Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tantebetsie

Minder Vochtig Maken?

Recommended Posts

Hallo kwekers,

 

Ik had 2 of 3 weekjes terug 2 auto flowers in me kas maar die zijn alle twee gaan rotten door de hoge lucht vochtig heid in me kas ( 70 - 80 % ). Ik heb nu 3 planten staan ( 1 white widow, 1 Ultimate, 1 Haze) alle 3 gaan ze in de bloei.

 

Nu is mijn vraag hoe ik het minder vochtig krijg in me kas. Ik heb de deur al 24/7 open staan. Maar dat helpt niet echt veel.

 

~TB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een s-vent afzuigertje en een rhino 125MM filter met een stuk luchtslang 125 MM installeren.

Passieve luchtinlaat maken 125MM met een driedubbel stuk panty als filter.

 

Dan daalt de boel snel naar 40/50%......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afzuiging helpt alleen als buiten de relatieve vochtigheid lager is dan in de kas. Of als het in de kas warmer is door de zon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

En als het alleen voor de lv is dan is het filter op de afzuiging voorlopig niet nodig met een lv van 70/80% is het filter best snel verzadigd en kan je m weggooien.

 

Zonde van t geld..

 

Overigens is t ook zonde als je plantjes nu pas in de bloei zijn we zitten tenslotte al in september zijn ook niet echt de snelste soortjes die je hebt staan dus dat wordt al gauw 9 weken.. zit je al in november... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

filter lijkt me inderdaad geen goed idee, geen probleem met de geur. Het gaat alleen om de luchtvochtigheid wat naar beneden te krijgen zodat me planten niet gaan rotten. Ze zijn inderdaad laat in de bloei gegaan. Maar ik vind het zonde als ze gaan rotten, dus ik denk dat er niks anders op zit dan de deur open te laten zodat de vocht weg kan en dus niet kan condenseren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luchtcirculatie dmv ventilatoren en zo mogelijk afzuiging en/of ramen.

 

Wiet in een kas zetten em denken dat rot niet, is vrij naïef. Je gaat buiten binnen kweken, maar dan zonder lampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hetzelfde probleem in mijn tuinkas... ik heb er pas een absortiedroger/ontvochtiger ingezet het lijkt wel te helpen.. het is een pak droger ... maar als het genoeg gaat zijn dat is nog afwachten ... als je ene koopt let er bij op dat hij ook onder 10 graden nog kan ontvochtigen ... en koop eene die zwaar genoeg is ;-) succes :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...