Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
timcee

Graag Uw mening: Overleven Ze Het ?

Recommended Posts

Dag dames en heren,

 

Sorry dat mijn eerste post meteen een vraag is, maar ik heb wel degelijk rondgezocht naar informatie en deze gevonden. Dank u.

 

Elke plant en elke kweek is anders en daarom had ik toch graag eventjes jullie mening. Overleven deze plantjes het ?

 

Het zit namelijk zo: Ik - een totale beginner - had gelezen dat als het zaadje net ontkiemd is, je je lamp best wat hoger hangt omdat de lichtintensiteit dan wat vermindert, wat beter zou zijn voor jonge plantjes. Dit geldt blijkbaar niet voor het kweken met LED. Ik had ook gelezen dat als je de lamp te hoog hangt, je plantje "op zoek" moet gaan naar licht en dus dun en recht omhoog groeit. Wist ik veel dat het ZO snel kon gaan.

 

Ik heb dan na de 5e of de 6e dag sinds zaadje de lamp op +-25 cm gehangen, een of twee dagen later op +- 10 cm. Heb er een zacht ventilatortje erop gezet, en meer grond in het potje gedaan, en sindsdien groeien ze wat meer "in de breedte".

 

Toch heb de indruk dat de smalle stammen de horizontale (blader) groei beperkt, en dat is misschien niet zo erg, want als de blaadjes te zwaar worden buigt de stam misschien door, al is die momenteel best wel sterk.

 

Nu zijn we dag 10 sinds zaadje en ze zien er zo uit:

 

 

WW x BB

Edited by timcee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat prima volgens mij alleen kan je de ventilator beter nog niet op de plantjes zetten. Laat die er maar overheen blazen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn wat gestrekt, maar niet(s) dramatisch. Op zaailingen kan je gelijk de volle hoeveelheid licht zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die potjes mogen er straks bij het overpotten wel vanaf.

De wortels groeien daar moeilijk doorheen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En gelijk wat dieper potten tot bijna de lob blaadjes.

Maar volgens mij gaat het goed tog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sateprikkertje ernaast kan ook meer stabiliteit geven als het stammetje te dun is om het bladwerk te dragen, nog beter is wat Soca en BUZZ al zeggen, potjes eraf en overpotten tot aan het lobblaadje, voorzichtig met water geven de eerste paar weken, je hebt al snel de neiging om te veel te geven. Te veel water is niet goed voor de ontwikkeling van het wortelstel, een plant kan letterlijk verzuipen, ze kan niet meer ademen, door een te nat medium kan een plant ook gaan strekken.

 

Groet Plantformer

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ?

Is het nog goed gekomen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...