Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Guest Seminarian

Wietmelk Recept

Recommended Posts

Guest Seminarian

Yo de mannen,

 

'k Heb al op het forum gezocht achter het recept, maar zonder resultaat en ook al google geprobeert. Weet er iemand soms een recept om wietmelk te maken + info over dosering?

'k Zou gewone wiet gebruiken, geen knipafval of dergelijke.

 

Dank bij voorbaat

 

Seminarian :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietmelk? Ik ben bang dat dat moeilijk wordt om het simpele feit dat je de wiet vrij lang in een vettige substantie moet koken, omdat thc in vet oplost. Het wordt wel gedaan met water met een pakje roomboter. Na verloop van tijd trekt de thc in de boter die je na afkoeling van het water kan afscheppen. Als je melk een paar uur kookt blijft er niks van over. Als het wel zou lukken is het ook niet te zuipen vrees ik.

 

Met wietboter kan je wel een lekkere cake bakken en daar een lekker vers glaasje melk bij drinken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian
Wietmelk? Ik ben bang dat dat moeilijk wordt om het simpele feit dat je de wiet vrij lang in een vettige substantie moet koken, omdat thc in vet oplost. Het wordt wel gedaan met water met een pakje roomboter. Na verloop van tijd trekt de thc in de boter die je na afkoeling van het water kan afscheppen. Als je melk een paar uur kookt blijft er niks van over. Als het wel zou lukken is het ook niet te zuipen vrees ik.

 

Met wietboter kan je wel een lekkere cake bakken en daar een lekker vers glaasje melk bij drinken!

Hoeveel droge wiet moet je dan gebruiken (geen knipafval of dergelijke) om zo'n boter te maken? Heeft er iemand wat zo'n recepten met uitleg wat je juist moet doen?

 

Dank bij voorbaat :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mijn boter gebruik ik knipafval en kleine topjes.

die verkruimel ik helemaal en stop die dan met hoeveboter ( een kilo boter op een maatbeker van een liter vol met knipafval en topjes)en water in een pan.

deze mengeling laat ik dan een uur zachtjes pruttelen.

dan af laten koelen.

boter van het water af halen(water niet weggooien!!!!)

aan de onderkant van de boter kun je een gedeelte van de blaadjes

af schrapen.

dan de boter weer terug in de pan met schoon water.

boter laten smelten,even roeren en weer af laten koelen.

weer de boter er uit halen(water weer bewaren)en aan de onderkant nogmaals het groen afschrapen.

zo houd je een heel zuivere boter over.

Daarna pak ik ook meestal een pak honig, maar doe er nog wel waat geraspte citroenschil doorheen.

dat geeft een heerlijk frisse smaak die mooi combineert met de

wietsmaak.

 

de boter is in de vriezer wel tot een jaar houdbaar!!!!!!!!! :verrygood

 

in tegenstelling tot wat vaak beweert word hoef je niet te verwarmen als je maar zorgt voor vetten waar de thc in opgenomen kan worden.

 

zo is 's zomers een spacemilkshake heerlijk.

zo van de mc donald!!!! Of verse melk van de boer,lekker romig

 

twee theelepels skuff erin shaken en spacen maar!!!!!!!!!!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat doen jullie toch allemaal moeilijk en een hoop gezeul met water *geeuw*

 

gewoon je knipafval & toppen klein vermalen in je boter mikken, op au bain marie zetten voor 4 uur

en dat laten verharden en je hebt een beetje groenige wiet boter.

proef je niks van als je het goed doen !

 

stefan, smaken verschillen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wietmelk? Ik ben bang dat dat moeilijk wordt om het simpele feit dat je de wiet vrij lang in een vettige substantie moet koken, omdat thc in vet oplost.

ik zou melk, vooral volle melk absoluut een vettige substantie, en weet uit ervaring dat 1 glas melk meer dan genoeg thc op kan nemen op behoorlijk stoned te worden. bovendien werkt het sneller omdat je maag minder hoeft af te breken en de thc dus sneller word opgenomen.

