Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bosrand

Sugar Punch Onder 2X600W

Recommended Posts

Het lijkt er op dat de meesten nu wel boven zullen komen of zijn dat de zaadjes die ik zie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij een aantal lijkt het er op dat je enkel de zaadjes ziet, maar ik zie het zelf ook niet heel duidelijk.

Er lijken 7 of 8 nog niet te kiemen.

Ik weet niet wat ik daar mee moet doen, ik denk dat ik het maar zo laat gaan en nog even afwacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ greenster,

 

niks vreemd,dit is een nieuwe batch van een maandje of 2-3 geleden,

wil niks zeggen als ze vroeger wel allemaal boven kwamen.

 

@ bosrand,

 

ziet er naar uit dat er nu toch wel een gedeelte boven komt,

sowieso al 12.

Zelf heb ik de SP al vaak gegrowd,vind het een superwietje...

Hoop dat er toch 10 van de 15 boven komen,heb nu al 28 zaden verspild en heb maar 6 zaailingen,

met die SP erbij kom ik op 43 zaden,voor 18 x 18 liters gevuld te krijgen.

Ik gebruik al jaren zaden van sannie en ben altijd dik tevreden geweest,

en als er al eens iets was (2 x in al die tijd) ,kreeg ik meteen punten om nieuwe zaden te bestellen.

Ik ga je verslag volgen,jij loopt een week voor op mij,tenminste als die van mij komend weekend boven zijn....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij welke potjes bedoel je Dries?

 

Ik hoop ook dat er bij jou een mooi aantal boven gaat komen Blowke.

 

 

Inmiddels zijn we 6 dagen verder en lijkt er in 8 zaden nog steeds geen beweging te zitten.

Bij 2 zaden is het nog een beetje twijfelachtig of ze boven gaan komen.

Inmiddels heb ik Sannie nogmaals een mail gestuurd over deze ontkiemronde.

 

gallery_32929_18440_705446.jpg

 

7 planten van de vorige mislukte kiemronde staan nu een week ongeveer onder hps, het was de bedoeling die ergens anders te zetten en de 20 die ik nu gekiemd heb allemaal in dit hok te zetten, enkel gaat dat zo het nu lijkt niet door.

Ik vul de 7 aan met de 10 die hier gekiemd zijn, wel een beetje jammer dat er dan een week verschil zit in de planten, maar dat is niet anders.

Morgen of overmorgen gaan deze er bij in het hok, met 17 planten zal het ook wel vol komen, misschien iets langer voorgroeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien rechts in de hoeken en in het midden zie ik ze ook of wat is dat?

 

Waarom doe je het niet meer volgens de oude vertrouwde manier? Gwn keukenpapiertje kan bijna niet fout gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die rechts in de hoeken lijkt nog iets beweging in te zitten inderdaad.

Die in de midden lijken niet echt veranderd sinds de foto van gister.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zitten ze er wel diep genoeg in? Volgens mij moeten ze in het geheel nat/vochtig zijn toch?

Ik leg ze altijd tussen een keukenpapiertje op een klein bordje en dat is zo nat als ik em scheef houd loopt er water vanaf en dat gaat tot nu toe elke keer perfect..

Ik doet het bordje dan in een groter gripzakje en zet em op een warmtematje op 25 graden

 

Ik heb trouwens ook een keer ergens gelezen als ze van nat naar droog gaan en weer nat dat ze het dan meestal niet meer doen.

Of als je met vette vingers eraan heb gezeten dan stoten ze water af en doen ze het ook niet meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zitten zo diep erin tot dat het zwaarder ging, ik wil ze ook niet stuk drukken.

 

Ik leg ze normaliter ook op een vochtig keukenpapiertje te ontkiemen, zo heb ik de eerste lichting ook gekiemd.

Enkel doordat er van de vorige lichting maar 7 op gekomen zijn, heb ik er voor gekozen het op deze manier te doen dit keer, aangezien Sannie dat aanraad.

 

Ik plant zaden altijd met een pincet.

Als de zaden gekiemd zijn doe ik dat ook omdat ik niet wil dat er vingers aan het worteltje komen en daardoor problemen ontstaan of iets dergelijks.

Ze hebben nooit te droog gestaan, de luchtvochtigheid is zo ongeveer 100% in de propagator.

Aan de blaadjes komen zo nu en dan druppels te hangen door de hoge luchtvochtigheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 6 dagen zouden ze toch ongeveer moeten boven zijn he bosrand,zeer slecht kiempercentage vind ik dat,17 van de 40 (tot nu toe).

Toch nog maar even afwachten...

Ik zit met hetzelfde probleem,5 lemonhaze'jes zijn al boven van 06/09,heb ze op 24u licht staan,vervelend is dat....

