Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Rutt

Hoeveel gram per plant

Recommended Posts

Ben nu bezig met 5 planten (afghaan)

En vroeg mij eigelijk af hoeveel gram ik daar van mag verwachten per plant (gemiddeld)

Er is mij vertelt dat daar ongeveer 20 gram van afkomt,vindt dat wel weinig.

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nu bezig met 5 planten (afghaan)

En vroeg mij eigelijk af hoeveel gram ik daar van mag verwachten per plant (gemiddeld)

Er is mij vertelt dat daar ongeveer 20 gram van afkomt,vindt dat wel weinig.

Greetz Rutt

Dat ligt aan de manier van kweken. Als ik me goed herinner kweek jij onder een 400 watter? Dan zou je als je het goed doet wel >50 gram per plant kunnen knippen. Maar dat ligt weer aan de manier van kweken. 5 planten is ook erg weinig. Dus zal je langer moeten groeien, zodat je een grotere plant krijgt en zodat je meer erafhaalt.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben nu bezig met 5 planten (afghaan)

En vroeg mij eigelijk af hoeveel gram ik daar van mag verwachten per plant (gemiddeld)

Er is mij vertelt dat daar ongeveer 20 gram van afkomt,vindt dat wel weinig.

Greetz Rutt

Dat ligt aan de manier van kweken. Als ik me goed herinner kweek jij onder een 400 watter? Dan zou je als je het goed doet wel >50 gram per plant kunnen knippen. Maar dat ligt weer aan de manier van kweken. 5 planten is ook erg weinig. Dus zal je langer moeten groeien, zodat je een grotere plant krijgt en zodat je meer erafhaalt.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Zat zelf te denken aan 3,5 a 4 weken groei.

Of zou ik ze nog langer in de groei moeten houden?

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet zelf maar een beetje aankijken hoe ze het doen. In jou geval moet je ze toppen omdat ze anders gewoon te hoog wordn en je hebt de ruimte in de breedte want je hebt er immers maar 5 staan. Ik denk dat je met een week of 3 al wel een volle bak hebt.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je moet zelf maar een beetje aankijken hoe ze het doen. In jou geval moet je ze toppen omdat ze anders gewoon te hoog wordn en je hebt de ruimte in de breedte want je hebt er immers maar 5 staan. Ik denk dat je met een week of 3 al wel een volle bak hebt.

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Zal het wel ff bekijken,ze kunnen iig nog een heel stuk groeien. :)

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal het wel ff bekijken,ze kunnen iig nog een heel stuk groeien. :)

Greetz Rutt :verrygood

Vergeet niet dat ze in de eerste weken dat je ze op '12/12' zet ook nog enorm groeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zal het wel ff bekijken,ze kunnen iig nog een heel stuk groeien. :)

Greetz Rutt :verrygood

Vergeet niet dat ze in de eerste weken dat je ze op '12/12' zet ook nog enorm groeien.

Ik zat zelf te denken om ze naar 3 weken in de bloei te gooien.Als ze dan nog vrij klein zijn dan laat ik ze nog ff wat langer in de groei staan.

Hoeveel groeit de plant nog door als je hem in de bloei gooit?

Greetz Rutt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onder lampen hebben lange planten weinig nut , tenzij ze er verticaal tussen hangen. Dit is ook de reden waarom de plantjes vaak al na minder dan 1 week groei in de bloei worden gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier 6 dagen groei gehanteerd voor Crystal. Was echt ff bang dat ze de lampen in zouden groeien.Zijn gestopt bij ruim 90 cm.60% hebben we helaas moeten toppen.Ze zijn nog ruim 3 weken doorgegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 ons moet zeker lukken onder 400watt.....dat is dus zo'n 60 gram per plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 ons moet zeker lukken onder 400watt.....dat is dus zo'n 60 gram per plant.

Dat klinkt mij beter in de oren :) laat ik hopen dat ik dat er aan zal krijgen.

Greetz Rutt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon een 600 watter boven 5 planten met potten van 15 liter met 4 weken voorgroei,dan is 500 gram wel haalbaar onder goede omstandigheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hee..

 

aahh dan wil ik het ook weten :wOOt

ik ga kweken:

 

6 x k2

onder een 250Watt.

voeding Terra Vege, Terra Flowers

in potten vn 7 liter

ik denk dat ik ong. 2,5 / 3 wken ga voorgroeien

 

ik wil toch wel minstens 250 gr halen (1 gr/watt)

gaat dat zo lukken of moet er wat aangepast vorden in mijn "schematje" :wOOt

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder een 250 watt lamp mag je zeker niet te lang gaan voorgroeien of je moet ze 1 tot 2 maal gaan toppen ondertussen,reken meer op een 200 gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites
onder een 250 watt lamp mag je zeker niet te lang gaan voorgroeien of je moet ze 1 tot 2 maal gaan toppen ondertussen,reken meer op een 200 gr...

