Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bosmaaier

ontevreden over zaad

Recommended Posts

geachte

ik heb zo een vier maand geleden twee pakjes zaad gekocht van high quality seeds deze waren wazi *skunk en four way special van de swazi*skunk kwamen er twee stuks uit waarvan eentje vreslijk slecht groeide en vervolgens kapot ging de andere groeiede uit tot een grote mooie

manelijke plant wat dus volstrekt waardeloos is van de four way special kwam er slechts eentje uit en dit werd ook een mannetje nu overlaatst probeerde ik opnieuw met de soort Afghani Hindu Kush en van deze kwam geen enkel zaadje uit ,ik heb deze op alle verschillende mogelijke manieren proberen te laten ontkiemen temperatuur optimaal gehouden en de luchtvochtigheid ook meer geen van deze kwam uit,enkel zaadjes die bij men wiet zaten kwamen na drie dagen al uit zonder enig probleem

heeft u hier enige verklaring voor ?

ik verwacht spoedig antwoord

deze mail heb ik derjuist verstuurd ik zou graag weten hoe anderen hier tegenover deze zaadproducent staan,ben hier zeer ontevreden over met name dat alle andere zaden die ik ooit kocht zonder enig probleem uitkwamen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bent niet de enige !! Het regent daar met klachten . Ik ken ook mensen die zeer ontevreden waren .

 

Hun reklame materiaal is allemaal prachtig , schitterend verzorgt , maar de zaden zelf ......

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb ook problemen gehad met zaad. early bud van nirvana seeds. 10 zaadjes, 5 uitgekomen, 2 vrouwtjes. zou vroegbloeiend moeten zijn en in september oogstklaar. het is nu bijna november en het duurt nog zeker een maandje voordat ik kan gaan oogsten :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb zojuist antwoord op men mail gehad die je hier iets boven kunt lezen

 

Beste David,

 

We hebben jouw klacht in behandeling genomen, en besloten dat jij nu nieuwe zaadjes van ons mag ontvangen.

 

Zou jij zo vriendelijke willen zijn om even jouw volledige naam en adres door te mailen, zodat wij nieuwe zaadjes kunnen sturen.

 

 

 

Met vriendelijke groet.

 

Anoushka Vijfhuizen

 

High Quality Seeds

 

 

dit lijkt mij heel erg leuk benieuwd of deze nu wel gaan uitkomen :verrygood

ik hou jullie op de hoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is overigens normaal dat je een paar uitvallers hebt met 10 zaden . Komen er 8 van de 10 na een week boven de grond dan mag je tevreden zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier ook, een maat van mij had ook High Quality Seeds en dan Bob marley's best. In totaal 4 zaden ontkiemt en 2 vrouwtjes waarvan er eentje in mijn serre staat te pronken! :P Maar wel slechte zaden :verrygood

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan nog 30 euro voor vier plantje waarvan twee bruikbaar das 15 euro per plant en ze geven 11 zaadjes waarvan ze beweren dat 95 %zou uitkomen

als ik ze vers toegestuurd gekregen heb plant ik ze ommiddelijk ,tusse keukerolvelletjes ideaale temperatuur 21-22 goed vochtig en zonder licht

bij et uitkomen wachten tot de tip zo'n centimetertje is of drie kwart cm en in potjes planten natrium er dicht op veel lucht en veel luchtvochtigheid op die manier moet het wel lukken en anders rechtstreeks naar de shop achter NIRVANA seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een hoge luchtvochtigheid is niet nodig voor zaadplantjes , let er alleen wel op dat de grond niet uitdroogt!!

 

De zaden uit m'n buitenplanten doen het ook behoorlijk goed moet ik zeggen , en het zijn er echt veel, meer dan ikzelf nodig heb. Maar dat hebben vast meer mensen die buiten planten hadden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik blij dat ik 5 verschilende vrouwtje's heb staan waar ik me klonen af haal. Heb ik ook geen gezeur met zaaden.

Want dat is zeer achter uitgegaan ik lees zo veel over zaad dat het niet ontkiemt.

Maar naar slechte tijden komen ook weer mooie tijden moet je maar denken.

Alleen vind ik dat ze in plaats van 10 zaadjes er wel 15 in mogen doen dan heb je toch nog kans dat er 10 uitkomen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet ff weten waar je zaden koopt , en hoe je ze moet behandelen. Dan werkt zaad zelfs makkelijker dan stekken,en het is niet duurder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 1x stekken hebt gemaakt is dat echt wel veel fijner als zaad hoor maar veel weten gewoon niet hoe simpel het is om stekken te maken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je 1x stekken hebt gemaakt is dat echt wel veel fijner als zaad hoor maar veel weten gewoon niet hoe simpel het is om stekken te maken. :verrygood

Ben ik het niet mee eens. Met zaad kweek je gewoon een veel mooiere plant op dan met stekken vind ik en ze zijn nog beter ook. Ikzelf heb ook al menig stek gemaakt aar vind zaad toch fijner...

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je 1x stekken hebt gemaakt is dat echt wel veel fijner als zaad hoor maar veel weten gewoon niet hoe simpel het is om stekken te maken. :verrygood

Believe me , i've made them !

Share this post


Link to post
Share on other sites

feit is natuurlijk dat je de beste stekken maakt van een moederplant die je uit diverse zaadplanten hebt geselecteerd, en niet van 1 of ander growshop stekkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

1)wat doe je dan met de andere zaad planten ?

2)al ik een stek van een stek bestuuf met stuufmeel van een zaadplant,heb ik dan nog steeds kwaliteidsvermindering in men zaad doordat de moeder een stek van een stek is ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er zal wel wat sprake zijn van genetisch verval , maar veel slechter zullen ze nog niet zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - af laten bloeien, weg geven, evt mannetjes bewaren voor stuifmeel

2 - nee. (atmosphere- hoe kom je dr bij dat er genetisch verval op zou treden?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik baseer dat op het feit dat te lang doorstekken ook tot slechtere planten leidt.

Sommige rassen zie je verdwijnen omdat de stekken niet meer zo goed zijn als ze ooit waren omdat er te lang is doorgestekt . Het originele zaad van dat ras is er dan niet meer om weer goede stekken mee te kunnen maken .

 

Of er dan ook werkelijk sprake is van genetisch verval weet ik niet zeker ,maar wel dat er een vorm van verval verval plaatsvind, dus ook in het zaad dat afkomstig is van doorgestekte stekken . Maar nogmaals : het zal niet veel verval zijn als het maar om iets van 2 generaties gaat.

 

Iemand nog geinteresserd in een gratis zaden(NLX)? stuur een PM. Het zijn alleen rijpe (donkere kleur)grote en onbeschadigde zaden, omdat ik de minder goede eruit heb geselecteerd. Deze zaden verschenen al in een vroeg stadium onderin de plant (stek) die te zien is bij indoor foto's in het onderwerp "van buiten naar binnen" . De hoofdtoppen bleven zaadvrij.

 

Ik denk niet dat deze plant zelf herma was ,maar een beetje is bevrucht door K2 planten in de buurt. Dat zou betekenen dat de X in NLX ook K2 bevat

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...