 

Tot mijn grote verbazing was het grootste gedeelte van de 15 zaden die ik tussen keukenpapier had gelegd na een dikke 24u open,heb ze deze keer dan maar allemaal in spongepots gedaan,bacto erover en staan in de propagator onder 2 x 55watt,en nu is het wachten.

 

Heb jij ook chocolate cheese als freebees gehad,zelf heb ik ze er nu niet bij gezet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Dries.

Ik neem met wietzaden liever het zekere voor het onzekere. ;)

 

Mja naar 6 dagen zouden ze inderdaad wel boven moeten zijn Blowke.

Het lijkt er op dat het bij jou al beter gaat.

 

Ja, ik heb ook de Chocolate Cheese as freebee gehad.

Heb jij een idee hoe lang die moeten staan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegenvallende opkomst zeg, tijd voor gezonde moeders.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Dilago, het wordt echt hoog tijd voor wat mooie moedertjes.

Helaas is het nog niet zo ver.

Ik ben wel een beetje klaar met zaden inmiddels.

 

Ik heb van Sannie een aantal reward punten gekregen, enkel voor de zaden die deze ronde niet boven kwamen.

Ik heb nog eens gevraagd naar een uitgebreide beschrijving om de zaden optimaal te laten kiemen.

Misschien dat ik daar nog wat uit kan halen om een volgende ontkiemronde beter te laten lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste keer heb ik de zaden net als jij ontkiemd in spongepotst en kwamen ze allemaal op. Denk niet dat het aan jouw methode ligt, maar aan het zaad. Het heeft mij er toe gebracht een paar moeders op te kweken, waar ik nu mee doende ben. Twee Amnezen en een S5.

 

En daar zet ik nog een C99 bij en misschien een DP.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb er slechts één stekje van die er niet heel goed uitziet. Mag nog hopen dat ik deze op haar pootjes krijg. Men zegt dat S5 niet in zaad te krijgen is, maar dat lijkt me sterk. Elke plant komt uit een zaadje en elke stek komt van een plant die uit een zaadje kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wellicht is dat 'm, de echte Amnees is ook gewoon uit zaad te verkrijgen i.t.t. wat men beweert. De echte is die van Super Strains zo heeft het betere googlewerk mij onthuld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@dilago: S5 is een clone-only, dus niet in zaad verkrijgbaar. Natuurlijk komt ze oorspronkelijk ook uit een zaadje :likken:, maar de S5 is een phenotype, welke door selectie verkregen is. Vraag me niet uit welk zaad ze komt, want volgens mij zijn de meningen daar ook nogal over verdeeld (Hy-Pro?, Soma?, wie het weet mag het zeggen).

De kans is zeer klein dat je exact dezelfde phenotype als de S5 vindt (maar ook niet 100% uitgesloten volgens mij ;)), maar dan moet je wel ervaring hebben met het growen en roken van de clone-only S5 (anders weet je niet waar je op moet letten bij selecteren).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en zelfs met de clone mag je hopen dat je de echte hebt. Zo kreeg ik een paar stekken van iemand die zei dat het Amnees was (die van Super Strains vermoed ik) terwijl anderen die er verstand van (denken te?) hebben stellig beweren dat het een S5 is (zie mijn kweekverslag 10 x Amnees.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb een hoop dingen gelezen over de nl5xhaze en toch waren er een helehoop die zeiden dat het de s5 is.

Ik wou hier ook een moedertje of meer uit selecteren maar ik denk dat ik toch maar van het moederplan afzie voor het geval ik een keer gepakt word en toevallig met een kweek bezig ben van bijv 50 planten en dan ook nog een paar moeders heb en 50+ stekken gesneden voor de volgende ronde

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar kan je het niet om laten toch? Ik houd mijn kaken op elkaar zodat ik niet gepakt word. Een moeder van die Super Strains Amnees lijkt me ook wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké nou succes met reguliere zaad kopen dan hahaha die kost €650 ofzo voor 3 zaadjes.

Ja ik zeg ook tegen niemand wat en hoop ook gwn jaren door te kunnen gaan zonder problemen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja en zelfs met de clone mag je hopen dat je de echte hebt. Zo kreeg ik een paar stekken van iemand die zei dat het Amnees was (die van Super Strains vermoed ik) terwijl anderen die er verstand van (denken te?) hebben stellig beweren dat het een S5 is (zie mijn kweekverslag 10 x Amnees.)

Ik vind het ontzettend knap dat mensen dat alleen aan de hand van jouw foto's kunnen bepalen.

Met stekken geldt hetzelfde als met zaad en de soortjes in de coffeeshop: je moet een betrouwbare leverancier hebben, maar 100% zeker weet je het natuurlijk nooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...