Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

homegrower1967

4X Bublegum + 4X White Haze Autoflower

Recommended Posts

Hoe oud zijn je planten hier? Heb namelijk dezelfde van 4 weken oud.

Zie ik het goed dat ze de eerste 2 paar bladeren 3vingerig maken dan kan ik men planten onderscheiden. Freeseedsonline had namelijk fout gelabeld waardoor ik niet weet welke plant de white haze is.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Passiongrower op 13 mei, de laatste foto's, zijn de planten 44 dagen oud.

Hoe weet jij dat er fout gelabeld is?

 

Wat hier raar is volgens de omschrijving white haze van de site

 

White Haze Autoflower begint met bloeien wanneer de planten hun zesde tot negende paar vijftallige bladeren hebben geproduceerd, wat meestal plaatsvindt als de vegetatieve periode zes tot acht weken oud is.

 

Dit klopt niet. De eerste plant met bloeiverschijnselen, zou een white haze moeten zijn, maar begon te bloeien na 3e internode en dit zonder 5 vingerige bladen (zie 1e foto van 13 mei.)

 

Ook de omschrijving van Bubblegun, andere site's noemen het Bubblegum ??

Bubbelgun Autoflower wietzaden

 

Sativa: 15% Indica: 50% Ruderalis: 35% Fantastische fruitig aroma en bubblegum smaak. Kort en gedrongen structuur. Krachtige groeistadium. Fastflowering in 8 weken. Rockhard, kleverige toppen. Medicinale pijnstiller. Haasten, energieke high. Potentiële THC gehalte hoog.

Bubbelgun Autoflower wietzaden bevat Mexican Sativa, Columbian Gold and Afghani Indica genetica. Eerst ontwikkeld in Indiana, USA, in de jaren negentig naar Nederland gekomen en hier verder ontwikkeld. We hebben onze AK gebruikt om budstructuur en opbrengst te verbeteren. Een Indica dominante plant met zowel een hoog THC percentage als een hoog CBD percentage. Bubbelgun Autoflower wietzaden is een compacte plant die je kunt oogsten in circa 10 à 11 weken. 8 a 9 weken bloeier.

 

Ook deze omschrijving klopt niet. Dit zou betekenen dat er over 3 weken geoogst kan gaan worden?

 

We gaan allemaal zien wat het wordt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een aantal foto's gemaakt van dag 51

 

gallery_18974_18054_171613.jpg

 

getopte plant (momenteel alleen nog 3 vingerbladen)

 

gallery_18974_18054_478034.jpg

 

White Haze (volgens freeseeds), momenteel bezig met 4e paar 5 vingerbladen, nog geen bloei

 

gallery_18974_18054_1975658.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze was verkeerd omgelabeld omdat ik ook de northern light auto had besteld, maar de white haze en de northern light zaten allebei in aparte buisjes met dezelfde beschrijving (Northern Light Auto). Ik heb toen gemaild en ze zeiden dat in van deze wel de juiste white haze zaden zaten.

 

Ze hebben niet gelogen want de ene (Northern Light) groeit helemaal anders en heeft al 7 vingerige bladeren.

Terwijl de white haze er bij mij ook nog steeds 3 vingerige heeft. Heb vandaag gezien dat ook een van mijn white haze in bloei is gegaan met 34dagen oud. (Bij mij ook de kleinste gek genoeg)

 

Tja, beschrijvingen van auto's kloppen helaas bijna nooit, heb nog nooit een plant gehad die niet 3weken langer duurt dan de opgegeven tijd, volgens mij is dit dan onder de lamp met 23/1 schema.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

@passiongrower, ik heb de haze plantjes nog wat bekeken en wat op valt is dat de haze gekochte zaden de derde set drie finger bladen allemaal een vergroeiing hebben bij het grootste blad, aan 1 kant.

 

Het kleine plantje kan ik verklaren als een free seed. Ik had 3 zaden besteld en kreeg "one free" . Het "kleine" plantje lijkt niet op de groei van de andere en zal een ander soortje zijn. Ik ben benieuwd of jou haze plantjes dezelfde groei vertonen?

 

Groei groet

Homegrower1967

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Free seeds zaten bij in hetzelfde potje, en al deze plantjes vertonen bij mij dezelfde groei.

