Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

jordyy

Ec Waarde

Recommended Posts

Hallo, ik zag dat mijn planten wat lichter groen worden dus ik dacht meet eens de ec van mijn potgrond blijkt dat die maar op 0,5 zit? Is niet erg nauwkeurig dat weet ik maar hoe kan dit en wat kan ik doen om het te verhelpen?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm voeding :whistle:

 

afhankelijk welk stadium je plant(en) zijn geef je of groei voeding of een bloei component. net in de bloei en beginnende haren geef je een bloeistimulator mee. maar met redelijk grond zou dit niet nodig zijn.

 

mogen we iets meer info hoeveel liter staan ze hoelang staan ze al en welke fase

 

:wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sorry man mijn fout

Ze staan in 11l potten werk met potgrond van boerenbond😜 voeding gebruik ik aptus ik geef kwa voedingswater ph 6,2 en ec waarde op dit moment 1,5 ik doe maandag voeding dinsdag water woensdag nix donderdag voeding vrijdag wAter en dan zaterdag weer nix en zo ga ik verder dat ging 3 weken goed tot nu.. De planten waren heel mooi donker groen maar verkleuren nu naar lichtergroen dus ik dacht laat ik mijn grond eens meten met beetje grond gedem water kom ik 4 uur later op 0,52 uit.. Dat is veels te laag terwijl sommige planten verbrande bladpunten hebben.. Snap je ik heb verbrande bladpunten teveel voeding dus maar vanaf onder en het midden worden de grote bladeren lichter van kleur.. Ik weet heel even niet wat ik moet doen en zou graag info van jullie willen mijn temperatuur is 23-25 graden lamp uit 18-20

 

Gr

 

Zit trouwens op dag 22 zichtbare bloei en dag 39 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

aptus heeft geen basis voeding ( laatste keer dat ik gecheckt heb) , gebruik je een andere basis voeding , of geef je alleen toevoegingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een foto van je planten geeft ook wat meer duidelijkheid. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej ja fotos staan bij mn kweekverslag 13x ww rqs laatste foto eergister maar t is bij de onderste grote bladeren en ik gebruik aptus terra flores als basisvoeding bij de aptus toevoegingen.

Gebruik op 10 liter water vat 1ml regulator

2ml p boost 1,25 topbooster en 15 ml canna basisvoeding en dit doe ik 3 x per week en mijn ec waarde van de grond is veels te laag dit kan toch niet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej ja fotos staan bij mn kweekverslag 13x ww rqs laatste foto eergister maar t is bij de onderste grote bladeren en ik gebruik aptus terra flores als basisvoeding bij de aptus toevoegingen.

Gebruik op 10 liter water vat 1ml regulator

2ml p boost 1,25 topbooster en 15 ml canna basisvoeding en dit doe ik 3 x per week en mijn ec waarde van de grond is veels te laag dit kan toch niet??

 

Bedoelde Canna terra flores sorry voor de fout

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar worden ze lichter groen dan?

Ik die wel wat verbrande puntjes volgens mij, dat zou kunnen betekenen dat je of iets te veel voeding mee gegeven hebt of dat je de aarde te droog hebt laten worden.

Op de laatste foto zien de planten er mooi groen uit voor zover ik kan zien, eerder te groen dan geel, daarom lijkt het me dat je voedingsgift iets aan de hoge kant zit.

Als de onderste bladeren wat lichter van kleur worden kan dat best komen doordat die niet genoeg licht meer krijgen en de plant ze daarom leeg trekt en af laat sterven.

