Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

stevenihno

mission impossible

Recommended Posts

beginnend kweker wil 1 0f 2 plantjes kweken en heeft deze ruimte tot zijn beschikking.

 

mission%20impossible.jpg

 

wat ik verder wil bereiken:

 

-een oogst van ong. rond de 50 gram per plant corrigeer mij als dit egt niet haalbaar is

-de kosten zo laag mogelijk houden ook de energie kosten aangezien ik nog thuis woon

-ik zou graag een schatting van alle prijzen inclusief zaadjes en zou ook graag weten welke zaadjes het best voor mij als beginner die in 1 keer wil slagen zijn.

 

ik sta open voor alle kritiek :no dus barst maar los

 

mzzzll geniet maar rook met mate :P :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat wil je precies weten?

 

Ben ook maar met m'n eerste kweekje bezig...

Ik heb gekozen voor een kweekkast met HPS lamp van 400 W en een afzuigsysteem met koolstoffilter.

De kast heeft een oppervlakte van 80 cm X 70 cm en is zo'n 1m40 hoog.

Je kan een bestaande oude kast gebruiken, of zelf eentje in elkaar knutselen zoals ik deed. Als je de kosten wat wil drukken gebruik je best een bestaande kleerkast, die dingen wekken geen argwaan en zijn lekker hoog. Op die manier bespaar je toch de kosten van je hout en heel wat werktijd.

 

Tot dusver je kast, als je nog vragen hebt, shoot....

 

Over je zaadjes, ik zou beginnen met stekjes; haal deze op een betrouwbare plek, bv. vrienden, growshop of stekkenboer.... Zo ben je zeker dat je een vrouwelijke plant hebt...

Als je zaadjes gebruikt is het wel wat makkelijker om de gewenste soort wiet te kweken. Ik ben begonnen met NLX (Northern Light gekruist met ?) omdat deze plant toch veel verdraagt en zich makkelijk herstelt, wat toch min of meer is aangeraden voor een beginnend kweker....

 

Hopelijk ben je der iets mee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de kostprijs:

 

Laten we stellen dat je beschikt over een bestaande kast die je gaat ombouwen.

 

Mijn installatie kostte me zo'n 300 €.

Daarmee bedoel ik het afzuigsysteem+filter,

een 400W HPS lamp met lampekap,

een voorschakelapparaat geschikt voor de lamp,

groei-en bloeistimulators

een zak voorbemeste potgrond uit de growshop,

de nodige potten

 

De prijs van zaadjes is zeer uiteenlopend; genetisch gefeminiseerde zaadjes met betaal je toch zo'n 75 € voor 10 stuks. (Inderdaad!!!!!)

Stekken daarentegen kosten zo'n 2 à 5 €/stuk...

 

Gemiddeld zou de electriciteitsrekening per kweek zo'n 80 à 120 € zijn (check of je thuis een nachttarief geniet!)

Share this post


Link to post
Share on other sites

300 euro :P

 

ik weet niet of het kan maar ik zou het graag rond de 200 euro houden niet meer

en bestaan er geen lampen met een 200 kw.

want is het wel nodig om 400 kw voor 2 plantjes te gebruiken?

en ps. het is dus wel mogelijk in mijn kamer?

 

owja de energie hoe bereken je die want ik zie overal verschillende berekeningen?

 

laterrr :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
bestaan er geen lampen met een 200 kw.

want is het wel nodig om 400 kw voor 2 plantjes te gebruiken?

en ps. het is dus wel mogelijk in mijn kamer?

euhm, 200 watt das mogelijk als je een mislukking wil.

Gewoon 400 watt ni te veel besparen 300 hoeren heb je in 1 kweek dubbel en dik terug

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right on, Alicium... Mijn dames genieten van die 400 W-lamp en das duidelijk zichtbaar.

 

Ga nou niet besparen op je lamp, volgende kweek ga je toch meer dan 2 plantjes willen (trust me!) en is zo'n 400 W lamp geen overbodige luxe.

 

Met degeljk materiaal en de juiste producten haal je makkelijk 50 gr per plant, mits je enige malen topt natuurlijk.

Van 2 planten heb je dan 100 gr, dan heb je je 300 euro ruimschoots terug! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Over de energiekosten:

 

Dat is natuurlijk afhankelijk van:

- je leverancier

- je tarief (geniet je een dag-en nachttarief?)

 

Ik heb een nachttarief, dus laat ik snachts de lamp branden, zo vang je ook het temperatuursverschil op (dag/nacht)

 

En het is idd perfect mogelijk in je kamer. Jij weet hoeveel ruimte je nog hebt, zoek een kast die past en geschikt is voor het ombouwen (hou nat. wel rekening met je deur)

 

Ik heb zelf eentje in elkaar geknutseld en ben momenteel bezig met hier een simpel websiteje over te maken, binnen een 2-tal weken zal ze online zijn. Kpost de URL later wel!

In the mean time, :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je 2 plantjes hebt onder een 400 watt lamp dan is 100 gram zeker haalbaar . En je hebt dan maar een halve vierkante meter aan oppervlakte nodig.