 

Mijn planten hebben ook zo'n vervorming, vooral bij mijn eerste blaadjes kwam het vaak voor dat het tweevingerige bladeren waren met dan één klein blad en een groter dat een verbreding had aan de kant waar er geen extra zat. Het valt me nu wel op dat de planten redelijk asymmetrisch zijn.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

[

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

gallery_18974_18054_971547.jpgDe onderste zijscheuten leiden

 

 

gallery_18974_18054_64206.jpg

 

Een foto gemaakt, iets dichterbij. Dit is de oksel van het "kleine plantje", waarvan als 1e bloeiverschijnselen zichtbaar waren. De trichomes productie is begonnen (helaas geen macro lens, maar met vergrootglas duidelijk zichtbaar).

 

gallery_18974_18054_931802.jpg

 

Het blad Haze 1

 

gallery_18974_18054_333613.jpg

 

Het blad Haze 2, een zelfde soort vergroeiing.

 

De bladvorming is Kush achtig.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit!

 

Dit buigen en toppen van autoflowers doe je dit als experiment of heb je hier goede ervaring mee? Lees namelijk vaak op het forum dat dit te veel stress geeft en juist heel slecht is voor autoflowers.

 

Maandag zie ik mijn planten terug en zal dan kijken of ze deze vergroeiing ook hebben.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de eerste keer dat ik met autoflowers werk.

 

Het is waarschijnlijk een experiment. Maar met een achterliggende gedachte:

 

De plant vertoont nog geen sporen van bloei, door stres.

 

De plant is eerst getopt, hierdoor zijn de onderste twee scheuten harder gaan groeien.

 

De top bestaat dan uit 2 toppen.

 

Vervolgens zijn de 2 toppen in de 1e internode gefimmt en zijn er 4 toppen.

 

Door het toppen stopt de groei in de toppen, maar de onderste twee scheuten groeien door (de zij scheuten vandaag plat gelegt) dit vormen ook twee toppen.

 

Nu stop ik met fimmen waardoor de plant uit stres komt en in bloei gaat en hou 6 toppen over.

 

Als de bloei volgens de beschrijving van een autoflower bubblegum / bubblegun 9 weken in beslag gaat nemen, betekent het dat de plant in juni en juli boeit. Dit zijn de maanden met de meeste licht uren.

 

Hierdoor krijgen toppen de meeste licht uren.

 

De wet meer licht = meer gewicht hoop ik hier mee te behalen.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interessante theorie en ben erg benieuwd naar het resultaat.

Als dit goed is dan zou ik dit volgend jaar ook eens overwegen. Of misschien tijdens mijn volgende autoflower kweek, want in juli zet ik er terug 4 nieuwe.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de volgende kweek in juli starten gaat deze kweekmethode niet op, de dagen worden dan korter en het wordt te vochtig om de bloei uit te stellen.

 

De getopte plant vandaag bovenaanzicht.

 

gallery_18974_18054_3377411.jpg

 

zijaanzicht :

 

gallery_18974_18054_3295638.jpg

 

De zijscheuten :

 

gallery_18974_18054_881594.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het buigen belemmert de groei waarschijnlijk wel, maar de toppen worden groter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je maakt er nu breed.

 

Je moet de hoofdtop dan onder de zijtoppen brengen zodat zij meer groeihormoon krijgen.. bovenin groeit de plant normaal toch t snelste. ..

 

Zou t met autos lekker laten.. maar wie weet..

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar 1 van mijn planten gebogen. had veel meer toppen maar deze waren ook zeker de helft zo groot als van mijn niet gebogen plant. maar dan kan ook toeval zijn natuurlijk.

we zullen het resultaat wel zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ozzoes

De zijscheuten laat ik eerst opzij groeien, zodat deze buiten de andere 4 toppen komen en daarna de zijscheuten recht omhoog. De zijscheuten groeien sneller en laat ze nu omhoog groeien tot deze even hoog zijn als de 4 andere toppen. Zoals 6 planten maar dan met 1 hoofd stam en wortel.

De wortel staat in de volle grond + wormen en worden groter als in de pot. Dit komt de groei ten goede.

 

6 x zo, is de gedachte, nu de uitvoering nog. Maar zoals ik de plant nu zie gaat dit goed komen.

gallery_18974_8981_448510.jpg

 

Hoezo gaan er meer groeihormoon naar de 4 toppen?