 

Een (duidelijke) foto plaatsen bij je vraag geeft wel wat meer duidelijkheid. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanx voor je snelle antwoord ik zal morgen eens een foto plaatsen zijn ook echt bladeren die zeker in het licht zitten lijkt echt alsof ze te weinig hebben maar zal mirgen foto plaatsen hoop dan van je te horen gr fijne avond

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd naar een duidelijke foto. Volgens mij heb ik een beetje hetzelfde probleem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ook 5 x in de week 300 ml water dus echt te droog kan k niet zeggen toch? Ja uk

Zet straks foto erop het lijkt

Echt alsof ze te weinig voeding hebben maar dr bladpunten zeggen weer van niet.. Heel

Raar😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

Til je je potten wel eens op om te voelen hoe zwaar ze zijn of geef je gewoon standaard 300ml water?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef zodra ze licht aanvoelen en er droog uitzien gewoon 300 ml water en dat lijkt me voldoende zou ik zeggen bladeren hangen nooit staan altijd fier overeind ik maak zo foto gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_1010177.jpg

 

gallery_21787_16399_564115.jpg

 

Zien jullie komt dit dan echt doordat mijn watergift te laag is met mijn 250-300 ml water 5 x in de week? 3 dagen in de week krijgen ze met voeding heb vandaag voeding gegeven met 1,5 ec en 6,2 ph heb nogmaals wat aarde weggepakt en gemengd met gedem water de test kwam uit op 0,46 hoe kan dit heb ik nu overvoed of ondervoed snap het momenteel even helemaal niet meer. Temperatuur komt nooit over de 25 graden.

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gezien de maat van je plant,

denk ik dat 1.5 liter per week en dus ook voeding veel te weinig is..

 

Kennelijk ben je te bang om ze te nat te zetten..

Ik denk dat ze zeker het dubbele kunnen hebben en misschien nog wel meer..

 

Probeer eens een waterschaal te gebruiken.

Je geeft dan van onderen, zoveel vocht, als dat het medium kan opzuigen in max 10 minuten.

Je geeft dan nooit te veel, maar ook niet te weinig..

Dit werkt voor mij perfect..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanaf nu het dubbele water geven en de ec hoe zit dat nou moet ik voedingswater ec rond de 1.6 zetten of moet ik op 2.0 zette omdat mijn kraanwater al een ec van 0,46 heeft

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag gaf de meting 1,10 aan terwijl ik 1,5 1,6 ec voedingswater geef dus dat betekend dat ik mijn ec kwa voedingswater naar 2.0 zkr moet werken en uiteindelijk naar 2,2 max want volgens mij moet je je ec waarde van je water eraf rekenen ofniet? Mijn ec van wat is 0,5 ik gaf 1,6 voedingswater en ec van de grond is 1,10 dus dan klopt dat toch of zit ik nu verkeerd ? Hoor graag sugesties

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders geef je ze van onder water dan word het stukke moeilijker om ze te verzuipe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou niet te veel naar die grondmetingen kijken, ik denk niet dat dat correct aangeeft wat de ec van je totale medium is.

Beter kijk je naar de plant, als de plant aangeeft dat die meer lust dan geef je wat meer mee.

Je geeft niet het dubbele water, je geeft ze water wat ze nodig hebben, dat kan het dubbele zijn maar dat hoeft niet, en geef ze anders van onderen zoals Rocker zei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En je voeding, kun je opvoeren, totdat je blaadjes gaan glimmen.

Daarna gaan de puntjes verbranden en is het te veel.

Maar glimmen is nog goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal vanaf nu het dubbele water geven en de ec hoe zit dat nou moet ik voedingswater ec rond de 1.6 zetten of moet ik op 2.0 zette omdat mijn kraanwater al een ec van 0,46 heeft

Voor zover ik weet wordt de EC van water al meegeteld, dus 1.6

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21787_16399_1108285.jpg kijk enige bladeren vertonen dit probleem en het blad kleurt geel.. Zijn voornamelijk de 4 planten die in een 8 liter pot staan voeding zit nu op 1,5 en de grondmeting met de ph gaf 7.0 aan..? Geef nu om de dag 400 ml water per plant en 4 x in de week voeding.

 

En dit is het geheel die helemaal int midden wordt ook van bovenaf steeds minder donker groen kleurt steeds meer geel maar ik zie ook verbrande bladpunten her en der iemand suggesties?

 

gallery_21787_16399_2141458.jpg

 

Ga morgen week 5 in dit wordt geen mooie oogst..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine bump, maar ik was toch nieuwsgierig hoe het met je planten is afgelopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...