor ter verduidelijking:

 

13 september

fI40Pa.jpg

 

27 september:

SRxBV9.png

Was heel leuk om te zien hoe ''veerkrachtig'' een cannabis plant is en hoe deze reageert op licht. Na een uur of wat staat alles weer recht.

 

 

En heden ten dage:

4VWdnE.jpg

 

En hier een foto met de bladpuntjes waar ik het over had:

J0vF7n.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep... zeer donkere bladen met gele puntjes = overvoeding. Ietsje rustiger opbouwen dus.

 

12/12 wordt het voorzichtigjes aan ook wel tijd voor, meestal gaat de groei harder als de klok omgaat, straks wordt t nog een woudreus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep... zeer donkere bladen met gele puntjes = overvoeding. Ietsje rustiger opbouwen dus.

 

12/12 wordt het voorzichtigjes aan ook wel tijd voor, meestal gaat de groei harder als de klok omgaat, straks wordt t nog een woudreus.

 

Ik denk dat je gelijk hebt, dit is immers mn eerste plant die ik zelf moet laten bloeien (hiervoor heb ik 2 autoflowers in dit kastje gehad). Het is voor mij ook nog even leren wanneer je die dingen precies doet. Wat ook lastig is, is dat ik niet weet wat voor soort dit is, en kan ik het beter safe spelen. Hij staat nu dan ook op 12/12.

De volgende update doe ik wel als de bloei zichtbaar is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo!

 

Ik zou foto's posten als de bloei zichtbaar is. Dat is ie al enige dagen, alleen is het nu ook goed zichtbaar op de foto's. Ze is nu tot 28 cm gegroeid. Haar toppen komen nu bijna bij het netje, als ik d'r op de grond zet.

 

OrqYU4.jpg

 

RkEEYo.jpg

 

7wNfbc.jpg

 

De camera van mijn mobiel heeft wat moeite met dit led licht en geeft een wat vertekend beeld van de kleuren, ziet er in het echt stuk lichter uit allemaal. Is op de eerste foto wel beter te zien. Ik zal binnenkort wat foto's in daglicht maken. Ik geef haar nu om de dag een klein beetje top max (bloeistimulator) van bio grow. Een keer in de 4 dagen doe ik er wat bloeivoeding bij. Met de groeifase wat te veel voeding gegeven en daar lichte puntjes op het blad gekregen, maar lijkt niet zo serieus te zijn. Lijkt voorderest gezond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...