 

De groei in de zijscheuten gaat nu sneller, de 1e 5 vingerbladen worden nu gemaakt, De andere 4 toppen krijgen nu nog eerst 3 vingerbladen en daarna pas de 5 vinger bladen. Waarschijnlijk zal ik de zijscheuten nog 1x Of 2x moeten dieven om deze gelijk te krijgen met de andere 4 toppen te krijgen en dan de bloei er in zeg ik. :-)

 

We gaan het mee maken.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag de twee hoofdscheuten gebogen

 

Bovenaanzicht

 

 

gallery_18974_18054_1221979.jpg

 

Zijscheut, hier zijn al 5 vingerbladen zichtbaar

 

gallery_18974_18054_1082974.jpg

 

1 van de twee toppen

 

gallery_18974_18054_2787117.jpg

 

zijaanzicht

 

gallery_18974_18054_4161839.jpg

 

Nog geen bloei, ook de niet getopte versie vertoont nog geen bloei

 

Bubblegum ongetopt

 

gallery_18974_18054_3829834.jpg

 

White Haze ongetopt

 

gallery_18974_18054_3323646.jpg

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jou white haze staat er pak groter bij als de mijn, deze staat toch al wel in bloei hoop ik, want bij mij staan er ondertussen 4 in bloei.

Heb vandaag gekeken of ze ook deze vergroeiing hebben, maar bij mij viel er niets te zien, enkel bij een van de planten groeit de middelste vinger me het topje na links.

Misschien dat ik dus toch een andere soort heb. Ook gelijk de laatste keer dat ik bestel bij freeseedsonline.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

De white Haze staat nog niet in bloei, nu met 5e reeks 5 vingerbladen aan het maken, als het weer iets beter wordt zal de bloei niet lang meer op zich laten wachten. De ongetopte White Haze heeft al wel voorbloei en vrouwelijk geslacht laten zien.

 

Er is hier een klein ongelukje gebeurd met de getopte plant.

 

Tijdens een inspectie zag ik veel mieren naar de top van de plant gaan, ik wil het gaan bekijken, raak in onbalans en val op 1 van de hoofdscheuten deze is hierdoor afgebroken. Van de 6 zijn er nu nog 4 toppen over, jammer volgend jaar beter.

 

Na het afbreken kon ik de topjes beter bekijken en vond bladluizen!

 

 

Voor de behandeling heb ik 4 tenen knoflook uitgeperst in 1 liter water, het water aan de kook gebracht en 10 min. laten koken.

Het mengsel laten afkoelen, gezeefd in een plantenspuit gedaan samen met een klein beetje allepozeep en spiritus.

 

Hiermee de toppen besproeid na twee behandelingen geen mieren en bladluis meer aangetroffen.

 

De groei blijft door het koude weer achter, maar hoop op warmer weer, zodat de groei sneller gaat.

 

Tot zover deze update, tot snel maar weer

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gedroogde kippenmestkorrels rond de planten gestrooid.

Nu regen :-)

 

Vanaf donderdag wordt het warmer, goed voor de planten, ik hoop dat ze dan goed in bloei komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ doublosix een pittige uitspraak 100%, hoe kan je dat zeggen / waarom 100% zeker?

 

Wat is daar erg aan? Heb jij ervaring hiermee?

 

De plant lijkt niet gestrest te zijn, groeit goed en maakt 5 vingerbladen op dit moment.

Alleen jammer dat 1 top is afgebroken.

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor nog eens een update!!

Ben benieuwd naar je planten.

 

Passiongrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE

 

Sinds de laatste update heeft het niet echt meegezeten met de planten. :verryangry:

 

Door de storm van afgelopen week is de ongetopte Bubblegum omgewaaid en heeft het loodje gelegd, van de getopte en gebogen plant is 1 zijscheut afgescheurd.

Mijn zoontje is gaan toppen, helaas niet op een goede manier en dit heeft 6 goede hoofd toppen gekost.

 

Ondanks deze tegenslagen, staan er 2 bubblegum's in bloei, de ongetopte White Haze maakt mooie 7 vinger bladen, maar bloeit nog niet (het zal niet lang meer duren)en de getopte White Haze planten groeien, mede door het mooie weer van afgelopen dagen, erg goed.

 

tijd voor pica's

 

White Haze, ongetopt.

 

gallery_18974_18054_2095223.jpg

 

gallery_18974_18054_4221157.jpg

 

mooie grote bladeren

 

gallery_18974_18054_2716404.jpg

 

getopte en gebogen Bubblegum (wat er van over is)

 

gallery_18974_18054_2554893.jpg

 

White Haze getopt

 

gallery_18974_18054_1108242.jpg

 

Tot zover :whistle:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...