Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Mr. Zippo

hasj of wiet eten

Recommended Posts

als je net ervoor iets flink vets eet bv. een zak patat dan moet het wel werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Moet" is een groot woord.. Opzich zou het moeten werken, vermaal de wiet tot een poeder, voor betere opname. Heel erg veel THC zal verloren gaan, omdat het niet optimaal wordt opgenomen, je maag moet namelijk eerst de plantcellen vernietigen voordat de THC kan worden opgenomen (vandaar het verpoederen ook). Daar zijn de vetten voor, deze zorgen ervoor dat alles beter wordt opgenomen, ook alcohol helpt hier aardig goed bij..

 

Ik zou voor de zekerheid aardig wat wiet gebruiken, iig meer dan wat je normaal gebruikt om te roken. De "bioavailability van orale THC is 7+/-3%, gerookt in een joint is dit 10 to 35%, reken zelf maar uit hoeveel je ong nodig hebt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je net ervoor iets flink vets eet bv. een zak patat dan moet het wel werken.

 

Nee dat klopt niet!

 

THC wordt alleen psychoactief na verhitting tot >70 graden celcius. Je kunt dus twee toppen geheel doorslikken zonder iets te merken!

 

Het klopt idd wel dat THC zich hecht aan vetten, maar zonder verhitting heeft deze hechtenis dus weinig zin. Dit verklaart ook dat dieren de plant kunnen eten zonder stoned te worden, en dat vele 'taartjes' en andere producten die zonder verhitting zijn bereid NIET WERKEN!!!!

 

hoe graag ik dat ook zou willen..

 

maar om nog even iets toe te voegen:

Stel je koopt een gram hasj en je rookt 'm op.. de meeste rook die je inademt, adem je ook weer uit. Stel je had die gram in volle (vette) melk opgelost en opgedronken, dan krijg je de volledige 100% van je product binnen, wat ook nog eens geleidelijk via de maagwand wordt opgenomen. Dat betekent dus meer efficiëncy en een langere werking.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stel je koopt een gram hasj en je rookt 'm op.. de meeste rook die je inademt, adem je ook weer uit. Stel je had die gram in volle (vette) melk opgelost en opgedronken, dan krijg je de volledige 100% van je product binnen, wat ook nog eens geleidelijk via de maagwand wordt opgenomen. Dat betekent dus meer efficiëncy en een langere werking.

Nee, het is niet efficienter. Echt wel dat je stoneder wordt van een gram hash roken dan van diezelfde gram eten. Ik heb hierboven al gepost dat de bio-availability (das dus hoe efficient de opname is) van orale THC lager ligt dan die van gerookte THC. Het is zo dat de Delta-9-THC die wel wordt opgenomen wordt omgezet naar 11-OH-THC wat weer iets "psychedelischer" is.. Neemt niet weg dat je meer nodig hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm - ok, theoretisch kun je gelijk hebben.. Maar mijn beleving is dit:

 

Rook een halve gram hasj : ik voel me 'redelijk' stoned (begint heel heftig, maar ebt kort daarna weer snel weg).. resultaat: behoefte naar meer!

 

Eet een halve gram hasj : begint traag, na een kwartier of half uur merk ik het. Na drie kwartier ben ik superstoned, en na een uur of drie ben ik kapot en wil ik slapen.

 

Ik weet niet wat gezonder is.. maar mijn voorkeur naar dat tweede.

 

EDIT ------ nog even dit: (ge-copy-pasted uit het sticky bericht in dit forum)

 

Bij het eten/drinken neemt je lichaam bijna alle werkzame stoffen op, bij roken echter is dit maar 40%. Bij eten en drinken is de werking van wiet/hash dus veel sterker.

Het eten en drinken van wiet/hash werkt echter wel langzamer, dit omdat alles eerst in de maag komt, en het daarna in kleine hoeveelheden door de darmen verteerd wordt. Kijk dus uit, neem nooit meer als de beschreven hoeveelheid en wacht rustig af.

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet wie dat heeft geschreven, maar het is niet waar.

