Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jeevee

binnen gevallen

Recommended Posts

Je bent niet eens meegenomen voor verhoor , en hebt dus geen verklaring afgelegt. Hoogstwaarschijnlijk blijft het hier dus bij .

 

ff in het algemeen : advies voor als je wel wordt verhoord :

 

Ga niet proberen voor alles een verklaring te geven ,dat is nergens voor nodig .

Voorbeeld : Wat doen die voedingen daar ? de jerrycans zijn bijna leeg , eerder gekweekt? daar kun je natuurlijk vanalles op verzinnen,dat je ze niet vol gekocht hebt bijvoorbeeld . Doe dit niet !!! beroep je op je zwijgrecht , wacht tot jij zelf ook juridische steun krijgt (advocaat) . Overleg met hem wat je wel en niet gaat zeggen!!

 

In de praktijk blijkt dat de meesten dit jammergenoeg niet volhouden. Je naait jezelf voor je het weet en misschien een ander . bedenk je dat veel dingen pas een bewijs tegen jou worden op het moment dat jij dat gaat verklaren !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Speciale apparatuur waarmee je warmte kunt zien misschien?

 

Houdt je aan de wet dan heb je niks aan je broek hangen man!

 

Lazlow

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal me bij deze ook gelijk even voorstellen

ikben "5kweker" omdat ik ook met 5 planten kweek

ben nu met me 2e kweek bezig en heb veel geleerd van het lezen op het forum

nu ik dit zit te lezen heb ik nog een goede link voor dit soort zaken

 

www.wietmeneer.nl

 

onderwerp "gepakt"

 

ik hoop dat jullie er nog iets aan hebben succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je onder kunstlicht kweekt, wordt dat sowieso niet gedoogd. Dat van die 5 planten geldt alleen voor buitenkweken. Op het moment dat je je buitenplanten gaat knippen ben je ook al weer strafbaar. :verrygood

 

Het nadeel van 5 planten onder kunstlicht is dat je ze zo lastig indeelt. Als je er 4 of 6 hebt is dat een stuk makkelijker omdat je ze dan in een vierkant of een rechthoek kan neerzetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch kan ik nergens vinden dat er onderscheidt word gemaakt tussen 5 planten met of zonder lampen , niet letterlijk . Men kijkt wel naar de mate van proffesionaliteit, om te bepalen of je bedrijfsmatig kweekt . Heb je maar 5 planten dan zal dit zelden het geval zijn . In de praktijk blijkt dat wanneer je slechts 5 planten hebt je niet strafrechtelijk vervolgt wordt . Logisch ook want er valt dan ook geen groot geldbedrag terug te vorderen ,dus dan wordt vervolging te duur .

 

Men concentreerd zich altijd op het geld dat je er mee verdient hebt , dat proberen ze te bewijzen om zoveel mogelijk van je verdiende geld te innen( plukze wet )

 

Met 5 planten loop je wel het risico dat ze je spullen in beslag nemen, maar meer ook niet, tenzij de wetgeving daarover nog wordt aangepast of al aangepast is .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met natriumlampen werkt kan je al gauw zeggen dat je professioneel bezig bent, simpelweg omdat je vijf oogsten per jaar kan draaien en meer wiet kweekt dan je in je leven op kan roken. Als je het echt puur voor eigen gebruik doet, is één oogst van vijf planten in je tuin of op je balkon al ruim voldoende.

 

Maar je er maar vijf hebt, heb je inderdaad weinig te vrezen. Ik heb zelf ook maar vijf planten, maar dat heeft niet met angst voor bezoek met blauwe petten te maken, maar met m'n vrouw die anders niet slaapt.... Zij denkt dat vijf planten onder kunstlicht mag en ik laat dat maar zo!

 

Ik maak er gewoon een sport van om uit een beperkt aantal planten het maximale te halen. Je moet ze in de groei regelmatig toppen en lage, brede planten kweken. Ze bedekken met z'n vijven een oppervlakte van zo'n twee vierkante meter. Mijn laatste oogst was 520 gram van 5 planten onder totaal 1000 watt. Nu de temperatuur beter onder controle te houden is (vorige keer was het soms 35 graden), denk ik dat 650 gram deze keer moet lukken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo planteliefhebbers :D ..... ben hier nieuw en heb aandachtig zitten lezen,valt me op dat iedereen hier elkaar wil helpen en mag dat graag zien :verrygood .....

nu heb ik zelf ook ff een vraagje ..... hoe krijg je het nou voor elkaar dat ze met hun apparatuur de warmte van je lampen niet kunnen opsporen..? en mocht je in de winter bezig zijn en er ligt geen sneeuw op je dak dan hoeft dat toch niet gelijk te betekenen dat er een kwekerij is ..!! kan ook een lekker verwarmd huisiie zijn toch...? hoop dat er mensen zijn die hier een antwoord op hebben ... wens jullie verder veel succes met jullie hobby :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal gaan ze met warmte apparatuur gericht zoeken als er aanwijzingen voor zijn. want idd zoals je zegt ligt wel op meer daken geen sneeuw

Share this post


Link to post
Share on other sites

.....ben ik weer ..... :wOOt met een nieuwe vraag ..... er worden hier nogal wat vragen gesteld en die worden serieus en met enthousiasme beantwoord maar hoe als je meer informatie wil..? bedoel,is me wel eens verteld dat je niemand kan vertrouwen. :verrygood dus ben nu benieuwd hoe jullie mensen hebben benaderd voor informatie of hulp en pakte dat goed uit of juist niet :D ..... hoop ook hier weer een antwoord op te krijgen ..... alvast bedankt ... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga eens naar een growshop, die jongens doen niet anders en die gaan echt hun eigen klantjes niet verraden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bedoeling van dit forum is toch ook om iedereen in detail van informatie te voorzien , en alle vragen te beantwoorden .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...