Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Heisenbergg

Autoflower Buitenkweek '15

Recommended Posts

Benieuwd naar de Big Bud :)

Schijnt de moeder te zijn van mijn Mega Bud :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit heissie!

 

Mijn vraag duidt alleen nog maar waarom zitten er bakjes over je plantjes heen? Lekker laten staan vanaf nu zonder plastic, worden ze sterk van! Het plastic haalt de natuurlijke lumen omlaag en je plantjes zullen geen wind vangen...

 

Lekker topic.

 

Nee klopt komende dagen laat ik ze ook gewoon weer buiten zonder die bakjes, was voor nood. Het ging aardig hard tekeer hier met hagel en windvlagen.

 

Benieuwd naar de Big Bud :)

Schijnt de moeder te zijn van mijn Mega Bud :P

50gram+ dan zeker?;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na een dag met eindelijk goed weer hier een update:

 

Alle 4 de autoflowers gaan redelijk, geen last van slakken, insecten oid. Heb een handje natuurlijk compost erbij gegooit, en wat kunsmestkorrels (NPK= 10+4+6) echt maar een paar korrels per plant. Vanwege het weer gaan ze volgens mij niet heel hard.... ze staan nu dag en nacht buiten.

 

Verder ben ik nog een ander projectje gestart, Hollands Hope 2.0 van suzy seeds, goedkope zaden 6@€13,50. Deze zijn 12 mei de grond in gegaan, dus 5 dagen later dan de autoflowers. Ik ga deze in volle grond op een stukje land, semi-guerilla, neerzetten maar de komende week(en) nog in de kas en bij lekker weer buiten in kleinere potjes.

 

Op het begin had ik er weinig vertrouwen in, 1 van de 6 kwam niet op en er zaten wat verminkte tussen. Eentje met drie kiembladeren, rare vormen en uit één zaadje kwam zelfs een dubbele plant. Deze dubbele heb ik uitelkaar getrokken na een paar dagen, waarbij aan één alle wortels zaten. Die andere heb ik schuin afgeknipt, dus zonder wortels, en zo de grond in gezet. Het mooiste is dat deze alsnog aansloeg en ik er weer 6 had :P. Helaas heb ik gisteren een potje laten vallen, plant kapot. We gaan dus alsnog met 5 verder. Na de verminkte kiembladeren zijn er nu wel mooie blaadjes tevoorschijn gekomen, zie laatste foto.

 

 

dRDerqF.jpg

EAm3kgr.jpg

SiIxxE0.jpg

JJzodxP.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

de planten gaan wel aardig volgens mij, ondanks het weer. komende week gaat de zon als het goed is flink schijnen, kan ook geen kwaad. hier wat pica's van vandaag...

 

 

Groepsfoto's:

SCUKTxUl.jpg

 

2UOZUdzl.jpg

 

Powerplant:

fIxQ8Jrl.jpg

 

Deze is wat geel, verschil is dat deze de hele tijd buiten heeft gestaan. de rest vaak in de kas. Maar vanaf nu staat alles buiten want ze zijn al te groot om in de kas te staan. WhiteWidow:

BsEwPtul.jpg

 

WhiteWidow:

se3s7AFl.jpg

 

Big Bud:

CenCeJHl.jpg

 

 

 

 

Hollands hope 2.0 (geen autoflower), deze gaan guerilla.

3teXZXPl.jpg

 

u2vL660l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken idd wat klein maar je ziet wel duidelijk groei :) .. wanneer heb je ze ontkiemt ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze lijken idd wat klein maar je ziet wel duidelijk groei :) .. wanneer heb je ze ontkiemt ?

 

Waar vergelijk je het dan mee? 7mei in de grond, 11mei boven de grond..

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegelijk met die van mij op een dag of 2 na..

zien er gelijk uit al dan niet groter ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tegelijk met die van mij op een dag of 2 na..

zien er gelijk uit al dan niet groter ;)

 

Ik volg jou buitenkweekverslag ook, het zit ook totaal niet mee met het weer hé.... ik heb nog geluk dat ik voor afgelopen dagen een laag kasje had maar dat is nu ook afgelopen. Vanaf morgen word het beter...

Share this post


Link to post
Share on other sites

het weer is idd een drama.

ik had de mijne wel kunnen redden met die kleine kasjes wie ik heb maar heb de planten niet thuis staan dus kan er niet elke dag bij zijn wat een groot nadeel is natuurlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2fHUSA6l.jpg

 

gtLnjm0l.jpg

 

4DeU49jl.jpg

 

Kan iemand mij vertellen wat dit is? De Big Bud en PowerPlant hebben hier beide last van op verschillende plekken.... de White Widows niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de hulp ;) Voor de liefhebber een update...

