Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sloopkogel

Hoogte van de plant....

Recommended Posts

Ik zit weer eens even met een constructie-probleempje..... :verrygood

 

Hoe hoog worden die plantjes maximaal?

Dit i.v.m. de maximale hoogte van de ophanging van de lamp.

Niet dat die plantjes zo groot worden dat er haast geen ruimte meer is tussen de toppen en lamp....!!

 

Thanx,

 

De Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

wietplanten kunnen 2 tot 3 meter worden..

je moet gewoon in de bloei gaan op de gewenste hoogte. als de plant in de bloei zit, dan groeit ie niet meer.

let wel op. Als je hem in de bloei zet, krijgt ie voor dat ie gaat stoppen met groeien, nog een dikke groeischeut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij klopt het bovenstaande niet helemaal. Als je bijvoorbeeld steenwolkwekers ziet die zetten het plantje bij 20 cm in de bloei en toch worden de planten ongeveer een meter hoog. En ook hoe hoog een plantje wordt ligt ook heel erg aan de soort ja toch!

 

bye1.gif

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt inderdaad ook aan de soort , maar ook aan nog meer faktoren zoals : temperatuur , kwaliteit van je stekken (genen ) ,waterhuishouding , enz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ligt inderdaad ook aan de soort , maar ook aan nog meer faktoren zoals : temperatuur , kwaliteit van je stekken (genen ) ,waterhuishouding , enz

Ok, dat begrijp ik......

 

Maar waar ik met zorgen om maak is dat ik misschien wel een constructiefout heb gemaakt....... :verrygood :P

 

Kijk even naar de volgende foto.....

 

http://img91.exs.cx/img91/5430/hoogte.jpg

 

Heb ik nou mijn hok te laag gemaakt?

Want ik hoorde dat ie planten wel een meter kunnen worden.....

en ik hoorde dat de lamp op een afstand van zo'n 80 cm. van de planten moeten zitten....

1 meter plant + 80cm. lampafstand = 1.80mtr.

Ik heb maar 1.55 cm.....

 

Snap je mijn probleem?

 

Hoop op hulp van je ( of van iemand anders natuurlijk...... )

 

Ps., let effe niet op de rotzooi in het hok met die slangen en kettingen. ben druk bezig....... :no

 

Thanx,

 

De Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hangt van je Wattage van de lamp af als ie een 400Watt is dan zou je rond de 40 cm tusse de planten en de lamp moeten

bij 600Watt +-60cm.

 

dus stel dat je 1 meterplanten hebt, kan je nog steeds met 400/600Watt aan de slag en als je er echt voor vreest zet je je planten gwn vroeger in je bloei.

 

ps : hou er wel rekening mee dat je dee lamp bij de stekken veel hoger moet hangen (niet dat je ier problemen mee gaat hebben maar gwn dat je dit niet vergeet.

 

Edit : Ahh heb net gzn dat je in een andere topic al over je 600 Watter hebt dus ik neem aan dat dit ook de 600 Watt lamp is. Het zou wel ong. goed moeten kome maar als je het op veilig wil spelen zou ik ze gwn vroeger in de bleoi zetten, of werken met toppen in de groei of buigen in de bloei (met deze technieken word ie breder ipv langer)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ligt eigenlijk voornamelijk aan je manier van kweken, die plant hoogte.

 

Met weinig groei lukt het zeker wel. Industria 600, wat jij hebt dacht ik, mag ook nog wel op 50 cm hangen op het einde :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intensieve belichting bij een relatief lage (19-24 graden) temperatuur(ook in het medium) houdt je planten ook lager/korter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo mijn heren......

 

De buitenkant van mijn wietkast is zo goed al klaar....... :verrygood

Aan de binnenkant nog wat kleine aanpassingen en ik denk aankomend weekend te kunnen gaan draaien......( als ik stekjes kan krijgen want het blijkt stekjesoorlog te zijn bij de growshops )...

Maar goed.....mede dankzij jullie hulp is het geworden wat het nu is.....

Allemaal vast bedankt!!! :P

 

http://img79.exs.cx/img79/4219/wietkast.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben sprakeloos! Geweldadig mooi geworden......iets voor eigen huis en tuin? Zoiets zie je zelfs niet op efteling...een wietpaleis! Ga zo door mien jong

Hoeveel stekken ga je platsen? :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben sprakeloos! Geweldadig mooi geworden......iets voor eigen huis en tuin? Zoiets zie je zelfs niet op efteling...een wietpaleis! Ga zo door mien jong

Hoeveel stekken ga je platsen? :P

Dank je wel voor je compliment!

Het was achteraf bezien best wel een klus, hoor.

