Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

SmokeyBear

Eerste Kweek - Led 135W + 5X Led 15W

Recommended Posts

Haha.. ja, ik vond het makkelijk als vergelijkingsmateriaal... ik neem aan dat iedere blower wel weet hoe groot een aansteker is ;)

Scheelt weer een rolmaat erbij houden, die ik meestal niet in de buurt heb liggen, een aansteker heb ik wel altijd bij me

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha.. ja, ik vond het makkelijk als vergelijkingsmateriaal... ik neem aan dat iedere blower wel weet hoe groot een aansteker is ;)

Scheelt weer een rolmaat erbij houden, die ik meestal niet in de buurt heb liggen, een aansteker heb ik wel altijd bij me

in centimeters? Gééén idee :P

 

Wat zou jij trouwens aanraden na dit verslag? Die china ufo's of een 2x55w armatuur (of zelfs 4x 55w)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Wasabi ik heb nu een voorgroei tentje, waarin een paar simpele (lees <60w) chinese grow leds in zitten. Maar die zou ik niet snel voor een complete groei gebruiken.. daar komt veel te weinig licht vanaf om een plant goed groot mee te laten groeien. Dan denk ik dat je beter eerder een batterij aan red/blue led spots (zie voorgroei / wortel testje voor welke ik bedoel) kan halen en daar zelf een armatuur voor te bouwen waarin je wel elke spot led in hoogte kan verstellen. Dan zal je denk ik meer succes hebben en goedkoper uit zijn (volgens mij iets van € 2,- per lampje). Ik ben nu in m'n 1,5e kweekverslag bezig met 3x 300W led grow lights uit china. Ik ben zeer benieuwd hoe die gaan lopen... maar het hangt ook wel af van het oppervlak dat je wilt gaan beschijnen. Die ufo's die ik hier heb doen het aardig/redelijk/prima in een 60x90cm kastje (waar ze nu in zitten) maar veel meer oppervlak dan dat moet je niet verwachten, dus zeg 1 UFO per plant. De 300W leds kunnen per stuk denk ik zo'n 90x90cm-120x120cm aan. Vandaar dat ik er ook 2 van heb opgehangen in m'n 1,50x1,50m tent. Maar ik zit er wel aan te denken om de UFO's samen eens te gaan proberen in een 90x90 of 120x120 tentje. Op dit moment kan ik je nog geen goede aanbeveling doen, ik weet nog niet hoeveel gram/watt ik van de lampen krijg. Dan zou je nog even moeten wachten tot ik kweek 1,5 en 2 heb afgerond voor ik kan zeggen of deze lampen wel te gebruiken / goed zijn of niet. Maar m'n vermoeden is wel dat als je voor de 3W leds gaat, met UV, IR en dan zo'n 11 band ofzo, dat het wel redelijk tot goed gaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals gezegd met een aansteker.

Ik hoop dat je het nier erg vind Smokey.

5 weken zichtbare bloei.

gallery_44142_18133_2058521.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank je wel smokey, nog 2 tot 3 weken te gaan.

Ik ben benieuwd of de toppen nog wat dikker worden.

Ik hoop ook dat jij er een lekker rokertje vanaf haalt, want we kweken voor ons zelf worre.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jazeker.. Ik ben ook heel benieuwd of deze soortjes die ik kweek wel te roken zijn. De beschrijving van het effect en hoe het zou moeten smaken klonken aantrekkelijk genoeg dat ik ze wel wilde proberen.

Ik heb 4 dagen geleden er een klein rokertje eraf gehaald, die hangt in een kast waarin ook een laptop zit en de afzuiging van de laptop is op het topje gericht (dus daar gaat warme lucht overheen). De 2mm takjes breken nu af, de iets dikkere nog niet, ik denk nog zo'n 1 of 2 dagen en dan kan ik dit even proberen (en is het wel redelijk natuurlijk gedroogd). Ik heb nu net ook even een klein topje eraf gehaald, om het verschil in de verschillende fasen van de bloei te proberen. De vorige had wel wat amberkleurige haartjes (zo'n 10-15%) en de trichomen waren voornamelijk helder. Het nieuwe topje heeft alweer wat meer amberkleurige haartjes (zo'n 20-25%) en voornamelijk milky trichomen. Ik ben ook zeer benieuwd of dit nog gaat uitmaken voor het uiteindelijke effect, de Euforia zou sowieso een euforische high moeten geven. De Green Ninja heb ik nog niks vanaf gehaald, die heeft wat minder topjes, dus daarmee experimenteren met de toppen in de verschillende bloei stadia doe ik wel bij m'n 1,5e kweek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de shop hebben ze meestal niet zo'n lekkere haze. De haze die ze verkopen, heeft ook geen soortnaam, gewoon haze; dus is altijd maar afwachten wat ze hebben. Maar dat is het met de 4 wietsoortjes die ze hebben ook altijd. Op dit moment hebben ze een slechte lading en word ik niet zo vrolijk van de wiet, zeker niet gezien de prijs. Maar ja, hopelijk wordt binnenkort alles beter ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die AMG haze moet je eens proberen, die is echt lekker.

