Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

DonSigaar

3 Dance World(Rqs) + 1 Orange Bud, Onder 5Tl's 14Watt

Recommended Posts

Ik denk dat jij veel te ongeduldig bent om een kweekje fatsoenlijk af te ronden,

Probeer eerst maar eens zo een fatsoenlijke ronde te doen, voor je weer een hoop geld uit geeft voor het in de kliko te smijten.

kijk eens in het topic va djbroertje met tl lampen.

En geen afzuiging? hoe willen die planten fatsoenlijk kunnen ademen als ze geen verse lucht krijgen?

Als je geld wil uitgeven, doe dat dan aan een klein filter en dito afzuiger,

Want met een led lamp alleen ga je het echt niet beter doen.

 

1 ruim eerst die troep op.

2 koop een filtertje en een afzuigertje, en gebruik die ook.

3 zet niet meer dan 2 plantjes met een netje erboven, met die hoogte hoef je niet te scroggen, maar ik zou wel toppen als ik jou was.

4 pas op met water geven, zoals je hebt gezien is teveel water en geen verse lucht moordend voor je plantjes.

Het belangrijkste is verse lucht, ik weet zeker dat je dan onder je tl ook een leuk kweekje kan doen.

nou, ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel m³ moet die afzuiger zijn ?

 

voor mijn kastjen ?

 

ok, ik ga zorgen voor ezo een constructie, gelijk HUFFnPUFF, maar dan met mijn tl's ... .

 

maandag ga ik es kijken, naar den doehetzelver winkel, gelijk brico of hubo, en ezo ijzeren latten kopen, voor mijn lampen aan te hangen, met gaten tussen ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt gaste, om te willen helpen ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een Can 1500 filtertje van 75M3 of in die trent is groot genoeg.

En dan een buisventilator met een dimmer moet meer dan genoeg zijn en zijn niet echt de kosten.

Ik denk dat je dan ongeveer 60 euro kwijt bent, maar je gaat echt een mooiere kweek krijgen, en dat is ook heel wat waard.

good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Radiatorfolie kan je ook vinden voor nog geen 10 euro voor een rol. Verdient zichzelf snel terug ;) succes met de verbetering van je kast!

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx WakeAndBake

 

ik ga nog veel moeten veranderen, en ik weet niet, hoe ik ezo een rond gat moet uit mijn kast halen, om dan die afzuiging, en ventilator in te steken ;s

 

dus dat wordt nog puzzelen, voorlopig, nog een update, vn mijn buitenplantjens ... .

 

gallery_44325_17986_3981438.jpg

 

 

 

killerbee honey, staat mooi in bloei ... .

 

 

gallery_44325_17986_1150784.jpg

 

 

dance world, vn royal queen seeds, nog steeds niet beginnen bloeien :s

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je iemand kent met een wipzaagje is dat snel gefixt zo een gat :)

En mooie struikjes naast de haag :dribble:

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx WaB, tja, die plantjens, die staat vn eind maart daar ... .

 

maareuhm, die Dance World vn midden april ofzo ... .

 

Maareuhm, een 125 mm ventilator, hééft een 125 mm koolstoffilter nodig denk ik ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17986_1023041.jpg

 

 

killerbee honey, staat mooi in bloei ... .

 

gallery_44325_17986_2677695.jpg

 

 

dance world, maar staat nog niet in bloei, ik heb gelezen dat ie pas eind oktober in bloei schiet buiten, als iemand mij daarbij kan helpen, doe gerust ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik héb mijn kast eens gemeten, én de kast is

166cm hoog

97cm breed

54.5cm diep

 

dus op welke hoogte, zou ik nu best een plank hangen ? als ik binnenkort het onderste gedeelte zal gebruiken voor tl-s... .

én het bovenste voor tneon ... .

 

de tl's gaan dienen als voorgroei ... .

 

én de tneons voor verdere groei, en bloei .. .

 

maar ik weet niet op welke hoogte ik de plank zou moeten hangen ?

 

kan iemand mij raad geven ?

 

ik zou dan mijn tl's aan een ijzeren frame hangen, gelijk HUFFnPUFF zei ... .

zodanig dat er warmte wegkan langs boven ... .

in de plank, zou er rechts een afzuiger komen / ventilator, die naar boven blaast ... .

gelijk die die ik zei vn 75m³ rechts aan de plank, rechts terug pcventilatoren, in het bovenste gedeelte ... .

die de warme lucht vn de tl's naar de plantjens blazen in het bovenste gedeelte,

én links in het onderste gedeelte, terug pcventilatoren, die de overtollige warmte, vn de tl's,

naar rechts blazen, waar ze in de afzuiger(buisventilator) terecht komt, vn aan de plank rechts ... .

die de lucht dan uitblaast, naar de pcventilatoren, die rechts in het bovenste gedeelte zullen zitten ... .