En helemaal als je 2 linkerhanden en geen hulp hebt.... :no

Maar ik ben er zelf ook zeer over te spreken.......

Ik ga 7 liter potten gebruiken en gezien de oppervlakte kan ik er 12 dames plaatsen wat ik ook ga doen. Alleen is er het probleem met de stekjes. In Arnhem kan ik er in iedergeval niet aankomen. Weet jij misschien een adres in de buurt van Arnhem? Anders ga ik het proberen met zaad. Maar dan zit je weer met het man/vrouw verhaal......

Ach ja....we blijven hobbyen en ik heb er zin an!

 

groetjes van:

 

De Sloopkogel....

 

ps, bedankt nogmaals voor al je tips and tricks.....

 

Pss, nu ik je toch spreek....ik lees zoveel verhalen over voeding....

Kun jij mij misschien een voedingsadvies geven? Want elke growshop heeft zijn eigen merk en voorkeur ben ik wel achter gekomen en weet echt niet of ze het nou vertellen uit winstbejag of dat het echt goed spul is....

Heb trouwens een artikel gelezen over Bio Nova dat in bepaalde produkten ----EDIT----verwekkende stoffen zouden zitten......dus ik weet het niet zo 1,2,3 wat te doen. Ik kweek dus op aarde.....heb jij een goed advies voor mij/

 

Bedankt.... :verrygood

 

Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou zeker als begin voor stekken gaan. Stekjes zou je bij www.bolk.tv kunnen vragen of ze jouw aantal vrijdag (over) hebben. Wat ik zo l+r gehoord heb hebben ze PP, Jack Herrer en....?? ik dacht White Widdow. Volgens kenners zou de PP de mooiste volle stek zijn. Wel snel even bellen...!!! Anders week levertijd..

 

Zoals je weet ben ik ook beginner dus een goed advies over voeding kan ik nog niet geven.

Wel zou ik voor 1 merk gaan, dus 1 komplete voedingslijn. Zo eenvoudig mogelijk houden. Groei,Bloei ....Top-boosters en dat soort middelen komen later bij een tweede kweek wel ter sprake. Eerst veel leren van de eerste...!

 

Ik heb zelf de voedinfslijn Plagron Alga gekozen, wel wortelsimulator,bladvoeding en PK13/14 erbij. Ik ga ook het medium (aarde) verrijken met wormenmest en zeewierkalk.

 

Wel alle middelen met maat gebruiken, goed lezen op de fles en een kweekschema erbij.

 

Good luck :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel succes en hou effe een verslaggie bij want ik ben ook een beginner en ga over twee weken draaien in een caza box (bouwtijd 15 minuten hehehe)Hier in Noord Holland zijn de stekken trouwens ook schaars .... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Veel succes en hou effe een verslaggie bij want ik ben ook een beginner en ga over twee weken draaien in een caza box (bouwtijd 15 minuten hehehe)Hier in Noord Holland zijn de stekken trouwens ook schaars .... :P

Jazeker maak ik een foto-verslag.

Alles word dagelijks gefotografeert en alle variabelen worden opgeschreven.

Je hoort van me.....

 

Oja....veel succes met je hokkie!! :verrygood

 

de Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi hoi

 

Als ik ff advies mag geven :verrygood gebruik zo'n groot mogelijke potten (het beste is vierkant omdat er dan meer grond in gaat), als een plantje in veel grond staat zal het een sterkere plant worden dan op weinig grond, ook om problemen met voeding/ph ed. te voorkomen is veel grond beter (betere bufferwerking)

 

Persoonlijk werk ik altijd met Canna, ik gebruik alleen de Canna Flores en de PK 13-14, daarnaast gebruik ik de wortelstimulator van....ik dacth B-Cuzz, omdat de wortelstimulator van Canna (rhizotonic) een enorm hoge ph veroorzaakte, waardoor de steks niet lekker gingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoi hoi

 

Als ik ff advies mag geven :P gebruik zo'n groot mogelijke potten (het beste is vierkant omdat er dan meer grond in gaat), als een plantje in veel grond staat zal het een sterkere plant worden dan op weinig grond, ook om problemen met voeding/ph ed. te voorkomen is veel grond beter (betere bufferwerking)

 

Persoonlijk werk ik altijd met Canna, ik gebruik alleen de Canna Flores en de PK 13-14, daarnaast gebruik ik de wortelstimulator van....ik dacth B-Cuzz, omdat de wortelstimulator van Canna (rhizotonic) een enorm hoge ph veroorzaakte, waardoor de steks niet lekker gingen.

Ik vraag mij af waarom vierkante potten meer inhoud hebben als ronde potten als ze beiden 7 liter inhoud hebben....... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe zijn alle voedingslijnen goed, als ze maar op de juiste manier worden toegepast. Slechte voedingen zouden al snel van de markt verdwijnen.

