Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jinxed

5X Royal Kush En 1X Ak47

Recommended Posts

ziet er al een stuk beter uit dan in het begin ! :)

ik heb ook last van bladluis dus ik blijf dit ff volgen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

recept voor die mix weet ik zo niet.. ik zou is beginnen 2 tenen knoflook te kneuzen en een nachtje in ruim voldoende water laten staan (litertje of 1.5).

daar een scheut tabasco bij in, ff filteren en spuiten maar.

heb dit zelf nog nooit gedaan trouwens dus als het niet werkt don't blame me i'm just a messenger ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 op 1 water met spiritus en een beetje afwasmiddel.

het beste lowbutget anti beestjes spray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spiritus en afwasmiddel zou ik toch vermijden op de plantjes.

Heb ook al vaak gelezen over een knoflook bol er naast in de grond te steken, is een kwestie van geur.

 

http://www.duurzaamt...jden-op-planten

 

Heb even voor je gegoogled. Dit artikel omvat zowat alle natuurlijke bestrijdingsmiddelen.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ak47 staan ook last van vliegluis! Zijn ernstig in de groei achter gebleven maar ben er nu vanaf na 2 x spuiten!

 

Trekt wel weer bij. Met ijswater alle beestjes eraf spuiten werkt ook goed. Of een voor een met een pincet kapot drukken en daarna inspuiten!

 

1 ontbloot half teentje knoflook per plant naast de stam de grond indrukken voorkomt later nieuwe besmetting overigens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er al een stuk beter uit dan in het begin ! :)

ik heb ook last van bladluis dus ik blijf dit ff volgen !

Ze gaan helaas nog niet super hard qua groei

recept voor die mix weet ik zo niet.. ik zou is beginnen 2 tenen knoflook te kneuzen en een nachtje in ruim voldoende water laten staan (litertje of 1.5).

daar een scheut tabasco bij in, ff filteren en spuiten maar.

heb dit zelf nog nooit gedaan trouwens dus als het niet werkt don't blame me i'm just a messenger ;)

 

Ik zal dit achter de hand houden. ik heb tot op heden geen nieuwe bladluis geconstateerd dus blijkbaar heeft iets wel geholpen.

1 op 1 water met spiritus en een beetje afwasmiddel.

het beste lowbutget anti beestjes spray

Spiritus en afwasmiddel zou ik toch vermijden op de plantjes.

Heb ook al vaak gelezen over een knoflook bol er naast in de grond te steken, is een kwestie van geur.

 

http://www.duurzaamt...jden-op-planten

 

Heb even voor je gegoogled. Dit artikel omvat zowat alle natuurlijke bestrijdingsmiddelen.

 

Passiongrower

 

Een bol knoflook in de grond zetten is misschien wel handig, het schaad sowieso niet.

Ik heb ak47 staan ook last van vliegluis! Zijn ernstig in de groei achter gebleven maar ben er nu vanaf na 2 x spuiten!

 

Trekt wel weer bij. Met ijswater alle beestjes eraf spuiten werkt ook goed. Of een voor een met een pincet kapot drukken en daarna inspuiten!

 

1 ontbloot half teentje knoflook per plant naast de stam de grond indrukken voorkomt later nieuwe besmetting overigens.

 

Bedankt, ik zal eens knoflook gaan halen

 

De zaadjes zitten nu sinds 14 mei in de grond, inclusief ontkiemen en ik heb toch het gevoel dat ik vrij ver achterloop. Klopt dit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 3 weken oud vind ik dat ze er goed bijstaan.

Je groeit buiten he en de zon heeft zich goed verstopt de afgelopen dagen. Dit kan je niet vergelijken met verslagen van binnen met 20uur licht.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zit er met je neus een beetje te dicht op, denk ik. Je plantjes staan in mijn ogen helemaal niet achter. Kijk maar eens bij andere verslagen hoe klein een plantje van drie weken kan zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor 3 weken oud vind ik dat ze er goed bijstaan.

Je groeit buiten he en de zon heeft zich goed verstopt de afgelopen dagen. Dit kan je niet vergelijken met verslagen van binnen met 20uur licht.

 

Passiongrower

Het is de eerste keer dus ik zal waarschijnlijk verkeerde verwachtingen hebben omdat ik ook redelijk wat indoor kweekverslagen heb doorgebladerd.

Je zit er met je neus een beetje te dicht op, denk ik. Je plantjes staan in mijn ogen helemaal niet achter. Kijk maar eens bij andere verslagen hoe klein een plantje van drie weken kan zijn.

Ik weet wel zeker dat ik er te dicht op zit. Dat is puur omdat ik bang ben dat mijn eerste keer fout gaat. Ik zou eigenlijk gewoon moeten relaxen en leren van deze eerste keer.

 

Ik zit al wel een beetje met mijn gedachten bij een 2de kweek. Weet niet of het nog mogelijk is om een serie autoflower achter deze kweek aan te gooien. De tijd zal het uitwijzen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nu een autoflower ontkiemt, dan is die in september klaar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tweede kweek is zeker nog te doen en als je er de plaats voor hebt zeg ik doen!

Mijn ervaring met kweken zegt dat vanaf de planten 5vingerige bladeren hebben en een week of 4-5 oud zijn ze dan opeens super snel groeien tot 10-20cm per week.

Nog een beetje geduld hebben dus.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal met mijn ouders overleggen of ik daar ze mag laten opgroeien. 11 op het balkon wordt mij net iets teveel.

 

Dan zit ik wel met 1 ding, ik heb 6 potten dus ik kan ze pas overpotten in de 30l potten als de huidige kweek klaar is. Dus er zal een redelijke overloop moeten zijn of ik zal toch wat potjes van 10 liter aan moeten schaffen.

