Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietkop

Extra Lichturen Met Led?

Recommended Posts

morgen heb ik dit speelgoed binnen

http://www.aliexpres...2003963256.html

kan ik hiermee mijn buitenplant extra lichturen geven of bijvoorbeeld enkel op bewolkte dagen eronder zetten?

of zal ik dan rare dingen krijgen met mijn autoflower?

vriendelijke groeten wietkop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofwel zet je hem binnen onder led's ofwel zet je hem buiten in de zon maar beide zou ik niet aanraden omwille van het geld en omdat het een autoflower is maakt het niet uit hoeveel uren dat het licht is

 

:dope:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedenk je wel dat als je buiten planten binnen zet dat je het risico loopt dat je een beestenboel mee neemt. Binnen hebben ze geen natuurlijke vijanden en dan heb je snel een plaag te pakken.

 

Dat geleur met planten wordt je ook snel moe trouwens. Heb het zelf ook ooit een keer geprobeerd (vooral om te zien of zonlicht achter een raam meer licht geeft dan een T-Neon) en was er al heel snel klaar mee. Die paar gram extra was het voor mij niet waard :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou je buitenplanten lekker buiten laten staan... En je led voor iets anders gebruiken. Pas wel op dat je wellicht opvalt door je buitenplanten en dat het dan wellicht niet handig is om dan gelijktijdig ook een binnenkweek te houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok bedankt voor jullie meningen, dan ga ik na het testen of ze wel werkt de lamp nog even netjes opbergen tot mijn buitenplantje klaar is :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik zet mijn plant (1 dus) bij regenachtig weer gewoon binnen onder een led. Niet in een tent natuurlijk, dan neem je inderdaad van alles en nog wat mee maar ik heb atelier in de tuin, met veel licht, en dan licht ik nog wat extra bij met led. Doe ik al drie seizoenen en bevalt prima. Minder toprot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pas dan wel op voor de wouten... kweken onder kunstlicht is nog steeds strafbaar, en dat paarse ledlicht is erg opvallend...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ band of brother: en is er dan een merkbaar verschil dan als je het bijvoorbeeld niet zou doen op het einde van de ronde?

 

@ scirocco: ik woon op 3de verdieping en 1 plant voor het raam mag in belgie :) daarnaast ben ik van plan niet eerder mijn tent te gebruiken dan dat ik groentjes heb om derbij te zetten, zodat als er petjes aan mijn deur komen ik gewoon tomaten in die tent heb want eigenlijk is mijn living even goed als een tent kwa klimaat enkel het licht is minder

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wietkop. Zeg het maar, resultaat bij buitenkweek is van zoveel factoren afhankelijk, kan ik zo niet zeggen. Maar feit dat plant niet in de regen staat zorgt wel voor veel minder toprot.

 

@sciricco, ach ik heb een meer witte led, hele diepe tuin en alleen overdag dus dat valt niet op. Bovendien zet ik ook wel eens mijn peperplanten onder rode led. Kans dat er wiet onder staat is veel kleiner dan dat er peper onder staat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op een bewolkte dag heb je meer straling dan van die lamp!

 

Niet helemaal waar, ik heb op dit moment een plantje in de zon staan en 1 onder een 180W LED, beide tegelijk geplant en zelfde soort. Beide zaden zijn ook op dezelfde dag uitgekomen. Maar de LED plant doet het zoveel beter dan de zonlicht plant, na 4 weken was het echt al een struik terwijl de zonlicht plant op 4 weken er in verhouding erg zielig uitzag en beduidend minder bladgroei had (beide planten staan 's avonds in dezelfde ruimte)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet alleen het licht is van belang. Als die plant buiten in de kou staat dan groeit dat ook voor geen meter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...