Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Rockfort

2Xkera Skunk In Een Scrog Met 2X2 55 Wat T-Neon

Recommended Posts

die 2de komt er al bovenuit, En heeft voor de lol nog een internode gemaakt op de plaats waar ik getopt heb.

en ik weet toch zeker dat ik royaal onder de scheut heb geknipt.

Vanavond volgen er weer pica's.

 

Ik had weer eens het geduld niet om te w88 tot de nlx droog was, dus onder de zon gedroogd.

Heb er net een op, en moet zeggen, tig x beter dan wat je bij de ks veel te duur betaald.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals belooft pica's van dag 13 12/12 2 3 dagen zichtbare bloei links en 2 dagen rechts.

De linker plant is gedieft, daar moet ik met de andere nog even mee wachten.

EC is omhoog gegaan naar 0,9 en de PH op 6,4.

Temp licht aan= 27 a 28 graden LV 45 %

Temp licht uit = 23 a 24 graden LV 50 %

Links met de kale beentjes.

gallery_44142_18133_1019388.jpg

gallery_44142_18133_772827.jpg

De andere.

gallery_44142_18133_1626067.jpg

Hier zie je die 3e internode goed tussen haar 2 grote zusjes staan.

gallery_44142_18133_1551850.jpg

gallery_44142_18133_1539068.jpg

Ik vind het er niet verkeerd uitzien, en het scroggen gaat ook makkelijk, maar de volgende keer doe ik dat niet meer.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er zeker netjes uit! Waarom wil je de volgende niet meer gaan scroggen? Toch teveel werk t.o.v. de extra opbrengst die het eventueel levert?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel werk is het niet, maar mijn hokje is laag en de potten staan op de grond.

En aangezien ik een slechte rug heb is dat niet zo fijn om lang op mijn knieën voorover de planten moet binden.

De stammetjes laten zich wel makkelijk buigen zonder de knakken, of knel komen te zitten.

 

Van de eerste nlx die ik heb gekapt heb ik droog bijna 25 gram afgehaald.

Dat scheelt mij dus 500 euro wat ik niet naar de ks breng.

Alles bij elkaar heeft dat kweekje ongeveer 55 euro gekost, en er moet er nog een gekapt worden.

En daarbij is de smaak en werking gewoon een stuk beter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time.

Er valt eigenlijk weinig te melden.

Ze zijn aan het bloeien, en lijken nu al gestopt te zijn met groeien, of staan even stil.

gallery_44142_18133_759124.jpg

gallery_44142_18133_1951247.jpg

gallery_44142_18133_3059516.jpg

gallery_44142_18133_1036458.jpg

gallery_44142_18133_1203617.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een slechte rug kan ik me heel goed indenken dat je dat geen prettige bezigheid vind nee...

Het scheelt inderdaad een boel met wat je in shop ervoor betaalt. Wat dat betreft kan ik niet wachten op m'n eerste oogst :dribble:. Wat dat betreft is elke oogst al mooi meegenomen waarmee je de kosten eruit kunt halen van het kweken en je even niet of helemaal geen geld meer naar de shop hoeft te brengen. Het leven is al duur genoeg.

 

De plantjes staan er weer netjes op

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja smokey, de hele dag met pijn in je rug benen en voeten moeten lopen is geen grapje meer.

Een :j verlicht te pijn.

Maar ik blow toch al 30 jaar, niet zo overdreven hoor, jointje of 3 per dag is voor mij voldoende.

Maar dat komt evengoed neer op 40 tot 50 euro per week, en dat kan ik niet vol blijven houden zonder werk.

Ik kweek voor 2 redenen, 1 om me zelf een lekker rookertje te bezorgen, 2 omdat het ik het geweldig vind om een zo lekker mogelijk rookertje te maken.

Een vriend had mijn nlx geproefd, en geloofde niet dat het ook echt nlx was.

Want hij was pannegaar, en dat is hij niet gewend van de ks wiet. op amnezia na dan.

 

Op zich ben ik ook erg tevreden hoe de plantjes erbij staan, maar ze hebben nog een lange weg te gaan.