Tenminste, als je 10 tot 11 weken geduld hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na deze kweekjes heb ik dat denk ik wel. Zal er eens naar kijken, maar eerst m'n zaadjes die ik nu nog heb liggen eerst opmaken ;)

 

Ik heb trouwens net het topje, dat ik eerder deze week te drogen heb gelegd, gerookt.. De smaak was niet super, maar wel al beter dan de shop wiet die ik de afgelopen paar weken heb gehad. En het effect is stukken beter. Die van de shop voel ik niet zo veel van, maar dit wietje begon ik tijdens de joint al te voelen en het was nog niet eens zo'n hele dikke... dus dat was wel prettig. Ik hoop dat ik de smaak nog wat beter krijg als ze gewoon wordt gedroogd en daarna nog ga laten curen. Maar het voelt in elk geval al erg goed om m'n eerste joint ooit uit eigen kweek te hebben gerookt :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update ivm m'n vakantie. Ik heb de Euforia geoogst (had nog wel een paar dagen langer mogen staan, maar ik wilde niet het risico nemen om na m'n vakantie te laat te zijn).

De Green Ninja mag nog zeker 1 week, wellicht 2; dus die staat er nog. Het water geven is geregeld, dus hoef ik me geen zorgen over te maken.

Ik ben ondertussen alweer 102 dagen geleden begonnen met de zaadjes. Dit is dag 97 vanaf het ontkiemen boven de grond, dag 63 nadat de klok op 12/12 ging en dag 50 vanaf de eerste bloeiverschijnselen.

Ik heb even snel wat foto's gemaakt, dus het zijn er niet zo veel, want ik had ook tijd nodig om te knippen.

Het nat gewicht van de toppen van de Euforia:

gallery_44604_18106_5550.jpg

158 gram (ik heb uiteraard eerst een leeg bakje op de weegschaal gezet en hem op 0 gezet, toen het bakje met de toppen erop)

Hoeveel denken jullie dat dit droog zal gaan worden? De eerdere 3 rokertjes die ik eraf heb gehaald zullen samen ook wel zo'n 1,5 - 2 gram zijn geweest, maar die zijn niet gewogen dus zal ik niet gaan meetellen.

Ik denk dat dit voor m'n eerste kweek en voor 1 plant op gewone potgrond en met een aliexpress grow light het resultaat best aardig is, de Green Ninja moet er natuurlijk ook nog bij komen. Hier heb ik wel de tijd voor om gewoon te wachten tot alles er goed uitziet met een mooi amber gehalte.

 

De Green Ninja heb ik nu in het midden van de kast gezet, zodat ze onder beide lampen staat.

gallery_44604_18106_227933.jpg

gallery_44604_18106_200886.jpg

 

:j

SmokeyBear

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyBear, meestal is het minder als 1/3 van het natgewicht hebben. maar ik kan het ook mis hebben.

 

Kon je niet wachten :spliff: .

:jump:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga een weekje weg en degene die m'n planten water geeft wil ik niet laten oogsten. Dus om het zekere voor het onzekere te nemen, ja dan maar nu vast oogsten.

Ik kan altijd bij kweek 1,5 nog langer doorgaan met de Euforia en daar dan van het verschil in effect ervaren t.o.v. nu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyBear, Ik zat gister ook nog je verhaal over dat je al vast een topje geprobeerd had te lezen. Daar bedoelde ik het "kon je niet wachten " eigenlijk mee. Kan zelf vaak ook niet wachten...

 

Ik zou in de vakantie situatie ook voor veilig gaan en overgaan tot snoeien.

 

Fijne vakantie ! B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat je ongeveer 20 tot 25 gram overhoud als je alle takken hebt verwijderd.

Nog even, en ik ga ook oogsten.

