Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
didgemon

THC

Recommended Posts

Aangezien hieromtrent toch nog veel vragen zijn zal ik dit even toelichten.

 

THC (delta-9 tetrahydroxycannabinol)lost practisch niet op in water (ong. 2%).

De algemene regel voor oplosbaarheid van stoffen is oplosmiddelen is het volgende polaire stoffen lossen goed op in polaire oplosmiddelen, apolaire stoffen lossen goed op in apolaire oplosmiddelen.

 

Polariteit is een vrij ingewikkeld chemisch begrip. Bij polaire stoffen komt er eigenlijk op naar de er een electronverschuiving in de molecule optreed als gevolg van en assymetrische samenstelling, en wel zo dat het electronenpaar verschuift naar het sterkst trekkende atoom. Als je met een symmetrische molecule zit dan wordt er overal even hard getrokken zodat er een nuleffect is.

elk atoom trekt met een verschillende kracht aan het gemeenschappelijk electronenpaar van de covalente binding. De grootheid voor deze kracht heet elektronegativiteit (terug te vinden in de tabel van Mendeljev)

Door de verschuiving van electronen krijgt men een positieve en een negatieve kant, met gevolg dat de polaire molecule dus makkelijk kan interageren met een andere polaire molecule (positief trekt negatief aan). Soms is dit via een waterstofbinding wat de interactie nog versterkt (dit gebeurt in water en zorgt ervoor dat water vloeibaar is). Maar laten we hier niet verder op in gaan.

 

Polariteit is veel ingewikkelder dan hier voorgesteld dan hier, er treden nog allerlei effecten op enzo maar deze bespaar ik jullie.

 

Lang verhaal kort, THC is vrij apolair dus het zal niet oplossen in polaire oplosmiddelen en wel in apolaire. Water is polair...

 

Apolaire oplosmiddelen:

de alkanen bv butaan (zie gas-o-lator)

olies

enzoverder (mijn geheugen laat me even in de steek)

 

zie hier voor de structuurformule van THC

Share this post


Link to post
Share on other sites

thanks for the info M8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, want die truc met thee trekken met water en een vleugje citroen werkte niet bij mij hoor !! een hoop wiet verspild en het werkte niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

is toch duidelijk zatm hij probeerde thc op te lossen in water en een geringe hoeveelheid citroenzuur en het lukte niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dierlijke vetten en in alcohol lost da ook op.

 

by the way verhitting is niet nodig, meng maar wat skuff met een milkshake.

 

SPACESCHAKE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Question?

 

Aangezien de thc molecule apolair is, zal deze weinig tot niet oplossen in water. Maar hoe komt het dan als men thee maakt daar :| van wordt? Ik veronderstel dat door de alcoholfunktie die op de benzeen ring staat van thc er slechts een gedeelte van oplost, maar dit kan toch niet voldoende zijn.

 

Tenzij men een apolair solvent gebruikt natuurlijk.

 

Maar uit ervaringen die ik heb gehoord ben je daar werkelijk :) van, van thee drinken.

 

Wie kan mij het antwoord geven?

 

 

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites
Question?

 

Aangezien de thc molecule apolair is, zal deze weinig tot niet oplossen in water. Maar hoe komt het dan als men thee maakt daar :| van wordt? Ik veronderstel dat door de alcoholfunktie die op de benzeen ring staat van thc er slechts een gedeelte van oplost, maar dit kan toch niet voldoende zijn.

 

Tenzij men een apolair solvent gebruikt natuurlijk.

 

Maar uit ervaringen die ik heb gehoord ben je daar werkelijk :) van, van thee drinken.

 

Wie kan mij het antwoord geven?

 

 

thx

het lost dan niet op in water, maar als je er thee van maakt (heet) denk ik dat 't vloeibaar word, en je 't dus evengoed binnenkrijgt....

 

zelfs als je 't in een glas water gooit en opdrinkt, zal je 't zeker merken...je krijgt 't immers binnen (opgelost of niet)

Share this post


Link to post
Share on other sites

enne, als je het van vrienden hoort is het ook nog altijd de vraag in hoeverre dit waar is :) Ik ken ook wel van zo'n jongens die naar een hijs al ligge te schreeuwen dat ze ontzettend stoned zijn , maar hoeveel daar van waar is , is dan ook maar de vraag.........

 

Verder heb ik behoorlijk moeite met de termen in het stukje over thc maar het is redelijk te volgen :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thc is toch niet de enige werkzame stof in canna?Er zijn toch nog andere werkzame stoffen waar men high van komt , zo heb ik het nog gelezen misschien dat deze wateroplosbare stoffen zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de andere werkzame stoffen zijn afgeleiden van THC of hebben een soortgelijke structuur (denk ik toch). Als dit niet zo is verbeter me dan (MET referenties aub)

 

ps:gelieve iets meer op interpunctie te letten, het is nogal moeilijk te verstaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

I heard that there are over 400 chemicals in marijuana... Wellllll...?

True, but so what? There are also over 400 chemicals in many foods, (including coffee, which contains over 800 chemicals and many rat carcinogens) and we don't see police arresting people in McDonald's, or giving Driving while Eating citations. Only THC is very psycho-active; a few other chemicals also have very small degrees of psycho-activity.

 

 

ik bazeerde mij op de laatste zin die komt van de erowid site.

 

maar wat verder staat?