Ik schat nu nog minimaal 7 weken, want ik wil wel goed afbloeien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik weet het... Heb zelf ruim een half jaar met een hernia rondgelopen en dat was zwaar kloten.

Ik blow nu zo'n 20 jaar en heb al zo'n 18 jaar een verlangen om zelf te kweken ipv naar de shop gaan. De laatste paar jaren is de wiet erg in kwaliteit achteruit gegaan in de shop en vind ik de smaak ook vaak niet erg goed meer. Dus nu is het weer heel erg gaan kriebelen en aangezien ik nu toch een eigen huis heb, ben ik maar begonnen met kweken. Nu heb ik het virus al te pakken en moet ik mezelf bijna tegenhouden om niet m'n halve huis vol te gaan zetten ;) Ik zit toch al gauw op een minimum van 5 joints op een dag, meestal meer en heel soms (als ik m'n kind over de vloer heb bijvoorbeeld, of de hele dag bij familie ben) maar een stuk of 2 en dan pas in de avond. Maar ik kan het goed met m'n werk & hobby's combineren en wordt er niet loom van ofzo.

 

Haha... mooi man, dat hij er zo stoned als een garnaal van was... Dat hoop ik ook te bereiken met m'n kweek

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ziet er allemaal mooi uit die skunk van kera.

Zelf al wat soortjes gekweekt van kera, en allemaal wel oke.

Cherry Grapefruit is zeker niet verkeerd dus daarom zal ik die wel adviseren, of anders stem ik er gewoon op ha, ha.

 

Misschien een optie om je kast wat hoger te zetten zodat je je rug wat minder belast.

 

In ieder geval succes gewenst verder, en inderdaad als je eenmaal je eigen wiet gekweekt hebt kijk je totaal anders tegen ks wiet aan.

Zeker ook het prijskaartje wat eraan hangt stemt je niet vrolijk.

 

mzzl,wsteb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi kastje heb je gebouwd Rockfort. :specool

 

Tip:

Hier verkopen ze lekbakken met de afmeting van 110x55x4cm. Deze zou perfect in jouw kastje moeten passen. ;)

Ik heb er zelf ook 1 voor mijn DR120L (120x60x160).

Ze hebben ook wel lekbakken van 120x55x4cm., maar volgens mij past deze net niet tussen de latjes van je kast.

 

Groeten Beaker :spliff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2 tussenwervelschijven versleten, een tussen het staartbeentje en de eerste wervel, voor de helft weg.

En een tussen de tiende en de elfde wervel.

En zo nog wat gewrichten die wat pijntjes veroorzaken.

Veel pijnstillers geslikt, maar een jointje helpt het beste.

 

@ wsteb, cherry Grapefruit is genoteerd.

Ik kan het kastje niet hoger zetten omdat het onder een schuin dak staat.

Ik zet de volgende keer gewoon er een paar plantjes bij, en ik hoop dan met led verlichten te gaan draaien en niet scroggen.

Nu ben ik aan het twijfelen of ik dan meer potten ga aanschaffen, of 2 aardebakken maak voor elke kant een.

 

@ Beaker, thank's. Ik ben zeer blij met mijn zelfgemaakt hokje, kost maar een paar tientjes.

Die lekbak is zeker een uitkomst als ik met potten verder ga, maar dan moet ik overgaan op 16 liter potten denk ik.

Met een beetje zagen aan de potten kan ik er ook 8 in kwijt.

en het water wat er meestal onderuit komt word weer opgezogen binnen een uurtje.

Omdat je die platen waar de potten opstaan kan indeuken, heb ik er een paar kanaaltje in geduwd die het water terug naar de potten laat lopen.

Dus daar heb ik geen enkel probleem mee.

Ik hou de ondergrond zo schoon mogelijk.

Die lekbak van 120x60 past idd net niet.

Maar het hokje is in eigenlijk nog niet klaar, als deze ronde klaar is ga ik het verder afmaken. en de ondergrond water dicht maken.

komt helemaal goed (hoop ik)

 

Aangezien verder niemand stemt op welk soortje, en ik zelf ook de Cherry Grapefruit zie zitten, gaat het die de volgende ronde doen.