Bv : 70 bij 70cm, of

60 bij 80 cm, of

50 bij 90 cm

Alle drie ongeveer een halve vierkante meter. Met 2 planten zou ik niet voor de eerste optie gaan trouwens .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok dan dus als ik het wil gaan doen moet ik dus wel minimaal 300 euro berekenen

bestaan er geen andere punten waar ik kosten op kan besparen

jullie hebben me overtuigd van de lamp een goeie basis is een goede lamp

aleen ik woon nog thuis bij me ouders en ben bang dat als ze de rekening van de stroom zien het :P kopje eraf gaat haha en in een kastje

van 60 breed en 80 lang en kunnen er tog ook wel 4 er in dan tog want tsja als ik dan tog een goede lamp koop kunnen er ook wel 1 of 2 plantjes bij

 

maar mij vraag is dus welke punten kan ik nog geld op besparen want ik zit egt krap met geld

 

en hoe hou ik de electriciteitrekening zo laag mogelijk afgezien van het nachttarief?

 

laterrrrr

en geniet maar rook met mate :verrygood :no

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x400 watt = 65,-

1xafzuiger van de bouwmarkt=25,-

hout om te bouwen=25,-

stekken 4 stuks= 10,-

Z/W folie = 8,-

koolstoffilter= 35,-

slangen en ander materiaal=15,-

kabels, schakelklok e.d. = 20,-

Totaal: 193 euri's

Na 1 kweek terug zo'n 250 grammen minstens: Minstens 1000 euro's terug als je het los verkoopt aan je matties! :verrygood

 

 

 

Ben ik nu ook nog iets vergeten?

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je 18 uur groeit onder 400 watt kost dat per week zo'n 7,25 euro als je nachtstroom hebt. Doordeweeks 5 x 10 uur dagtarief en 5 x 8 uur nachttarief en in het weekend 18 uur nachttarief kost (50 x 18 cent x 0,4 kWh) + (76 x 12 cent x 0,4 kWh) = 7,25 euro per week. Je kan hierop zo'n 6 euro per week besparen door voor te groeien onder een tl (compleet systeem met een 18-watter kost 6,95 bij de Gamma).

 

De bloei kost aan stroom zo'n 4,5 euro per week: 20 x 18 cent x 0,4 + 64 x 12 cent x 0,4. Met één 400-wattertje hoeft de energie dus helemaal niet zoveel te kosten en je kan 'm zonder problemen in elk stopcontact stoppen. Als je er op let in huis alle overbodige verlichting uit te doen, je pc niet onnodig aan laat en zulk soort dingen, dan denk ik dat je moeder niks merkt aan de energierekening.

 

Ik zou trouwens inderdaad 4 plantjes nemen in plaats van 2, dan maak je veel efficienter gebruik van de lichtspreiding van je lamp en als je tegen de lamp loopt heeft het nog steeds nauwelijks of geen consequenties. Bespaar trouwens niet op je aarde. Een zak goede aarde kost zo'n 11 euro. Je hoeft dan alleen PK 13/14 te kopen (zo'n 10 euro per fles) voor de laatste weken van de bloei en je bent klaar.

 

Een goedkope tweedehands lamp en een afzuigertje kan je best wel vinden op dit forum of anders op marktplaats. Een koolstoffilter wordt prijzig (zo'n 115 euro), maar afhankelijk van hoe ver je buren van je afwonen en hoe hoog je zit, heb je die misschien niet eens nodig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een goedkope tweedehands lamp en een afzuigertje kan je best wel vinden op dit forum of anders op marktplaats. Een koolstoffilter wordt prijzig (zo'n 115 euro), maar afhankelijk van hoe ver je buren van je afwonen en hoe hoog je zit, heb je die misschien niet eens nodig.

Ik vind toch dat je teveel rekent voor een koolstof filter. Gewoon een kleine filter kost maar 35 euro (zie: leafmen) Deze zijn misschien wel klein maar goed genoeg voor een paar kweken en zoveel geur stoten 4 kleine plantjes ook weer niet af.

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

K zou toch ook Terra Vega en Terra Flores van Canna kopen... Kost zo'n 11€ per fles denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
K zou toch ook Terra Vega en Terra Flores van Canna kopen... Kost zo'n 11€ per fles denk ik...

Dit zou ik weer niet doen! Ik zou een Goede grond pakken bijvoorbeeld Plagron mixjes (royality die erg goed is) en dan geen groeivoeding kopen want die is nergens voor nodig want je groeit toch hoogstens een paar weken en je grond is goed voor 3 a 4 weken. En gewoon 1 goede bloeivoeding kopen met een goede bloeibooster! Dan draai je ook gewoon ene gezonde kweek en spendeer je minder geld voor groeivoeding die je niet eens gebruikt.

 

kwekeling...

Share this post


Link to post
Share on other sites

inderdaad ,Terra Vega is niet nodig wanneer je toch maar een weekje ofzo voorgroeit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb mijn plantjes wel een 6-tal weken laten groeien (regelmatig getopt :verrygood

Die Terra Vega kon ik dus wel goed gebruiken

Share this post


Link to post
Share on other sites

moet je echt zulke lampen daar voor kopen als men het daglicht gebruikt

 

gaat da dan ook of is dat maar heel mager?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...