Fijne vakantie !!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyBear, Ik zat gister ook nog je verhaal over dat je al vast een topje geprobeerd had te lezen. Daar bedoelde ik het "kon je niet wachten " eigenlijk mee. Kan zelf vaak ook niet wachten...

 

Ik zou in de vakantie situatie ook voor veilig gaan en overgaan tot snoeien.

 

Fijne vakantie ! B)

Dank je wel. Ja, ik kon inderdaad niet wachten om alvast wat te proeven en ik wilde ook graag weten wat het verschil was in de oogsttijd qua smaak en effect. Bij de Green Ninja zal ik ook op een paar tijdstippen gaan testen, denk ik. Ik heb er in elk geval gisteren even een klein topje afgeknipt om te laten drogen zodat ik die ook alvast kan proeven.

Ik denk dat je ongeveer 20 tot 25 gram overhoud als je alle takken hebt verwijderd.

Nog even, en ik ga ook oogsten.

Fijne vakantie !!

Dank je wel. Na thuiskomst waren de toppen al goed gedroogd (iets te veel, de LV zat op 40-42%), dus heb ik ze gewogen en kwam ik uit op 30 gram. Na verwijderen van de takken (viel mee qua aantal) heb ik niet meer gewogen, maar ik verwacht dat dit maar zo'n 2 gram is geweest (het was maar een klein wietzakje met takjes).

Ik ben benieuwd naar jouw opbrengst.

 

Het valt me allemaal best mee in wat eraf is gekomen (de Green Ninja moet er immers ook nog bijkomen) en ik heb het in een weckpot gedaan... de LV zit nu op 48% en ik haal er om de dag wat uit om te roken voor 2 dagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt inderdaad erg mee Smokey, maar het belangrijkste is dat je er een lekker rokertje vanaf haalt :verrygood

Maar het streven naar een goede opbrengst maakt de hobby zo leuk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is allemaal nog even wennen om weer terug te zijn van vakantie en dan naast de planten verzorgen ook nog foto's te maken en updates te plaatsen. Eigenlijk had ik het plan om gisteravond m'n Green Ninja te kappen, maar bij nadere inspectie toe ik haar uit de kast haalde, bleken er nog maar zeer weinig amberkleurige trichomen te zijn en was het vooral milky. Dus ik heb besloten om haar nog even te laten staan (voor 1 of 2 dagen, denk ik). Ik zal kijken of het me lukt om voor het kappen nog een update met foto's te plaatsen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de afgelopen dagen wel foto's gemaakt, maar had ze niet op het forum gezet.

Ik zal nu een update geven van de afgelopen dagen.

 

We beginnen op 9 augustus (op dat moment was het dag 112 vanaf het ontkiemen boven de grond, dag 78 nadat de klok op 12/12 ging en dag 65 van de bloei)

gallery_44604_18106_162876.jpg

 

Dag 113 / (dag 66 bloei)

gallery_44604_18106_82460.jpg

gallery_44604_18106_34399.jpg

gallery_44604_18106_145032.jpg

gallery_44604_18106_41059.jpg

 

Dag 114 (Dag 67 bloei):

gallery_44604_18106_270888.jpg

gallery_44604_18106_196451.jpg

gallery_44604_18106_74417.jpg

 

Op dag 117 (dag 70 bloei) heb ik de dame gekapt. Hier nog een paar foto's van voor het kappen:

gallery_44604_18106_37871.jpg

gallery_44604_18106_45437.jpg

 

Het knippen duurde even, waardoor ik pas na middernacht klaar was en het ondertussen al dag 118 was geworden ;)

Op de weegschaal had ik dit:

gallery_44604_18106_94871.jpg

Als je het niet goed kon lezen, dit het natgewicht:

gallery_44604_18106_89968.jpg

 

En uitgespreid ziet dat er zo uit:

gallery_44604_18106_153012.jpg

Of zo:

gallery_44604_18106_224279.jpg

 

Nu nog even wat takken weggeknipt en opnieuw gewogen (134 gram):

gallery_44604_18106_81850.jpg

 

Nu de kast leeg is heb ik ook het verbruik de UFO's gemeten. Het werkelijk verbruik van de UFO's is: 42 en 46 watt, dus gemiddeld 44W per lamp.

Nu nog even afwachten wat het eindgewicht gaat worden.

