Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Mijn 5 plantjes staan sinds eergisteren buiten en sinds het redelijk begint te waaien had ik het idee om één bamboestok naast de stengel de grond in te steken en te verbinden aan de hoofdstengel met een draad.

Nu was mijn vraag, hoe diep moet ik de bamboestokken steken?, is één bamboestok per plant genoeg? en beschadigt dit het wortelnetwerk niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meestal zet je de stok neer voordat je ze plant omdat je nu inderdaad een kans hebt dat je de wortels raakt.

je kan proberen om 3 stokken in een soort wigwam formatie tegen elkaar aan te zetten en dan met een touwtje het plantje te zekeren.

 

zoiets als Marvisio had gedaan:

 

33xfzu0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ook goed werkt is er een cirkel van grof gaas om heen te zetten zodra je planten groter zijn. Takken groeien er vanzelf doorheen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een stokkie naast het plantje naar beneden prikken kan geen kwaad of je nou wortels hoort en raakt of niet dat merk je niet en groeit wel weer aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 3 bamboestokken als een soort tipi neergezet en probeerde ze met draad van Nortene vast te zetten.

nortene_binddraad_geplastificeerd_1011161_1.jpg

Wat echt een verschrikkelijk idee is, het draad buigt uit zichzelf waardoor hij de plant al krom trekt.

Ook heb ik gehoord dat het gebruik van touw de stam en takken wurgt.

Wat is nou de beste manier om een stekje vast te zetten?

Als hij groot genoeg is ben ik waarschijnlijk wel van plan om gaas eromheen te zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zeg helemaal geen stokkie, en de wind is lekker tegen de jonge beentjes laten waaien.

Als t zo hard waait dat ze omvallen zou ik ze ff beschut zetten.

Maar in elk ander geval lekker laten dansen in de wind, hoe meer je kleine plantje oefent hoe sterker ze wordt.

 

Prachtig zo'n tipi...zag m vorig jaar voorbij komen met dat reflectortjesgepriegel.

 

Hijs Fijn

 

Bubbz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...