 

Wat voor soort autoflower raden jullie aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hangt er vanaf wat je wil: sativa, indica, snelle autoflower, autoflower met wat meer opbrengst, enz...

Kijk eens rond op wietzaadjes.nl heb hier goeie ervaring mee. Niet de wiet-zaadjes.nl met een streepje tussen, lees er slechte dingen over.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De automazar is momenteel razend populair bij de kweker op dit forum, en je hebt ook echte klassiekers zoals northern light en frisian dew. Als je er niet zelf voor kan zorgen, zou ik voor een 'makkelijke" plant kiezen. Lowryders zijn ook leuk, laat ik me vertellen.

 

Ik heb mijn zaadjes dit jaar ook bij wietzaadjes.nl gekocht. Goeie service en tot dusver 100% ontkiemd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij is het kiemen van de wietzaadjes.nl huismerken niet altyd goed gegaan. kan aan mij liggen hoor ;)

idd zoals zindrin zegt zie ik hier ook erg veel automazar en wat ik er van zie is goed. sterken planten lijken het.

 

als je in tijdnood zit zou ik een northernlight auto pakken die schijnen voor zo ver ik weet ronduit het snelst klaar te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de info mannen, ik zal vandaag ouders lief aankijken of ze mogen opgroeien in hun tuin. Zodat ik niet ik er niet 11 op mijn balkon heb staan.

 

Tot heden geen last meer gehad van bladluis dus ik ben erg tevreden en zit weer wat relaxter op het balkon :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké ik heb groen licht gekregen voor een kweekje bij het ouderlijk huis!

 

Auto mazar lijkt mij opzich wel wat als ik die kweekverslagen zie.

 

Welke '; breeder'? is het beste?

 

-dutchpassion

-huismerk wietzaadjes.nl

- expert seeds

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dutch passion.

Dit is de officiële breeder. Dus zaden komen toch daar weg.

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Highlife!

 

Ik heb de volgende zaden besteld voor de andere locatie:

 

3x auto mazar auto van dutch passion

1x frisian duck van dutch passion

1x white widow auto van huismerk

 

Ik heb opgemerkt dat ik de verkeerde frisian duck heb besteld aangezien die ook auto moet zijn. Er is gelijk een mail achteraan gestuurd en ik hoop dat dit nog recht gezet kan worden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik vrees er wel voor dat dit niet meer rechtgezet kan worden.

Heb nog nooit geweten dat dutch passion zaden apart verkoopt dus je zal er dan 3 moeten kopen of een andere soort kiezen dat je apart kan kopen.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik vrees er wel voor dat dit niet meer rechtgezet kan worden.

Heb nog nooit geweten dat dutch passion zaden apart verkoopt dus je zal er dan 3 moeten kopen of een andere soort kiezen dat je apart kan kopen.

 

Passiongrower

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ik kon gewoon 1 frisian duck bestellen (https://www.wietzaadjes.nl/frisian-duck-dutch-passion/).

 

Helaas is was het niet meer terug te draaien en zijn ze al opgestuurd, nu ga ik toch ongelofelijk zitten twijfelen want is het voor een frisian duck niet al vrij laat om te planten? Zoja dan moet ik het zaadje maar bewaren tot volgend jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit, ik vrees er wel voor dat dit niet meer rechtgezet kan worden.

Heb nog nooit geweten dat dutch passion zaden apart verkoopt dus je zal er dan 3 moeten kopen of een andere soort kiezen dat je apart kan kopen.

 

Passiongrower

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt? Ik kon gewoon 1 frisian duck bestellen (https://www.wietzaad...-dutch-passion/).

 

Helaas is was het niet meer terug te draaien en zijn ze al opgestuurd, nu ga ik toch ongelofelijk zitten twijfelen want is het voor een frisian duck niet al vrij laat om te planten? Zoja dan moet ik het zaadje maar bewaren tot volgend jaar.

 

Hey Jinxed,

 

Voor die frisian duck is het zeker nog niet te laat. Ze zal vanzelfsprekend kleiner zijn dan moest je ze een maand (of 2) geleden gezet hebben. Maar ik denk dat als je ze nu ontkiemt, ze nog een mooie maand en half tot 2 maand groei heeft. Wat nog steeds een mooie opbrengst kan op leveren.

Eventueel kan je ze binnen wat voorgroeien om zo de schade nog wat in te halen als je die mogelijkheid hebt.

 

Groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas heb ik niet de ruimte om haar binnen te laten voorgroeien. ik hoop dat de zaadjes vandaag of morgen aankomen en dan zal ik ze eerst 24 uur in water leggen op een donkere plek en dan stop ik ze in de grond.

 

Wat betreft de 5x royal kush en 1x ak47, de eerste witte haartjes zijn al te bekennen en ik zit er toch aan te denken om volgende week te starten met bloeivoeding. Wat betreft bloeivoeding zijn er veel verschillende soorten en ik zie daardoor de bomen door het bos niet meer.

 

Vandaar mijn vraag, wat is een aanrader?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat er slechte bloeivoeding bestaat. Als je kiest voor biologisch, dan kun je daarmee de keuze al beperken. En uiteraard kan je op prijs of op methode selecteren. Zeker qua prijs zijn er behoorlijke verschillen. Maar de knoop doorhakken, dat zal je toch zelf moeten doen. :dribble:

 

Voor wat het waard is: ik kies volgend jaar voor deze: http://klima-supplies.be/planten/voeding/bac-1

 

Een paar degelijke opties op een rij:

http://klima-supplies.be/planten/voeding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...