Hopelijk met topic naam, 4x cherry grapefruit onder LED.

En daarna stap ik denk ik over op stekjes, en dan 8 stuk er in. Maar dat ik toekomst muziek.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time.

Dag 24 12/12 12 dagen in de bloei.

EC 1,3 PH 5,4.

Temp licht aan 28 gragen LV 40/45 %

Licht uit 24 graden Lv 50/55%

Ze zijn zo ongeveer uitgegroeid en zijn bezig toppen te maken.

 

nog ongeveer 7 weken te gaan en ben echt benieuwd of het lukt mooie dikke toppen te kweken.

Het ziet er volgens mij best goed uit.

gallery_44142_18133_1775472.jpg

 

gallery_44142_18133_3174232.jpg

 

gallery_44142_18133_2488618.jpg

 

gallery_44142_18133_1060554.jpg

 

gallery_44142_18133_1719985.jpg

Hier een klein beetje last van warmte, daarom heb ik vandaag de lampen weer wat hoger gehangen.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er al lekker uit.. ben benieuwd hoe ze er uiteindelijk uit zien

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk wel dat het goed komt Smokey, ik bind niks meer naar onder, en laat ze lekker toppen vormen.

Door de top opbouw worden ze nog wel wat hoger, maar ik heb er de ruimte voor.

 

gister vertelde mij iemand dat op een of andere manier zijn buitenkweek in een bos ieder jaar op een teleurstelling uitliep.

Ik heb me daar eens over verdiept, maar het werd meteen duidelijk dat bosgrond absolute niet geschikt is om op te kweken.

Ik heb net een test gedaan met de grond waarop hij kweekt.

Ik heb er regenwater door laten lopen met een EC van 0,2 en een PH van 7,4.

Het water wat eruit kwam had een EC van 4,7 en een PH van 3,8.

Dus kan hij zich dit jaar weer verheugen op een teleurstelling :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is goed vervuilde grond, heeft hij niet heel erg overbemest. (Teveel opgewaardeerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee billmurray. Ik heb een zelfde test gedaan met ander bosgrond en er kwam nagenoeg het zelfde uit.

Hij gaf zijn plantjes alleen water met een PH van 5,8, maar dat kan hij beter niet meer doen.

volgend jaar zal hij het denk ik wel anders doen.

 

Nu ik toch aan het typen ben, gister de eerste vorming van hars gespot.

En als dat zo door gaat, komt het er goed vol mee te zitten :punk:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time,

Dag 29 12/12 waarvan 18 dagen zichtbare bloei.

Voeding water met een EC van 1,3 en een PH van 6,4.

De temp heb ik met moeite net onder de 30 graden kunnen houden zowel met licht aan of uit.

LV licht uit 55 % licht aan 50 %

gallery_44142_18133_1326669.jpg

 

gallery_44142_18133_2034901.jpg

 

gallery_44142_18133_1440488.jpg

 

gallery_44142_18133_1137905.jpg

 

gallery_44142_18133_3071722.jpg

 

Met vriendelijke groet, rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit word voorlopig de laatste update, Het is me gewoon te zwaar om op mijn knieën foto's te maken.

en voor die paar opmerkingen of reacties vind ik het niet de moeite waard.

 

25 dagen zichtbare bloei.

Temp licht aan 29 graden LV 50 %

Temp licht uit 23-24 graden LV 45 %

 

EC 1,3 PH 6,4

 

Zo snel als de linker plant ging zo langzaam gaat ze nu, en ze begint el de haren te verkleuren.

Maar foto's zeggen meer dan woorden.

gallery_44142_18133_2013000.jpg

 

gallery_44142_18133_3495307.jpg

 

gallery_44142_18133_2391682.jpg

 

gallery_44142_18133_1842606.jpg

 

gallery_44142_18133_325687.jpg

 

Ik stop niet met het topic. maar het gaat wel even duren voor er weer een update komt.

De pijn in mijn benen en rug word me even teveel.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer man, maar ik kan het begrijpen. Sterkte met je rug en benen.

