Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Beste "collega's"

 

1e en 2e dag lv rond de 40% en temp. 28/30.. Bezig met de lv en temp onder controle te krijg. Nu is het 3e dag gr24.5 lv56%... Ik heb vanaf einde dag 2 een luchtbevochtiger erbij gezet en de lv naar 56% gekregen. Nu heb ik de luchtbevochtiger wat hoger gezet zodat de lv wat hoger wordt. Moet ik de luchtbevochtiger snachts ook aan laten staan of niet? (Savonds/snachts doe ik de raam dicht ivm met licht na buiten toe)

 

Verder heb ik de raam overdag op kiepstand en een ventilator die verse lucht onderin blaast

 

Oh en ik heb de 1e dag voeding bij het water gedaan. maar heb de 2e en 3e dag alleen water gegeven ivm gele randjes op 4 a 5 blaadjes. Ik dacht/denk dat met water alleen het niet "mis" kan gaan tot dat het gele weg is.

 

Tips & tricks welkom.

 

Ps. hou aub rekening mee dat ik een totale NOOB ben en nog alles uit aan het pluizen ben hier op het forum.

 

Grtz

 

 

gallery_44750_18241_3424469.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

ik denk dat die gele randjes niet met de voeding te maken hebben.

 

Hoeveel heb je gegeven (ml/liter) ?

en wat is je pH en EC?

hoeveel watt HPS en capaciteit afzuiger/filter m3?

 

misschien een foto maken als lamp net uit is? dan kun je het beter zien....

 

Greetz CD

Edited by CannaDanny
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

ik denk dat die gele randjes niet met de voeding te maken hebben.

 

Hoeveel heb je gegeven (ml/liter) ?

en wat is je pH en EC?

hoeveel watt HPS en capaciteit afzuiger/filter m3?

 

misschien een foto maken als lamp net uit is? dan kun je het beter zien....

 

Greetz CD

 

 

Alohaaa.

 

Ik denk dat ik wat te veel water heb gegeven. Ik heb het niet afgemeten hoeveel water maar het grond om het stekje heen zag er nog donker uit. Ik heb nog geen ph meter in huis dit moet ik nog halen. (Budget van deze maand erdoor heen geknald :icecream: ). Mijn lv heb ik nu op 61% en me filter staat gewoon uit.

 

Verder heb ik me deze set aangeschaft.> http://www.greensell.nl/a-27695294/complete-kweektenten/complete-kweektent-100x100x200-400watt-verlichting/

 

De foto is indd wat onduidelijk.

 

Ik ga nu denk ik 1 dag overslaan met water geven en pas weer water geven met voeding als het droog is. Wat zou je voorstellen om max. aan water te geven?

 

 

 

De set is als volg >>

  • Schakelklok relais box 1000 watt Schakelt veilig verlichting setjes tot 1000 watt.
  • Profi 400 watt verlichting set.
  • Lumii 400 watt HPS kweeklamp.
  • ELT 400 watt VSA of Philips Light Gear 400 watt VSA.
  • Breed straal reflector kap.
  • G-Tools afzuiger, met externe thermostaat, en ingebouwde Fan controller/klimaat regelaar
  • Prima Klima koolstof filter, kan een max air flow van 620m³ aan. Ideaal is echter 475m³
  • Banden om het filter op te hangen word bij de tent geleverd.
  • Evenals 4 dwars liggers waar u het filter of de kweeklamp aan op hangt.
  • Er zitten 2 stukken slang bij, 1 voor tussen filter en zuiger, en 1 om van de zuiger de tent uit te gaan.
  • Slang klemmen worden ook meegeleverd 3 stuks.
  • U krijgt er dus 5x 11liter potten bij.
  • Thermometer met ingebouwde hygrometer zit er ook bij, met min/max functie
     
     
    Alvast bedankt voor de hulp :showoff: :showoff: :showoff:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes van me vriendin hadden dat ook maar ze had ze veel te veel water gegeven :D

 

Ik heb gister 2 tensiometers besteld die dingen moet je gwn hebben heb ik ondertussen wel geleerd

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes van me vriendin hadden dat ook maar ze had ze veel te veel water gegeven :D

 

Ik denk indd dat ik zon dombo ben geweest incl vandaag :D :likken: :rtfm: .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gwn ff een tensiometer en anders ff bij de intratuin een grondvochtmeter voor €10

 

Ik heb er 1 van de intratuin in me buitenplantje zitten en hou em altijd net op de grens van rood/groen en daar groeit ie als kool mee en totaal geen problemen met die plant gehad

 

gallery_44791_18247_567713.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koop gwn ff een tensiometer en anders ff bij de intratuin een grondvochtmeter voor €10

 

Ik heb er 1 van de intratuin in me buitenplantje zitten en hou em altijd net op de grens van rood/groen en daar groeit ie als kool mee en totaal geen problemen met die plant gehad

 

 

 

 

Ga ik doen ... Super :D als er nu 1 open is rij ik er nu nog langs.