The fact that there are over 60 unique chemicals in cannabis, called `cannabinoids,' is something that scientists find very interesting. Many of these cannabinoids may have valuable effects as medicine. For example, `cannabinol' is a cannabinoid which can help people with insomnia. Doctors think that this chemical is why most patients prefer to use marijuana rather than pure Delta-9-THC pills (called dronabinol) -- the cannabinol takes the edge off being `high' and calms the nerves. Another cannabinoid, `cannabidiolic acid', is a very effective anti-biotic, like pennicillin. Many of these chemicals can be extracted from marijuana without any fancy laboratory equipment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

g468.gif

cannabidiol

g467.gif

cannabinol

g696.gif

tetrahydrocannabinol

 

zoals je ziet zijn het bijna allemaal dezelfde stofjes

en cannabidiolzuur is hier uiteraard ook een afgeleide van. Ik zie geen reden waarom de ene minder oplosbaar zou zijn dan de andere. Behalve dat zuur dan misschien een beetje iets meer oplosbaar door een betere waterstofbrugvorming met de carbonyl-functie in plaats van de alcoholfunctie, alhoewel er toch nog de sterische hindering blijft

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil u zeker niet tegenspreken maar in de onderstaande newstopic vraagt een dude ook als geen andere active bestanddelen bekend zijn dan THC.Ik dacht dit ooit in het boek de Cannabisconnectie gelezen te hebben maar ik ben nog op zoek.

Van:Geoff Stiles (GAS95004@UConnVM.UConn.Edu)

Onderwerp:Tolerances...

Deze discussie bestaat uit maar één bericht

View: Original Format

Discussies:rec.drugs.cannabis

Datum:1995/10/11

 

 

Does anybody have any specific information on tolerance formation to THC and

other active ingredients in cannabis??? I remember reading something about

the creation of a certain compound by the liver that attempts to counterbalance

the disrupted body chemistry equilibrium caused by inhalation or ingestion.

Supposedly with daily use this compound is more or less always present in your

body, but with moderate usage every other day the compound was able to

breakdown and then be reformed. This study hypothesized that it was this

liver created compound that may account for the 'high' and its variability and

nuances.

 

Also does anyone know about the other active ingredients besides Delta 9 THC

and how these other compounds (cannibinols?) contribute to the different

variations in quality. Obviously an increased % of THC will increase the power

but it seems to me that even if you smoke 10 times as much 2% THC ganja you

will never feel as nice as if you smoke a small quantity of well cultivated

indoor grown cannabis (say 7% THC)...Why???

Thanks for any info...

 

Geoff

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Jammer genoeg is er heel weinig over geweten vind ik .

Alle maar denk je zelf niet als je een thee drinkt komt men toch stoned.Goede thee toch.Zelfs met zuiver water lukt dit(zonder melk of boter of citroen)

U bent wel de best geinformeerd chemicus op dit forum denk ik.

Sorry van mijn taal maar ben mor domme belg(west-vlaming ton nog)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik begrijp aa perfect zenne, ge moe ni denke dat da iere vol zit van dholanders ze. Kzen zelf ok belg ma da hadde al wel door zekers. Maar ik ben van de kanten van antwerpen en studeer een beke in Gent. Wel ik hem ook al nekeer gewoon thee gezet van wiet en ik moet zegge dak er geen zak van voelde. Tis dus jou woord tegen het mijn, alhoewel ik er wel een wetenschappelijke verklaring achter kan zette en gij ni, no offence.

 

PS: ik peins da Atmo ook wel goed is in chemie.

 

Ni voor nix student bio-ingenieur he

Share this post


Link to post
Share on other sites

met een beetje kennis van organische chemie kun je inderdaad verklaren waarom thc niet oplost is water....

 

Maar waarom de mensen nog altijd blijven geloven dat je van thee te zetten, knetter wordt?

 

blijft me nog steeds een raadsel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thee zetten is dat dan takken , blaadje, of kwaliteit toppen? Doet men 1 gr of 10 gr( :| ) gr in een thee pot. Dus moeten wij een thee meeting geven in gent op het Sint pietersplein LOL.

Met mijn dosis :)

 

Hmmm placebo daar heb ik ten sterkste mijn twijfels bij.

 

Peace people

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm efecten daar heb ik ten sterkste mijn twijfels bij.

 

Ik heb thee meerdere malen proberen te maken van wiet en STEEDS GEEN effecten ervan opgemerkt. Probeer je het met volle melk, werkt het WEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites
het lost dan niet op in water, maar als je er thee van maakt (heet) denk ik dat 't vloeibaar word, en je 't dus evengoed binnenkrijgt....

 

Denk dat zoiets gebeurt iid ja, ik heb gehoord dat thc een soort filmpje vormt op het water. Stel dat de thc vloeibaar wordt, dan lost t nog steeds niet op maar het vermengt zich met het water en gaat op het water drijven (zal wel lichter dan water zijn).

 

Maar ik heb dit van horen zeggen, weet niet of t klopt.

 

zou dan opzich wel moeten werken maar als ik t zou doen zou ik t per kopje trekken die thee. Als je het nl. in de theepot trekt en t uit de theepot schenkt in meerdere glazen komt het vliesje in 1 glas terecht en heeft de ander niks (wat ook weer zal verklaren waarom sommige mensen beweren niets van thee te merken).

 

Denk dak t maar eens zelf ga probere, ben benieuwd :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...