Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jinxed

5X Royal Kush En 1X Ak47

Recommended Posts

Ik denk niet dat er slechte bloeivoeding bestaat. Als je kiest voor biologisch, dan kun je daarmee de keuze al beperken. En uiteraard kan je op prijs of op methode selecteren. Zeker qua prijs zijn er behoorlijke verschillen. Maar de knoop doorhakken, dat zal je toch zelf moeten doen. :dribble:

 

Voor wat het waard is: ik kies volgend jaar voor deze: http://klima-supplie...n/voeding/bac-1

 

Een paar degelijke opties op een rij:

http://klima-supplie...planten/voeding

 

thanks voor de tip, ik ben even langs de growshop gegaan aangezien ik ook nog zaai en stekgrond nodig had voor de zaadjes.

 

Ze hebben mij geadviseerd om terra flores te nemen van canna, met zo'n ingebouwde maatbeker. dit spul heb ik vandaag gelijk aangemengd met water en bij de planten gedaan, of dat handig is weet ik niet aangezien het komende dagen nog gaat regenen.

 

De zaadjes die ik heb aangeschaft gaan vandaag na 24 uur in het water te hebben gelegen in de grond om daar te ontkiemen. Tot ze boven komen hebben ze geen licht nodig toch? maar ze kunnen wel in het licht staan?

 

 

2hf543r.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze ontkiemen het liefst in het donker, maar de pot mag natuurlijk wel gewoon in de tuin. Onder de grond is onder de grond, hè

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top! ze staan nu op een warme plek in het huis, woensdag ben ik daar weer en zal ik kijken of ik foto's kan schieten!

 

Kleine update:

Grootste royal kush

2cdiexy.jpg

33lyw7q.jpg

 

De ak47 Auto

122nfi9.jpg

 

En het bijna totaal plaatje

2eebort.jpg

 

Sorry dat ik voor nekpijn zorg, de volgende foto's zal ik niet schuin maken :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze gaan momenteel erg hard heb ik het idee, van de 5 zaadjes bij het thuisfront zijn al 2 ontkiemd. Misschien dat ik vanavond even foto upload.

 

op deze foto's is te zien dat er al witte haren komen en dat ze al in de bloei gaan? Is dit niet ietwat vroeg?

28u1w7o.jpg2jdpd6t.jpg

54g8eg.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jendix Ze staan er mooi bij

 

Als het geen auto zaden zijn en je geeft ze gewoon 18 uur licht 6 uur donker wel ja dan is

het vreemd dat ze al in de bloei staan ruim een week houd in dat je nog 8 weken ze gaan heb wat dus prima te doen is.

 

Voor de rest ga zo door

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Jendix Ze staan er mooi bij

 

Als het geen auto zaden zijn en je geeft ze gewoon 18 uur licht 6 uur donker wel ja dan is

het vreemd dat ze al in de bloei staan ruim een week houd in dat je nog 8 weken ze gaan heb wat dus prima te doen is.

 

Voor de rest ga zo door

 

Het zijn allemaal auto flowers.

 

Ze groeien als kool op dit moment, ookal is het slecht weer.

 

Van de andere kweek zijn er 4 ontkiemd, de autoflower white widow van huismerk wietzaadjes heeft het niet gehaald.

Helaas zal ik wel weer 4 potten moeten aanschaffen want ik wil ze vroegtijdig in hun definitieve pot zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren bij de andere plantjes wezen kijken, ze strekken veel te veel dus woensdag als ik er weer ben ga ik op pad om potten te halen.

Nou vroeg ik me af, wat voor potten zal ik nemen voor de autoflowers want ik wil niet weer 30L nemen als dat gewoon onnodig is. En wat voor pot zal ik halen voor de frisian duck.

 

Buiten dat het weer niet zo meer zit gaan de planten hier nog wel aardig, 1 is al flink in de bloei en ziet er wel netjes uit alleen heb ik weer last van bladluis. Dus net weer spruzit gespoten bollen knoflook met de top eraf in de potten gelegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik presoonlijk vind rond de 30 liter geen verkeerde keuze hoor beter te groot dan te klein ...... een persoonlijke mening

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even weer een foto update!

 

1 plant is duidelijk in de bloei en heeft al topvorming, dit is een royal kush. Ze ogen waarschijnlijk een beetje slap en hangend maar dat komt omdat ik ietwat te laat was met water geven, maar dat is inmiddels gedaan. Er is 1 plant lichtelijk om gewaaid en daar ga ik bamboestokken voor kopen om hem weer rechtop te krijgen, tot die tijd leunt ie een beetje tegen het muurtje

 

Ik hoor graag advies als ik iets niet goed doe!