 

Vandaag heb ik de Hollands Hope (5x) op de spot gezet. Al eerder .... uitgegraven, paar handjes kalk, 140 liter potgrond (met organische voeding ofzo stond erop) en voor de rest gemixt met de aarde daar. Er zit trouwens ook nog een paar scheppen as doorheen... lag daar, en kwam grond tekort.

 

HUPs5QTl.jpg

 

DGXROjOl.jpg

 

WX3Rp7zl.jpg

 

Enigste puntje is dat het toch iets lager ligt dan ik eigenlijk zou willen.... zou dit onder water lopen snel?

 

Bij de autoflowers staat de whitewidow (oranje pot) er het mooist bij. Heb ze trouwens allemaal een wat kalkkorrels gegeven en wat culterra mestkorrels (10+4+6). Ben er nog steeds niet achter wat dat is met het verschrompelde blad, sommige bladeren missen wat vingers zo erg zijn ze dan schijnbaar verbrand ofzo.... raar icon_razz.gif

 

abU5dWBl.jpg

 

a8CTfvYl.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit hoor :D

dat bladprobleem durf ik je niet te zeggen wat het is.. ik herken het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zien er goed uit hoor :D

dat bladprobleem durf ik je niet te zeggen wat het is.. ik herken het niet.

 

Tnx, net even op de spot geweest en wat stokken van 1,2 meter bij de planten gezet. Ook twee handen culterra mestkorrels (NPK=10+4+6) en slakkendood;)

 

ECHmw3Ol.jpg

 

TUCwCRZl.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vannochtend bij de spot geweest en het was een groot slakkenkerkhof, gelukkig hebben de slakkenkorrels hun werk goed gedaan. Was er toch niet gerust op, heb dus kopertape gehaald, van Wiet61 afgekeken;). Zie hier het resultaat.

 

d7pDeLQm.jpg

krQVpl7l.jpg

 

Deed ook nog even een testje, wat me niet echt geruststelde:P

 

UOAF11nm.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als alles goed zou gaan is er toch ook geen lol meer :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als alles goed zou gaan is er toch ook geen lol meer :innocent:

 

Haha idd waar, net even wezen kijken maar niks aangevreten ofzo. Werkt prima tot nu. Hier weer eens een pica van de autoflowers in de potten. Gaan wel lekker met dit weertje....

 

bM07ozDl.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yoo hier weer een updateje...

 

De AutoFlowers:

 

PtV7U9Sl.jpg

 

3ryqNICl.jpg

 

yZbHAjtl.jpg

 

 

Guerilla Hollands Hope:

 

De kopertape+koffie dik werkt perfect tegen de slakken, en het stikt ervan op de spot...

 

bU9Smbul.jpg

 

vt8CyHTl.jpg

 

KsGraugl.jpg

 

Ik heb trouwens ook nog Big Devil XL Auto-Regulier van Growerschoice besteld, dit voor mn allereerste zadenkweek.... kijken of dat gaat lukken, zal het hier bijhouden ook.

 

Tips zijn welkom;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een weekje verder...

 

De Hollands Hope guerilla spot:

 

oZQulAxl.jpg

 

YRRmSBHl.jpg

 

fSSAGKWl.jpg

 

MEZQt0ul.jpg

 

EegsMAol.jpg

 

Zeer veel slakken actief met dit weer, heb een handje weg geraapt. Ze durven gelukkig niet over de kopertape heen, werkt perfecto.

 

WpctuOWl.jpg

 

 

 

AutoFlowers (Week 7 - 11juni boven de grond):

 

 

PowerPlant:

ljWjRAUl.jpg

 

WhiteWidow:

RiFWt7ol.jpg

 

BigBud:

JkltxEGl.jpg

 

WhiteWidow:

7LsCjo8l.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie stevige en gezonde planten man!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ziet er inderdaad fantastisch uit. Hopen dat het zo verder gaat! :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De autoflowers beginnen te bloeien, dus laat het droog en zonnig weer maar komen... maar daar hoopt iedereen hier op ;p

Share this post


Link to post
Share on other sites

De vooruitzichten zijn prachtig !

 

Jou mazars staan wel lkkr droog in hun tentje nu;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...