 

Ik sluit me volledig bij harry aan wat betreft de hoeveelheid grond. Met veel grond heb je op stabiliteit voor je wortels in ph-waarde ,maar ook in temperatuur.

Zelf zeef ik alle grond voor gebruik met een zeef die gaatjes heeft van ongeveer 3 mm. Alles dat niet door de zeef gaat verpulver ik tot het er wel doorheen gaat. Zo zorg je voor een goede verdeling van de vezels die eerst op kluiten in de grond zitten . Het geheel wordt dus luchtiger.

 

Planten op mapito of steenwol gaan als een speer vawege de goede stuctuur van dit materiaal. Het heeft de eigenschap niet te veel water vast te houden,en dus veel lucht te bevatten,terwijl het toch nog stevig genoeg is voor de plant om zich in vast te ankeren. Je kunt dit op grond proberen te benaderen voor een nog optimaler resultaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik vraag mij af waarom vierkante potten meer inhoud hebben als ronde potten als ze beiden 7 liter inhoud hebben....... :P

:no Ze hebben niet meer inhoud....der passen er meer op een meter, zodat je meer grond kwijt kunt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of je pakt dezelfde hoeveelheid grotere vierkante potten. Vierkante potten sluiten simpelweg veel beter op elkaar aan .

 

vb : vul je een doosje ( of wat dan ook ) op met knikkers , dan blijft er altijd ruimte(lucht) onbenut ,tussen de knikkers door vanwege hun ronde vorm . Met bv suikerklontjes heb je dat niet, daar kun je er veel meer van kwijt terwijl ze dezelfde inhoud hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou zeker als begin voor stekken gaan. Stekjes zou je bij www.bolk.tv kunnen vragen of ze jouw aantal vrijdag (over) hebben. Wat ik zo l+r gehoord heb hebben ze PP, Jack Herrer en....?? ik dacht White Widdow. Volgens kenners zou de PP de mooiste volle stek zijn. Wel snel even bellen...!!! Anders week levertijd..

 

Zoals je weet ben ik ook beginner dus een goed advies over voeding kan ik nog niet geven.

Wel zou ik voor 1 merk gaan, dus 1 komplete voedingslijn. Zo eenvoudig mogelijk houden. Groei,Bloei ....Top-boosters en dat soort middelen komen later bij een tweede kweek wel ter sprake. Eerst veel leren van de eerste...!

 

Ik heb zelf de voedinfslijn Plagron Alga gekozen, wel wortelsimulator,bladvoeding en PK13/14 erbij. Ik ga ook het medium (aarde) verrijken met wormenmest en zeewierkalk.

 

Wel alle middelen met maat gebruiken, goed lezen op de fles en een kweekschema erbij.

 

Good luck :verrygood

Helaas, ik heb gebeld maar ze vertelden mij dat ze alles verkopen maar geen stekjes.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er iets is wat je niet moet doen is het wel het informeren naar stekken via de telefoon !!!! dan zullen ze nooit zeggen dat ze stekken hebben. Je moet er naar toe gaan om het te vragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kutman....ook ik maak foutwen! :verrygood als je belt zullen ze of zeggen dat ze ze niet hebben. Maar kunnen ze zeggen daarna....."maar als je hier komt kunnen we je misschien verder helpen".... Je zult dus eerst persoonlijk moeten melden en bestellen....en week later (of korter?!) ophalen. 2 keer rijden dus :no

 

 

Cheers :P

 

p.s. in Zevenaar zit ook een growshop....iets dichterbij

 

http://www.hollandica.com/oudnederlands.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon ook in Arnhem en er zijn nog best wel stekken te krijgen hoor....

Probeer Hydro Hobby op de hommelseweg of De Kweek Planeet in het centrum, je moet ze wel bestellen.... paar dagen wachten dus. :no

 

btw waar woon jij ? (straat+huisnummer) hehe joke :P

 

Ik zou geen potten gebruiken als ik jouw was maar een vierkantebak maken waar al je stekken inpassen, dan krijgen je planten lekkere stevige stammen enzo

Ik heb nu ook een grote bak gemaakt van hout en vijverfolie erin gedaan en heb al stammen van 1.5cm dik, staan precies vandaag 3 weken in de aarde (13 dagen groei en 8 dagen bloei)

 

suc6 ouwe !! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo....vanmiddag eindelijk de kindjes in huis!!! :verrygood

En de couveuse staat inmiddels klaar :P

Nou vertelde de verkoper mij dat het P's waren.....

Nu heb ik vergeten te vragen wat P's zijn....

Weet iemand de betekenis ervan?

 

Bedankt......

 

de Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...