Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Tw!tchy

Uitgebreid Verslag Bouw Nieuwe Kast, Hulp Gevraagd!

Recommended Posts

Groene gipsplaten zijn uiteindelijk iets duurder dan OBS en totaal niet sterk. Daarbij laat ik houten panelen zo bij de gamma of praxis op maat zagen voor niks, met gipsplaatjes is dat een heel gekloot. Wist je trouwens dat in gipsplaten ook formaldehyde zit?

 

Mijn keuze blijft bij OSB / Multiplex

 

Deuren moet ik me nog even flink in verdiepen, ideeën zijn altijd welkom!

Edited by Tw!tchy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je toch osb en multiplex gaat gebruiken zou ik multiplex binnen gebruiken en osb buiten maar dat is weer een persoonlijke voorkeur, heeft ook te maken met dat multiplex (underlaymend) watervast verlijmd is dus van betere kwaliteit.

 

Ik heb zelf een deur gemaakt van een kader van 44x44 met een plaat kingspan er in, uit het kader heb ik een rand gefreesd waar dan weer triplex in valt. zo heb je een geisoleerd deur, maar ik heb m ook als schuifdeur geplaatst

 

Maar ik ben ook in bezit van een redelijk beetje gereedschap, als je dat niet heb kan je beter gewoon naar een deur kijken bij de bouwmarkt.

 

***************

Edited by djbroertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

daar je deur van maken kan als je hem dan ook met een frame en isolatie maakt, want een enkele plaat zal altijd krom trekken door t vocht en de warmte, het nadeel van een deur van underlayment is dan weer het gewicht, hij word er best zwaar van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat istie zeker..

Daar moet je wel goed rekening mee houden idd..

Standaard scharniertjes gaan hem niet tillen.... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha nee dat geloof ik.. paar duimen en hengen zal de klus wel klaren of gewoon 4 89x89 gelagerd..

 

Maar goed, zoals ik al zeg t hangt af van hoe handig je bent..

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.alugra-pro.nl/kasten-1.html

 

Of dit systeem kopen en dan met gips platen

Ik zou ook met gips platen bouwen met die groene ik heb daar alleen goede ervaringen mee

 

Je kunt bij hun een schets doormailen dan krijg je een offerte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de deur heb ik al een mooi idee! Gaat goed komen..

 

De opstelling wil ik misschien toch veranderen... Ik heb meerdere locaties waar ik kweek en op deze locatie komt ook een stekkenkastje en ik heb echt een voor groei ruimte nodig. Met al mijn locaties ben ik steeds veels te veel tijd kwijt aan voorgroeien en ik zou meer oogsten op jaarbasis als ik een mooie voorgroeiruimte had. Ook i.v.m. de stroomkosten (gaat gewoon over de meter) zit ik te denken aan een enkele lamp: de Gavita Pro 750E DE. Weet iemand of deze lamp echt goed is?? Het is de duurste en beste serie van Gavita, maar op puksupport hebben de 600 en 1000w versie een veel gedetailleerdere beschrijving. Ook is de 750w versie bijna niks duurder dan de 600.. waarom wordt er niet massaal gekweekt met deze lampenset?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo..

Je hebt de smaak al wel te pakken hé..

 

Ga dan over op een 1+1=3

en een moeder hok en een voorgroei hok en een droog ruimte..

 

Je valt overigens niet meer onder de gedoog constructie hé

Share this post


Link to post
Share on other sites

750 watt is een double ended lamp ( zelfde efficentie als de 1000 de , 2,07 umol/w)

 

denk onbekend maakt onbemind.( en zijn nog niet zolang in de growshops verkrijgbaar)

Edited by knakenpoetser

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat raar.. er staat bij dat je de Gavita HR96 lampenkap erbij krijgt.. dat is een single ended kap..

 

Ik ga even op onderzoek uit, bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of de site van Gavita zelf?

http://www.gavita-ho...de-flex-us.html

 

De kap is bijna hetzelfde. Die van de "DE" heeft gaten aan beide kanten en die met een "normale" fitting niet. De vorm is verder wel hetzelfde inderdaad.

 

Hier de pagina mer de kappen:

http://www.gavita-holland.com/index.php/products/reflectors/category/europe-5.html

 

Daar is dus ook een SE en DE versie van.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

750w is idd in SE en DE te krijgen. Voor de DE wordt de zelfde kap gebruikt als het 1000w DE armatuur.

 

Ik draai met een 750w DE in 120 tentje en bevalt mij prima. Ook het klimaat is goed onder controle te houden. Sjaak draait trouwens ook met een 750w DE.

 

@twitchy ik zou een 750w De in jou nieuwe kast hangen. De kast heeft er de perfecte afmetingen ervoor.

 

 

Gr,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt!

 

Puk heeft volgens mij de 750w en 1000w SE niet op hun site staan.

 

Maar waarom voor single ended gaan terwijl ze veel minder rendement geven als de double ended versie's.

 

 

Gr,

 

Worm

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan wordt het een 750DE!! Heb er zin in!!

 

De kast wordt wel wat kleiner hoor.. Ik vind 1.95x1.50cm wel erg groot voor een 750, niet? Ik wilde de ruimte die ik over hou dan dus voor de overige kastjes gebruiken.. uiteindelijk zal ik netto op iets meer ruimte uit komen wat ik nodig heb maar dat is ok.

 

Ik zat te denken aan een kast met een binnenlaat van ongeveer 150x125cm.. en dan draaien op 825w, lijkt me ideaal? heeft de 750DE met die kap een rechthoekig oppervlakte van belichting?? Daar hield ik namelijk rekening mee bij het bedenken van deze maten, maar op de gavita site spreken ze van een "square" belichtingsoppervlak.. dus beter toch vierkant??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je ook al even gekeken bij Greenshell??

Ben ik zelf dik over te spreken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is het handig als je vermeldt wat Greenshell is.. Google weet vind het niet in ieder geval

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of dat ie dat zelf niet wist kom op

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is dat voor reactie?? Als ik die growshop al kende zou ik het niet vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik bij google greenshell invoer krijg ik greensell als eerste tezien

 

 

Geeft ok niks joh :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...