 

 

2nbh6jd.jpg

2iayiog.jpg

 

6xwwm0.jpg

 

sb7vae.jpg

2r4tppv.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit toch... mooi groen en die scheve trekt ook wel weer bij als je m verstevigd. Goed wateren komende dagen, ik doe het ook in de ochtend+avond. Werken die knoflook bollen goed tegen luis? Mijn guerilla planten beginnen eronder te zitten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kzou ff snel een kant en klaar spuitflesje halen en de haarden bespuiten. Weet je zeker dat het werkt..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa zat daar ook al aan te denken, denk dat ik dat maar is ga doen.

 

Je kunt ook knoflook in water koken en dit water gebruiken om op de planten te spuiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

knoflookbollen werken wel redelijk, ik heb hier en daar nog een paar vliegjes/bladluizen zitten maar het is niet heel erg.

 

het wateren deed ik afgelopen dagen in de avond maar ga ik er nu ook in de ochtend bij doen omdat ze echt rap droog trekken.

 

Het rare is dat 1 royal kush paarse toppen krijgt terwijl de rest incl de ak47 gewoon groene toppen krijgt.

 

Misschien toch een verkeerd zaadje gekregen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

na een tijdje afwezig te zijn geweest door drukte van werk ben ik weer terug met een update.

De planten zijn gestaag verder gebloeid/gegroeid, 1 van de planten heeft wat gele bladeren en daar zal ik de komende week even op letten.

Later vandaag zal ik ook nog even paar close ups van de toppen maken want ik vraag me af hoever ik van het oogsten af zit.

21eyus7.jpg

2ef6dcz.jpg161b0pk.jpg

esn8tt.jpg

ogc61j.jpg

 

Ik hoor graag jullie meningen/opmerkingen/aanmerkingen etc. het is mijn eerste kweek en de volgende kweek die op een ander adresje staat wil ik zo goed mogelijk laten verlopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au.. me nek!

Die mogen nog wel ff hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au.. me nek!

Die mogen nog wel ff hoor.

 

Verdomme ik doe het telkens verkeerd ;) mijn excuses daarvoor.

2hiavjl.jpg

fwiq6t.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een hele domme vraag, kunnen jullie inschatten a.d.h.v de foto's wanneer ik moet stoppen met bloeivoeding geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is en blijft een persoonlijke kwestie. ik was er nu direct mee gestopt.

naar mijn mening heb je al te lang gevoed.

maar wat ik al zeg er zijn er ook vele wie nog door zouden voeden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt ook van je oogstmoment af. Als je nu al weet dat je binnen 2 weken oogst zou ik ook stoppen. Eventueel kun je ook de potten goed doorspoelen.

Maar je kunt ook tot de laatste dag doorgaan. Vaak proef je dit wel

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke ik zal er gelijk mee stoppen, dan weet ik zeker dat het niet erg aanwezig zal zijn in de smaak van de wiet.

 

de verzorging van de planten en het oogsten heb ik helaas uit handen moeten geven omdat mijn enkel gebroken is en ik alleen nog maar met me been omhoog kan liggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

beterschap man!

mja scheeld met een gebroken poot heb je mooi de tijd om rustig te knippen ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een tijdje afwezig te zijn geweest maar weer even een update!

 

Ik heb een microscoop gekocht afgelopen donderdag en die is zaterdag binnen gekomen. Bij 2 planten waren de trichomes mooi 'milky' dus die heb ik al om gehakt en geknipt. De andere 3 royal kush waren ook redelijk 'milky' maar die wil ik nog heel eventjes laten staan en kijken wat er dan gebeurd.

Waarschijnlijk zal ik die dinsdag of woensdag gaan knippen en zet ik ze de avond daarvoor binnen met een ventilator erop zodat het redelijk droog is als ik het knip.

Paar foto's erbij:

 

dit zijn de 3 auto mazars die waarschijnlijk vandaag naar mijn balkonnetje komen

2mi0qvr.jpg

 

De frisian duck:

2zgdafk.jpg

 

En het drooghok na 2 geknipte planten:

2zrly4h.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om weer een update van je te zien. Je mazartjes groeien lekker.

 

Jij oogst dus al bij milky? Of kwam de rot er ook al in?

 

En dat je het liefst knipt als het wat droger is? Ik het liefst als ze vers zijn, dan staan de bladeren beter en kun je er mooi bij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...