 

Als ik bekijk dat ik dus met een 44W led lamp 30 gram droge wiet van de Euforia heb afgehaald, vind het eindresultaat best netjes voor m'n eerste kweek.. 0,68 gram per watt (op zich is de gram per watt geen goede meting, want het hangt natuurlijk ook af van het aantal planten per m2, dus eigenlijk zouden we in gr/w per m2 of per plant moeten rekenen; in dit geval zit ik daarmee al goed, want het is het maar 1 plant per lamp, dus is het al in g/w/plant).

Zo'n resultaat voor een chinese groei lamp van ali express voor een paar tientjes, vind ik niet verkeerd . Ik ben benieuwd wat de twee '300W' (140w werkelijk verbruik) lampen met de 15 planten gaan doen; daar zullen we in kweek 1,5 achter gaan komen. De 2 UFO's die ik nu dus over heb, ga ik zo lang in die kast erbij hangen. Dan hebben de hoekjes van de tent ook wat meer licht. Hiervoor komt er een update in m'n topic met de 1,5e kweek, dus houd die ook in de gaten!

 

Binnenkort zal ik nog met een update komen van het drooggewicht van de Green Ninja.

 

Voor nu was dit hem weer,

Groeten van SmokeyBear

:j

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Green Ninja is gedroogd (lag te drogen op een droognet op m'n zolder, is met 48% LV de weckpot in gegaan). Na een dag in de weckpot is de LV toch alweer opgelopen naar 70%, hierom heb ik de weckpot even een tijdje open gezet. Ik heb het ook maar meteen even gewogen en er een joint van gedraaid.

Helaas heb ik het met de Euforia niet kunnen redden tot dit droog was, dus heb ik weer een paar keer in de shop wat moeten halen. Wat is het duur daar!

Voor 20 euro had ik maar zo'n klein beetje:

gallery_44604_18106_198142.jpg

 

Gelukkig kan ik nu de Green Ninja gaan roken. Ze ruikt nog een klein beetje grassy, maar smaakt gelukkig niet meer zo. De smaak zal nog wel wat verbeteren met curen, maar ze smaakt in elk geval niet meer vies.

De foto's van de Green Ninja:

- in de weckpot (lv 70%)

gallery_44604_18106_9811.jpg

- in een bakje

gallery_44604_18106_66238.jpg

- op de weegschaal (30 gram)

gallery_44604_18106_124244.jpg

 

En zoals ik al zei heb ik er ook een lekkere joint van gedraaid:

gallery_44604_18106_45325.jpg

 

Al met al ben ik best tevreden met de 60 gram oogst. Het komt uit op 0,68 gram per watt per plant en dat met aliexpress groei leds. Wellicht dat m'n 1,5e kweek wat meer gaat opleveren aan gram per watt, aangezien er wat meer planten in die kweektent staan. Ik ben benieuwd hoe dat uiteindelijk wordt.

Dit zal m'n laatste update zijn voor dit topic. Bij de 1,5e kweek ben ik nog te volgen en binnenkort zal kweek 2 hier te volgen zijn (grotendeels monster cropping plantjes en 2 medische wietjes, namelijk: Shark Shock cbd en Girl Scout Cookie). Dit zal je vanzelf wel zien verschijnen bij m'n handtekening als ik daarmee ben gestart.

 

Grow it, harvest it, roll it and smoke it!

Happy high times

SmokeyBear

:j

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat m je smaken smokeybear :j :vape:

And Happy high times :tu

 

Pzz Skutters

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey SmokeyBear, ziet er lekker oogstjen uit ... .

 

Geniet vn uw topkens ;)

 

Ik doe het onder TL-lampkens, maar ben te dom, en te lui geweest, om deftig scrognet te maken/ bouwen, dermee, dat er verschillende planten meer hangen, ook mede, doorda ik wou scroggen, met touw en de plant wat naar beneden trekken, verkeerd getrokken heb, waardoor de planten, meer lage toppen krijgen, die weliswaar nog wel naar het licht toegroeien, maar niet meer dicht genoeg op het licht zitten, om nog deftige dikke toppen te worden ... .

 

Ook al hoop ik dat die toppen, nog gaan verbeteren, moet ik nog zo'n 9 weken ongeveer wachten ... .

 

Laat uw wiet u smaken hé ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beetje magere opbrengst, 135 +5x15= 210 watt licht

 

60 gram opbrengst waarvan 30 gram tak is 30 gram wiet

 

0.15 gram per watt

 

stop toch met led en pak een 250je hps

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...