 

hee rataplan..

 

als ik ze moet toppen, vind ik niet erg hoor, ik top ze zoizo 1 keer, maar als 2 keer beter is..

hoezo niet te lang voorgroeien onder een 250Watt??

hoelang zou dan volgens jou het beste zijn?, want ik wil toch eigelijk wel 1gr/watt halen.. :wOOt

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder een 250 watt lamp mag je zeker niet te lang gaan voorgroeien of je moet ze 1 tot 2 maal gaan toppen ondertussen,reken meer op een 200 gr...

 

hee rataplan..

 

als ik ze moet toppen, vind ik niet erg hoor, ik top ze zoizo 1 keer, maar als 2 keer beter is..

hoezo niet te lang voorgroeien onder een 250Watt??

hoelang zou dan volgens jou het beste zijn?, want ik wil toch eigelijk wel 1gr/watt halen.. :wOOt

 

-grz- Cannakid

van een 250 watter moet je geen dieptestraling verwachten,probeer dus te gokken op meerdere hoofdtopjes,door 2 x te toppen met minstens een week ertussen creeer je een gelijkmatig veldje,zou de eerste keer na 10 dagen groei toppen,en dan na 17 dagen groei de 2e X,laat ze hiervan nog even herstellen,en 3 dagen later zet je ze dan op 12/12,geef groeivoeding,terra vega tot de eerste bloeiverschijnselen en schakel dan over op flores,de stikstof kunnen ze goed gebruiken tot dan

ik bedoelde dat 3 weken te lang is zonder te toppen natuurlijk :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

onder een 250 watt lamp mag je zeker niet te lang gaan voorgroeien of je moet ze 1 tot 2 maal gaan toppen ondertussen,reken meer op een 200 gr...

 

hee rataplan..

 

als ik ze moet toppen, vind ik niet erg hoor, ik top ze zoizo 1 keer, maar als 2 keer beter is..

hoezo niet te lang voorgroeien onder een 250Watt??

hoelang zou dan volgens jou het beste zijn?, want ik wil toch eigelijk wel 1gr/watt halen.. :wOOt

 

-grz- Cannakid

van een 250 watter moet je geen dieptestraling verwachten,probeer dus te gokken op meerdere hoofdtopjes,door 2 x te toppen met minstens een week ertussen creeer je een gelijkmatig veldje,zou de eerste keer na 10 dagen groei toppen,en dan na 17 dagen groei de 2e X,laat ze hiervan nog even herstellen,en 3 dagen later zet je ze dan op 12/12,geef groeivoeding,terra vega tot de eerste bloeiverschijnselen en schakel dan over op flores,de stikstof kunnen ze goed gebruiken tot dan

ik bedoelde dat 3 weken te lang is zonder te toppen natuurlijk :wOOt

 

ok.. bedankt voor de uitleg rataplan!!

ik ga je advies zeker gebruiken, en ik zal er wel een verslagje vn maken hier op wietform :P

hardstikke bedankt!!

 

-grz- Cannakid

Share this post


Link to post
Share on other sites
met 4 a 5 weken voorgroei kan je makkelijk rond de 90 gram per plant zitten

 

 

dus in zijn geval 6 x 90 gram onder 1 250 w lamp, de totale opbrengst zou dan 540 gram moeten zijn. hij heeft tenslotte 6 stekjes.

 

moet je me toch wat meer over vertellen. ik doe dan toch echt iets verkeerd :wOOt :wOOt

 

met een 250 w lamp denk ik dat 200 gram ook het maximale zal zijn en dan doe je het mijn inziens behoorlijk goed. ( zie reactie rataplan )

 

gr.

 

ray

Share this post


Link to post
Share on other sites

vergeet niet dat een 250 watt hps maar ca 36000 lumen ontwikkeld,en max 70x70 cm kan belichten,de dieptestraling ligt veel minder dan een 400 watter,daarom dus de 6 plantjes 2x toppen zodat het licht optimaal zal benut kunnen worden,licht is gewicht hoe je het nu draait of keert,5 weken voorgroeien heeft dan ook geen enkele zin in deze opstelling,1gr per watt halen is altijd mogenlijk maar nooit evident,dan moet het echt wel zeer goed gaan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...