Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pope

Hash uit Ice-O-Lator drogen?

Recommended Posts

Ik heb een half uurtje terug een blokje Icehash uit de Ice-O-Lator gehaald.

 

Hoe droog ik deze best?

 

Betreft dat kneden: dat lukt toch niet als ze er vers uitkomt? Blijft aan mijn vingers hangen, precies scuff.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest WPW

hoe had je het precies gemaakt

 

hoeveel ijs?

hoeveel x mixen?

gedroogd of nat blad?

hoeveel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

'K Zal later nog een volledig verslag plaatsen. Maar mdat jij het bent:

 

Deze was van de eerste zwiering :P

250 gram droog knipafval. Er zaten wel véél kleine toppen bij.

Water was iets te warm: 6°.

 

Ik ben nu bezig voor de tweede keer nadat het knipafval een goed uur terug in de vriezer gelegen heeft. Watertemperatuur: 2°.

 

Steeds volgens de handleiding:

 

15 min. mixen en 5 min. laten bezinken.

 

Dit nog 4 keer herhalen, 5 keer in totaal dus.

 

Na de vijfde mixbeurt 10 minuten laten bezinken.

 

Maar daarmee heb ik nog steeds géén antwoord op mijn vraag, hé :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 manier is om die hash te verkruimelen tot poeder boven een stuk karton. het karton zuigt het overgebleven vocht op uit de hash. 2a3 dagen zo laten drogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het drogen kun je het wel tot een geheel 'kleien' , en vervolgens .........bv een half jaar in een donkere kast bewaren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet het niet klein helemaal drogen.

Goed uitknijpen in de zeef, keukenrol eromheen.

Dan gewoon in een stuk plastic kneden. Dan knijp je ook nog een groot gedeelte van het water er nog uit.

Dan het geheel maken tot 1 platte bal en invriezen.

Het water komt dan ook als ijskristallen aan de buitenkant te zitten.

Daarna gewoon 2 x per dag blijven kneden en rustig laten drogen, liefst als 1 geheel.

Dan blijft je hasj ook lekker zacht.

Kwaliteit word met de maanden beter :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat dus ook kan is eerst je wiet laten drogen en dan pas hash ervan maken, hoef je het dus niet nog maanden te laten drogen om de THC's te decarboxyleren..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bewaren doe je toch voor het afbreken van het bladgroen(chlorofyl) ,dat wordt omgezet in suikers?

 

Tijdens de productie van marok bv worden de planten in z'n geheel eerst een paar maanden droog opgeslagen alvorens men gaat zeven .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dus ook kan is eerst je wiet laten drogen en dan pas hash ervan maken, hoef je het dus niet nog maanden te laten drogen om de THC's te decarboxyleren..

:verrygood We praten hier over ice-o-laten, dat word dus altijd nat :P

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wat knipafval ggedurende 2 jaar in het donker bewaard ,en er nu hash van gemaakt met de ice-o-lator methode. Dat lange bewaren geeft duidelijk andere hash , en heeft zoals ik hoopte een veel zoetere smaak .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dus ook kan is eerst je wiet laten drogen en dan pas hash ervan maken, hoef je het dus niet nog maanden te laten drogen om de THC's te decarboxyleren..

:verrygood We praten hier over ice-o-laten, dat word dus altijd nat :P

Ja dat begrijp ik, maar die natte hash is zo droog, het duurt echt geen maanden om een beetje water te verdampen..

 

Ja atmosphere, dat gebeurt dus ook, maar decarboxyleren betekent dat de niet werkende THC's worden omgezet (gedecarboxyleerd dus) naar wel werkende, de niet werkende THC's hebben een extra koolstofdioxide groep erop zitten (THC-COOH), die er eerst moet worden afgebroken om dus actief te worden.

 

Daarom dus ook dat lang bewaren (onder gunstige omstandigheden) soms de wiet of hash sterker maakt, het lekkerder doen smaken is inderdaad door de chlorofyl die wordt omgezet naar suikers.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...