Je topjes zien er mooi uit.. .lekker om naar te kijken :)

De verkleuring van de haartjes ziet er ook al mooi uit. Hoe lang moeten ze nog ongeveer? Weekje of 4?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi smokey, Ze moeten nog 4 tot 5 weken.

Het rare is dat rechts alles nog mooi wit is en mooie dikke toppen aan het maken is, terwijl links verkleurt en niks aandikt.

Verschil zal je altijd wel krijgen met zaad.

Ik draai hierna nog een keer op zaad, en ga dan over op stekken.

 

Ik kan mijn hokje ook niet hoger zetten of verplaatsen zodat ik er beter bij kan.

Over een dag of 7 komt er wel weer een update (als ik dan niet al geopereerd ben aan een van mijn ellebogen)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In denk dat de linker gewoon iets voorloopt op de rechter, dat deed ze bij de groei ook al, dus zal nu bij de bloei ook wel zo zijn. Zal inderdaad het verschil tussen de plantjes zijn omdat je vanuit zaad werkt. Daarnaast hoeft wat mij betreft ook weer niet elke update met foto's te zijn hoor! Maar als je iets vertelt over je plantjes is het natuurlijk wel altijd handig om mee te kunnen kijken met waar je het over hebt. Wel jammer dat je het hokje niet hoger kunt zetten of verplaatsen. Lijkt me niet fijn om zelf je plantjes zo laag te moeten verzorgen, als je last van je rug en benen hebt. Je moet er toch wel gauw 1 of 2x per dag even bij kijken en iets van tijd aan besteden. Heel veel sterkte met de pijn. Hopelijk helpt je oogst je binnenkort om er minder last van te hebben.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet anders smokey.

Ze hebben gister 2,5 liter water gehad per plant, EC en PH is al bekend.

Ik heb ze 5 waterbeurten gegeven zonder waterstofperoxide, en heb er dat gister weer bij gedaan.

10 ml op 5 liter water om te zien hoe ze erop reageren.

Morgen hebben ze dat water alweer op, Dus 1,25 liter water per dag per plant.

De lampen hangen 15 cm boven de topjes ivbm te hoge temp op top hoogte, die is nu 29 gr met licht aan.

Vandaag alvast wat gekocht voor de volgende ronde, 10x10 liter potten en 100 liter licht mix.

De volgende ronde word 5x cerry grapefruit en 5x Critical.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterkte man..

 

Je plantjes zien er idd goed uit, alleen had je netje wat voller gemogen maar daar zullen jullie het wel al over gehad hebben in dit topic, zal waarschijnlijk ook niet simpel zijn om met pijnlijke gewrichten je topjes op het net te binden.

 

Komt goed !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat niet alleen Crimson, ik heb gewoon veel te weinig licht om het hele hok te gebruiken.

Ik wou wel langer door groeien, Maar ja, teveel last van mijn rug.

Dus word het de volgende ronde 10 plantjes zonder scrog en hopelijk een mooie led lamp.

De toppen plakken goed, en ze ruiken naar de echte skunk :dribble:

Ze hebben er nu 4 weken zichtbare bloei op zitten, dus nog 3 tot 4 weken te gaan.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update time.

 

Ik geloof niet dat ik iets te klagen heb, alles loopt best goed (op wat kleine vlekjes op een paar blaadjes na)

De temp is onder controlle 24 graden nacht 29 graden dag.

De luchtvochtigheid is ook netjes tussen de 45 en 55 %.

Ze krijgen nu een EC van 1,5 en PH 6,2. 10 ml waterstofperoxide op 5 liter water.

33 dagen zichtbare bloei, de top opbouw is gestopt, bloei fase 2 is zo goed als bezig.

gallery_44142_18133_2592738.jpg

 

gallery_44142_18133_176707.jpg

 

gallery_44142_18133_1215601.jpg

 

gallery_44142_18133_3494104.jpg

 

gallery_44142_18133_3066197.jpg

 

gallery_44142_18133_2959828.jpg

 

gallery_44142_18133_456158.jpg

Fijn weekend iedereen, greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...