 

Thnxxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké top graag gedaan krl!

Als de grond op de toplaag er droog uit ziet en/of ook droog is gwn ff nat sproeien met een plantenspuit.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké top graag gedaan krl!

Als de grond op de toplaag er droog uit ziet en/of ook droog is gwn ff nat sproeien met een plantenspuit.

 

Heb er nu ook 2 gescoord bij de Gamma 5 euries p stuk.

 

Het is bij mij net boven het rood of op het einde van rood. Is dit goed heren? Kan ik ze gewoon in de grond laten steken..?? GR 24.5 en LV 57%

 

gallery_44750_18241_175169.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

aloha

 

ik denk dat die gele randjes niet met de voeding te maken hebben.

 

Hoeveel heb je gegeven (ml/liter) ?

en wat is je pH en EC?

hoeveel watt HPS en capaciteit afzuiger/filter m3?

 

misschien een foto maken als lamp net uit is? dan kun je het beter zien....

 

Greetz CD

 

Ph is rond de 6.5 en 6.7.. heb een goedkope ph meter even ter beschikking..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die kleine plantjes heb je nog genoeg voer in de aarde zitten voor 3/4 weken. Dus alleen wortel booster of enzymen zijn genoeg voorlopig.

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou de ph wel rond de 6.0 proberen te houden en met die vochtmeters is op de grens rood/groen precies goed bij mij groeit ie als kool

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor die kleine plantjes heb je nog genoeg voer in de aarde zitten voor 3/4 weken. Dus alleen wortel booster of enzymen zijn genoeg voorlopig.

 

Dus de ph is goed? en gewoon wortel booster bij het water toevoegen....

 

Ik zou de ph wel rond de 6.0 proberen te houden en met die vochtmeters is op de grens rood/groen precies goed bij mij groeit ie als kool

 

Dan moet ik me eens ff zon ph- vloeistof kopen :D en ene waar ik de ph waarde van water kan meten.

 

Thnx.

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde ph 6.5 t best, je kan bij ph 6 problemen krijgen met calcium/magnesium blokkade/tekort

 

succes

 

CD

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

op aarde ph 6.5 t best, je kan bij ph 6 problemen krijgen met calcium/magnesium blokkade/tekort

 

succes

 

CD

 

Dus ik zit ong. goed... Moet alleen proberen om het 6.5 te houden..

 

Wat een info krijg ik hier :icecream: :icecream: :icecream: like a kid in a CandyStore :D

 

Thnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover ik weet kweekt iedereen op aarde tussen de ph 5.8 en 6.3

 

 

 

Okiedokiee Thnx..!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd 6,5 geleerd om je kalkbuffer niet te snel op te maken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd 6,5 geleerd om je kalkbuffer niet te snel op te maken.

 

bij mij schommelt het tussen de 6.4 en 6.7..... Maar ik heb nog niet echt een goede ph meter... Even deze week langs onze clubshop :D en dan een ph min en goed metertje kopen.. :punk: :showoff: :dj:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn ph is waarschijnlijk veels te hoog.. namelijk tussen de 7.8 en 8.8.... schommelt een beetje... Ik heb me een ph meter gekocht en ph min. De kraanwater doe ik tot ong. 6.3 6.2 maken. Hopelijk was dit het probleem... :icecream: :icecream: :icecream: :icecream:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke pH heb je gemeten, van de grond of (voedings)water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voedings water

 

Welke pH heb je gemeten, van de grond of (voedings)water?

 

Voedingswater

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste collega's

Help.. !

 

ik heb nog steeds bladproblemen... 400 watt

Ph voedingswater doe ik op 6.2 temp 21/26gr lv is tussen 50% en 70% 18/6 licht uren 5e dag.. ik geef ze rhizotonic 4ml/1l en terra vega 1.5 ml / 1l. Ik heb alle lucht gaten open en een ventilator van buiten de tent die na binnen blaast. Mijn filter staat gewoon uit. Wat doe ik fout waardoor ze geel worden ?? Ong. 300ml per 11liter pot water incl. Voeding per dag.

 

gallery_44750_18241_4710620.jpg

 

gallery_44750_18241_3990838.jpg

 

gallery_44750_18241_3126469.jpg

 

gallery_44750_18241_830960.jpg

Hoop dat jullie me op weg kunnen helpen.

 

Grtz het diepe zuiden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien ff een paar dagen stoppen met voeding, ook ff de rest van de oppervlakte van de grond ff vochtig spuiten met een plantenspuit

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...