 

't is ook heel eenvoudig te maken, je kookt wat melk waar je wat verkruimelde wiet of kleingemaakt bladafval (alleen blaadjes gebruiken waar the op zit en kleine topjes) in heb gedaan, 5 a 10 minuten is genoeg, vervolgens filter je dit er met een koffiefilter uit en 't is klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is misschien wel moeilijk, maar wel multifunctioneel.

 

het water gebruik ik als mest, daar zitten alle in water oplosbare voedingsstoffen in. en geloof maar dat je plantjes dat lekker vinden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm ok, maar dan kan je dus net zo goed je uit de boter/melk gezeefde restanten in water oplossen... lijkt me alleen enigzinds overbodig om je voedingsstoffen te gaan recyclen, zo duur is plantenvoeding nou ook weer niet

Share this post


Link to post
Share on other sites

het gaat ook niet over de centen, maar over de perfecte voeding.

 

rechtstreeks uit de plant is erg goed voor je plantjes.

 

en in die volgorde ben je net zolang bezig als wat ik zei, alleen de volgorde is dan anders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de voeding die je op deze manier verkrijt zal echt niks beter zijn dan de voeding die je d'r al bij flikkert. ook al heb je 't dus voor elkaar om op deze manier de perfecte verhouding tussen de verschillende voedingsstof voor je planten te verkrijgen, dan nog kan je beter normale voeding blijven geven, omdat deze dan al perfect uitgekiend is, en je je ipv vaag te gaan lopen doen met verhoudigen tussen voedingswater en ander water, je gewoon voeding kan blijven geven op precies dezelfde manier als je al deed.

 

Ik zie dus werkelijk geen voordeel in je geweldige recept

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook gewoon wat wiet in de yoghurt doen

 

vruchten yoghurt is heerlijk en dan gewoon laten trekken en eten maar....

 

ik heb het een keer gedaan heerlijk :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Seminarian
Wietmelk? Ik ben bang dat dat moeilijk wordt om het simpele feit dat je de wiet vrij lang in een vettige substantie moet koken, omdat thc in vet oplost.

ik zou melk, vooral volle melk absoluut een vettige substantie, en weet uit ervaring dat 1 glas melk meer dan genoeg thc op kan nemen op behoorlijk stoned te worden. bovendien werkt het sneller omdat je maag minder hoeft af te breken en de thc dus sneller word opgenomen.

 

't is ook heel eenvoudig te maken, je kookt wat melk waar je wat verkruimelde wiet of kleingemaakt bladafval (alleen blaadjes gebruiken waar the op zit en kleine topjes) in heb gedaan, 5 a 10 minuten is genoeg, vervolgens filter je dit er met een koffiefilter uit en 't is klaar.

Is half volle melk ook goed?

 

En hoeveel gram wiet moet je daar dan in doen (geen knipafval of dergelijke)?

 

Thanks :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

komaan jongens, niet nog een topic over wietboter.... :verrygood

en over wiet en hasjmelk zijn ook al genoeg topics verschenen....

gewoon ff zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest sjonnie

eEEJ,MENSEN, ik ga binnenkort met wa vrienden op vkantie zonder ouders.

Nu wil ik er goed gebruik van maken.Maar ik heb astma en kan zelf dus niet roken.

Ik heb zelf nog nooit meer dan een hijsje genomen van een joint.

NU wil ik dus ook dat melk maken.

Welke verhoudingen moet ik nemen als beginneling?Liever te licht dan te sterk.

Ik kan alleen maar aan spul uit de shop komen.

Alvast bedankt voor de tips.

t is ook heel eenvoudig te maken, je kookt wat melk waar je wat verkruimelde wiet of kleingemaakt bladafval (alleen blaadjes gebruiken waar the op zit en kleine topjes) in heb gedaan, 5 a 10 minuten is genoeg, vervolgens filter je dit er met een koffiefilter uit en 't is klaar.

 

Moet het 5 tot 10 min koken of verwarmd worden?

Hoeveel zouden jullie mij aanraden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

minimum 15 minuten KOKEN tot de melk wat dikker is geworden doordat de helft verdamt is. tenzij je met een deksel werk, maar ik had geen deksel in de tijd :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...