Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
El capitano

Hok Id

Recommended Posts

hey mensen heb een nieuwe locatie voor een hok heb alleen een beetje hulp nodig bij inblaas en uitblaas aantal lampen etc etc...

kom maar op met jullie ideeen.

 

gallery_39844_18004_4087.png

 

gallery_39844_18004_4087.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep :)

 

zie dat ik iets misgerekend heb.... de gebruikte ruimte moet 18m2 zijn dus niet 21m2   ...

 

er is dus wel ruimte voor 21m2 maar er moet iets ruimte overblijven voor afzuigers en voedingsvaten etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er naar uit dat dit een garage is, ik zou er twee tenten neer zetten welke je om en om laat draaien. Dit verminderd de kosten voor de verwarming en als ze erboven vliegen met warmte camera's valt het minder op. Er zit immers lucht tussen het plafond van de tent en het dak van de ruimte. Anders wordt het wel een errug rode plek op de warmtecamera's van de politie.

 

greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben benieuwd :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wanden worden geisoleerd, in hekwerk plafond dubbel iso ... gipslaten ertegen aan dan AD folie..

zou graag met opticlimate werken met co2 maar als ik sommige toppics heb gelezen over miljoenen liters water verklaren gaat dat hem niet worden haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je hokkie goed bouwt zal t wel te doen zijn, maar om 18m2 van lampen te voorzien gaat ook een hoop stroom kosten.. dus die extra liters water voor een opticlimate is ook altijd wel wat op te verzinnen, vergis je alleen niet in de kosten van een compleet hok met opti en co2, dan zou je ook eigenlijk met dimlux moeten gaan werken, dat plus de kosten van het bouwen van je hok (op de goede manier) kost lachend 13K en loopt uit naar de 15, niet echt hobby matig meer denk ik ;)

 

ik vind je tekeningen wel wat onduidelijk, kijk bijvoorbeeld is naar arie de knaller, die heb wel een mooi verslagje bij gehouden van de bouw van zijn hok

 

Ben benieuwd hoe je het gaat maken!

 

Succes in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaa kan wel netjes de stroom gaan betalen maarja..... dan vraag je erom :D

 

heb net toevallig dat topic door gelezen en jaa zeer grafish is die wel haha sorry dat ben ik dus totaal niet..

 

en ik ga nu zonder opti en co2 he?  misschien eens in de toekomst

nu zit ik al op een goeie 10k ;)

 

bedankt kerel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben alleen een beetje bang dat je met (als ik het goed begrijp) 14000 kuub afzuiging een beetje het snackbar idee krijgt, bedoel dat moet toch iemand horen of zie ik het verkeerd? misschien woon je ergens op een verlaten erf en heb je in de verste verte geen buren..

 

ik zou zelf eerder 10 lampen en een opti 6K of eventueel gelijk 10K voor eventuele uitbreiding.. bedoel plan is leuk, maar pak kans lijkt me ook vrij hoog op deze manier en dan is het wel zonde van je investering plus alle extra ellende..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt tegenwoordig van die dempers accuboor eringetest je hoort niks :)           en het huis is half vrijstaand

 

en de afzuigers draaien maar op de helft van cap..

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hoort de box misschien niet meer maar de lucht verplaatsing zal je toch altijd wel blijven horen, al draai je op de helft.. daar bij komt dat je een hoop warme lucht uitblaast waar je weer een doelwit word van de warmte beeld camera.. al met al is semi gesloten een veel betere optie

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_39844_18004_125329.png

 

als er al geen optie komt.... was het de bedoeling dat er binnenshuis afgeblazen word.

Share this post


Link to post
Share on other sites

18m2 dus een lamp of 12-14? Binneshuis afblazen kan, rot wel de hele toko weg.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed ventileert niet en in mijn afbeelding staat 18 600 watters..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ow ok, wat zijn die gele bolletjes her en der?

 

Succes dan met 14000 kub binneshuis afblazen. Jaja je wilt halve kracht vergeet dat maar in de zomer, miss als je hok 3 keer zo groot was met zelfde aantal lampen.

 

Als je het toch zo goed weet en hoeveel lampen je gaat draaien waarom vraag je dan in je beginpost hoeveel lampen.

 

Dit is een topic kijk mij eens een grote piemel hebben. Gezien je paint technieken zal het bij dromen blijven.

Edited by Murdoch
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerder 3x 4250m3 nemen.. Heb zelf met 7000m3 gewerkt. Geluid met demper was harder dan een 4250 zonder demper..

 

Mijn 7000m3 had ook 3 flenzen. 2 boven en 1 er onder verloor ik ook extra hoogte mee..

 

In huis afblazen is verder geen probleem. Doe het al jaren nooit ellende mee ondervonden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk blue lab aan jou heb ik wat :) !! Bedankt kerel

 

@mun doch ik vraag advies dus aan iedereen zodat we het op een veilige manier kunnen waarmaken en dat het ook nog eens goed werkt..... ik heb zelf een voorbeeld gemaakt zodat jullie kunnen zien hoe ik erover zou kunnen denken en jullie mij dan tips en adviezen kunnen geven.... die gele bolletjes zijn de lampen zo zie je dat ik 6 3 rijen zou maken en heb je ook naar de andere reacties gekeken of ben je daar te lui voor ???? Anyway waarschijnlijk word het een optie.... dus kommaarop met je ideeën !!

 

Gr

 

Owjaa blue lab en op elke 4250 zitten dan 2 aansluitingen voor filters neem ik aan.. dus 2x 2000 heb jij erop ?? Per kist

Share this post


Link to post
Share on other sites

3x4250 1000eu

6x2000 1000eu

Fancontrollers 500

Inblaas heb je ook nog nodig 300

 

Al het water wat jij geeft komt binneshuis terecht, krijg je geheid problemen van.

 

Opti 10k 3500

 

Geef nou maar die 700 meer uit, rot je huis niet weg, stabiel klimaat ook in zomer, meer stealth. Dan kom je al weg met een klein afzuigertje van 300kub. Kan prima binneshuis als het moet.

Edited by Murdoch

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben me momenteel aan het inlezen over de opticlimate,

geld is het niet... het is meer het aansluiten... ben er echt een leek op tenminste (opti gebied)

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je beetje kan bouwen en gezond verstand heb kom je al een heel eind, wat je niet weet heb je internet voor..

 

daarbij zijn er al zoveel topics over de opti dat alles wel beschreven en benoemd is

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de juiste automaat en kabel ben je er al. Aansluiten kun je volgens handleiding

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...