 

Kzal wel gewoon ff quoten waar ik dit "theoretisch" vandaan heb gehaald:

Bioavailability is significantly lower with oral consumption, due in part to elimination via that gastrointestinal tract, and to the first-pass effect. THC must first pass through the liver, where it is degraded by drug metablizing enzymes, before reaching the general circulation. This means that much higher oral doses of THC are needed to achieve smoking-typical plasma concentrations of THC. Bioavailability of dronabinol has been estimated to be approximately 7+/-3% (Spokart et al, 2001). Peak plasma concentrations following 20mg oral doses of THC were only 4.4-11 µg/L (Ohlsson et al, 1980). The much slower release of THC into systemic circulation also results in much lower peak plasma concentration, though the low levels are sustained for a much longer period of time. Oral THC results in a much higher proportion of the psychoactive THC metabolite 11-OH-THC, which about as psychotropically potent as THC itself (Perez-Reyes et al, 1972). With smoking, the peak plasma levels of 11-OH-THC are about 1/20th that of THC, while oral adminstration produces peak plasma ratios closer to 1:1 (Grotenhermen, p. 336). 

http://www.geocities.com/cannabinoidscienc...nistration.html

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je net ervoor iets flink vets eet bv. een zak patat dan moet het wel werken.

 

Nee dat klopt niet!

 

THC wordt alleen psychoactief na verhitting tot >70 graden celcius. Je kunt dus twee toppen geheel doorslikken zonder iets te merken!

 

Het klopt idd wel dat THC zich hecht aan vetten, maar zonder verhitting heeft deze hechtenis dus weinig zin. Dit verklaart ook dat dieren de plant kunnen eten zonder stoned te worden, en dat vele 'taartjes' en andere producten die zonder verhitting zijn bereid NIET WERKEN!!!!

 

hoe graag ik dat ook zou willen..

 

maar om nog even iets toe te voegen:

Stel je koopt een gram hasj en je rookt 'm op.. de meeste rook die je inademt, adem je ook weer uit. Stel je had die gram in volle (vette) melk opgelost en opgedronken, dan krijg je de volledige 100% van je product binnen, wat ook nog eens geleidelijk via de maagwand wordt opgenomen. Dat betekent dus meer efficiëncy en een langere werking.

 

dus mijn kk rode ogen na een space cake zijn dus door het placebo effect verkregen ?

ik werd door cake iig kk stoned, placebo ofniet, het is lauw om te eten <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf weleens ge-experimenteerd met hasj eten zonder verhitting of iets. Het werkt wel en zonder verhitting werkt de hasj wel. Lekker beetje krummen door je melk roeren en opdrinken. Je hebt hier wel een redelijke hoeveelheid nodig maar aangezien ik in die tijd nog hasj via een dealer kocht weet ik niet precies de sterkte van de hasj. Vandaar dat ik maar simpelweg een brok had afgebroken en opgegeten (schat rond de 1 a 1,5 gram)

 

Het werkt zonder verhitting dus wel degelijk en het was duidelijk gene placebo. Kijken naar ronddraaiende voorwerpen (Zoals een fietswel) waren behoorlijk vaag om te zien en ik voelde me heel euforisch en had echt het gevoel alsof ik boven m'n bureaustoel zweefde als het ware...

 

Spacethee kan je makkelijk 's nachts zetten zonder dat je het 's morgens nog ruikt. Sterker nog ik blow gewoon beneden tot ene uur of 3 's nachts en dan ff paar spuitjes Oust en ff een raampje open en 's morgens ruik je niks meer :D

 

 

//Edit: Kom er nu pas achter dat het een beetje een late reactie is... Laat maar zitten dus

Edited by Brakkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur hasj of wiet eten lijkt me niet eens lekker.. maak een cake, koekjes of boter <_< dan is het wat aangenamer om in te nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan gezien ik niet rook en dus alles oraal in me ligaam moet proppen. heb ik wel een kleine tip. Als je nou zp nodig Hasj wil nemen doe het dan met kauwgum, dat breekt de gore smaak voor 90%af.

 

Hier moet ik 16gr wel ff tegemoed komen bak er wat van dan is het tenminste lekker.

 

Als je het in je kauwgum doet werkt het wel sneller, het word ook dor je pappillen op genomen .

gr ert

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...