Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Soesio

Hoeveel Planten Per M²?

Recommended Posts

Mooi systeem.old skool.Om echt die behoefte van de plant te kunnen realiseren blijft het lastig hoeveel liter je in de bak moet gooien.Die platen willen zichzelf graag verzuipen op een gegeven moment.

Als je een vast ritme hanteert is de kans dat je planten verzuipen nihil. Houd ongeveer 1 liter per plant aan om de twee dagen en in de groeifase eventueel om de drie of vier dagen. Voel even hoe zwaar de pot is en kijk goed naar de plant. En zoals al gezegd is, gooi het water in een lekbak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk..Dilago en Dries_

 

Naarmate de plant bloeit en nog groeit zal het tijdsbestek en het geven van water in de lekbak variabel zijn.Bijvoorbeeld 6 weken in de bloei zal meer water nodig hebben dan week 4 of 8 natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, maar vaker dan om de dag water moeten geven heb ik niet meegemaakt. Vanaf week vier geef ik de twintig Amnezen om de dag 20 liter voedingswater. Meestal iets minder dan het voedingsschema adviseert en in de eerste weken af en toe fishmix voor de nodige stikstof tot plusminus de tweede week bloei. Langer doorgaan resulteert in overmatig bladgroei. Ongeveer een op de zes keren geef ik de planten alleen aangezuurd kraanwater zonder voeding - dit houd ik aan gedurende de hele kweek- en vanaf week zeven giet ik niet meer dan 10 liter in de lekbak om de dag en soms om de twee dagen als de potten nog zwaar zijn. Vandaag heb ik de grond klaargemaakt voor hergebruik nadat ik gisteren de laatste planten heb geknipt en deze was goed opgedroogd. Een teken dat de watergift naar behoefte was en dat heb ik wel anders meegemaakt toen ik de planten nog via de bovenkant voedde.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijkaan!Dat zijn prima resultaten inderdaad wat ik bij jou topics al zag.Het is ook eigenlijk maf om planten van boven water te geven.De bladeren zijn ervoor om dat tegen te houden.In de natuur komt het water ook om de plant heen.En vanuit de wortels nemen ze het vocht op.Af en toe een beetje sproeien zal ook goed zijn voor de planten.

Vrij logisch inderdaad dus ook jouwn verhaal Dilago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies! Er zitten alleen maar voordelen aan via de onderkant water geven, je hoeft niet bij alle planten langs met het gietertje, de toplaag wordt een woestijn waar het voor ongedierte niet uit te houden is, je hebt geen last van zoutophopingen. Alleen maar plussen wat mij betreft. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist!Dat zijn inderdaad voordelen.

Enkel de power zyme wat wordt aangeprijst om de enzymen en het plantmedium op peil te houden.

 

Dat heeft geen nut om deze van onder erbij te voeden.

Is dit überhaupt noodzakelijk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, dat is zeker niet noodzakelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Enzymen doe je toch alleen in week 2/3 tot 5 oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danku voor alle reacties tot nu toe!

Ik ga volgende kweekbeurt ook die methode toepassen met langs onder te voeden via een grote plantenschaal.

Wat ik mij afvraag, hoe zie je wanneer je planten dan terug water nodig hebben? Want nu voel ik meestal aan de toplaag, en steek mijn vinger is in de grond om te voelen of het dieper nog vochtig is of niet, als alles goed droog is geef ik water, als ik vind dat de grond nog vochtig aanvoelt vanboven wacht ik er nog mee....

 

En ik zie sommige mensen zo'n net boven hun planten hangen, waar de planten dan vervolgens over groeien. Waarom is dit juist? Zou ik met 9planten op 1m² ook een net spannen?

 

Greeets!

Share this post


Link to post
Share on other sites

die blumat tensiometer heb ik maar vind niet dat die goed werkt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...