én vanboven, links (bovenste kast) terug een afzuiger(buisventilator) met een koolstoffilter op ... .

 

snapt iemand wat ik bedoel, en kan iemand mij zijn mening daarover geven ?

 

én ik zou dan, op het onderste gedeelte, en het bovenste gedeelte, rechts met een plank, en vanvoor ook, alle2 de delen, een vuilniszak of wit plastiek leggen, zodanig dat mijn kast niet rot ... .

 

én die vuilniszak, zou 10 cm langs de rande, omhoog komen te staan ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ik je nog geen raad genoeg gegeven?

doe maar lekker waar je zelf zin in heb, ik bemoei me niet meer met jou topic.

good luck

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44813_18236_6757924.jpg

 

Dit is mijn kastje, heeft me al bij al iets van een 100euries gekost(zonder kastje bijgerekend).

 

TNeon 2x55w=60eur

Can-lite filter 150m3=30eur

Pc fan+adaptor=20eur

 

Uiteraard komt hier je voeding nog bij maar met een starterspakket van Sannie kan je een aantal jaar growen. In mijn geval toch want ik zet maar eentje. Als alles goed gaat haal je hier zeker 40gr lekker biowiet uit, en dat is toch wat je wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe hoog die plank komt kies je zelf afhankelijk van:

-hoe groot je ze wilt voorgroeien onder TL

-hoe groot je ze uiteindelijk wilt hebben onder de T-neon

-Hoe hoog de lampen moeten hangen boven je plant (in het geval van de TL vrij verwaarloosbaar)

 

Grts WaB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem in de regel dat als je tot 70cm ruimte hebt voor pot plant lamp je dan wel prima zit voor een microsetup, heb je aan de bovenkant wat extra ruimte voor je electra/afzuiging

 

wat je ook mee kunt nemen is de temp van de kamer, in de winter kun je bijv goed je bloeiplanten onderin zetten en voorgroei boven, zodat de extra warme lucht naar boven langs je groeiplanten gaat en je zo gelijkmatig klimaat houd, nadeel is wel dat je beneden minder makkelijk bij je planten kan (evt planten eruit halen bij bekijken)

 

ijzeren latjes prima, hout (2x2cm balkjes) werken misschien makkelijker (boren) en zijn goedkoper, wel minder mooi maar soms is het beter het werkend te hebben en later te verbeteren.. kneepjes van het vak ed

 

zolang je afzuiging (dus in en uitlaat) hebt maken de locaties en aantal pc fans weinig uit, zodra er een zacht briesje staat en dus beweging in de lucht zit gaat het goed, mensen willen vaak een soort orkaan in hun kastje maken, droogt alles alleen maar sneller uit..

 

ik heb liever dat iemand knutselt met alu-folie maar in zijn hoofd heeft hoe het gaat worden, dan iemand die dure rollen folie haalt en nog niets snapt :hug:

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

hum ? is aluminiumfolie dure rol folie ?

 

da vindt je hiere in den gb, én da kost nie véél ;)

 

ik bén géén knutselaar :s

 

ik zoek eigenlijk, achter spiegelplaat(en) maar ik héb nog niemand die ik weet, da die kan maken :s

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee alu is niet duur. Hij zegt liever iemand te hebben die met alu-folie werkt maar weet wat die ermee wilt doen en kan doen dan iemand die dure folie koopt maar niet goed weet hoe hij/zij z'n kweek gaat aanpakken ;)

 

Grts WaB

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn peperkassies zijn gewoon met alu folie behangen hoor, ga ik geen 30 euro aan besteden, spiegels heb ik toevallig al, anders kost dat ook veel geld (vaak wel bij de kringloop te krijg)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn peperkassies

Niiice zijn daar foto's van? :P

(Even off topic sorry :innocent: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17987_4515685.jpg

 

 

 

gallery_44325_17987_2645075.jpg

 

even een updateken, vn buitenplantjens .. .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17987_2331114.jpg

 

 

 

gallery_44325_17987_2990624.jpg

 

 

 

gallery_44325_17987_9563.jpg

 

 

 

Den Dance World is ook beginnen bloeien, beter laat dan nooit ... .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44325_17987_6075807.jpg

 

 

 

 

gallery_44325_17987_4636231.jpg

 

 

Killerbee Honey hoogste, Dance World kleinste ... .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...