Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

bromsnor

Probleem Met Maxi Controllor Evo 1 Hold Functie, Opticlimate En Uvonairs

Recommended Posts

Heb meerdere vragen/opmerkingen dus zal het even netjes onder elkaar zetten.

 

1) Omdat ik problemen had met m'n dimlux controller (lampen gingen niet meer uit via de timer...) heb ik deze naar de shop gebracht. Deze hebben het doorgestuurd naar airsupplies en uiteindelijk heb ik een nieuwe terug gekregen. Maxi Control EVO 1 (sw 0.995)

 

Echter wat wil het geval, na testen blijkt hiervan de HOLD functie niet te werken. Lampen moeten uit blijven wanneer de spanning terug komt en dit werkt niet!

 

Mijn vraag is of dit een software versie probleem is of dat ik weer een defect apparaat heb. Misschien kan iemand het testen met zijn Maxi Control EVO 1. (sw 0.995)

 

Heb airsupplies meerdere malen gemaild maar krijg geen antwoord op geen enkele vraag.

 

2) Ongeveer 2 maanden geleden had ik een defect printplaat van een opticlimate pro2. Waterlekkage melding bleef staan in display. Via de shop opgestuurd naar airsupplies en weer terug gekregen dat ie inderdaad defect was. JA DAT WIST IK AL.

 

Hierop heb ik een nieuwe printplaat moeten bestellen maar de pro2 was niet meer leverbaar dus moest ik maar een printplaat en een afstandsbediening bestellen wat dan een pro3 zou worden. Dit heb ik dus gedaan. Na 2 maanden eindelijk binnen en iets van 700 eu afgetikt.

Ik de volgende dag op zondagochtend printplaat over gezet en ab vervangen. Ding deed het weer echter de tijdklok van de afstandsbediening werk niet. (de dubbele punt knippert niet) Weer airsupplies gemaild dat de afstandsbediening defect was en wederom GEEN antwoord. Zucht....

 

De volgende dag toch naar de shop gereden omdat het probleem verholpen moet worden en deze hebben een afstandsbediening meegegeven van een pro3(V3). En ja hoor de opti doet het eindelijk....

(nu hebben hun een incomplete opti staan)

 

Inmiddels zijn we bijna 2 weken verder en heb nog steeds geen antwoord op m'n mail.

 

Door dit hele verhaal ben ik genoodzaakt om een aantal opti's op voorraad te hebben en enkele maxi controllers.... Probeer bijvoorbeeld maar is een nieuwe fan te regelen wanneer deze stuk is. Tegenwoordig flikker ik er maar een 2500m3 fan in van 175 euro die altijd maximaal draait... De 3 draden op de printplaat van de standenregeling bij elkaar en draaien maar....

 

3) Dan nog even gal spugen over 2x defect Uvonair CD-800. :thumbsdown: Deze hingen in 2 verschillende ruimtes en zijn vrijwel gelijk na elkaar stuk gegaan. Netjes opgestuurd en verwacht een nieuwe te krijgen of dat er op z'n minst een oplossing word bedacht.... Nee, netjes terug gekregen omdat ze defect zijn geraakt van een te hoge RH in de ruimte.... zucht. Ik heb dat klote ding netjes gemonteerd volgens het "boekje" in de ruimte. Ik heb deze juist gekocht n.a.v. m'n vraag in http://www.wietforum.nl/topic/96964-opticlimate-15000-met-15-lampen/page__st__60

 

Naar mijn zeggen is het gewoon een klote ding of zou ik de enige zijn :huh:

 

Zo dit moest ik ff allemaal kwijt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in het verleden ook gehad met 2 opticlimates .

 

De opticlimates had ik opgeslagen ( 1 x gedraaid hok af moeten breken)

 

Tegen de tijd dat ik ze weer wilde gebruiken ,merkte ik dat de afstandbedieningen gesneuveld waren .

 

Die afstandbedieningen waren niet meer leverbaar en nieuwe afstandbedieningen waren niet bruikbaar op oude model opti.

 

Ben ik meerdere malen naar airsuplies geweest , maar was zeer moeilijk op te lossen .

 

Uiteindelijk maar nieuwe opti aangeschaft ( wel voor een goede prijs gekregen, maar bleef vervelend )

 

Uvonair zijn sowieso erg gevoelig en snel kapot ( misch is dit het geval bij alle ozongenerators?)

 

Ik hoorde laatst ook dat je eerst je afzuiger een paar dagen zonder Uvonair moet draaien en dan pas Uvonair ertussen plaatsen, het schijnt van vuil/kooldeeltjes etc kapot te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ozon wordt gemaakt doormiddel van 1000e kleine bougievonkjes. Als er een laagje geleidend materiaal (koolstof/water) op de cellen komt, wordt de boel geleidend en springen de vonkjes over door het hele apparaat. (net als bij je brommer vroeger)

 

Ik heb al gehad dat het vierkante deel waar de schakelaar en zekering opzitten, vol met water stond. De reden was dat de generator in een andere koudere ruimte stond waardoor de buis en de generator van binnen condenseerde.

 

Een nieuw filter wat vanaf de fabrikant via de groothandel naar de shop en dan achter in je auto trap op trap af vervoert wordt, geeft de eerste keer dat je de filter gebruikt een laag losgemaakte koolstof-stof vrij. Vandaar de opmerking over de filter.

 

Het blijven gevoelige krengen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat ze gevoelig zijn dat blijkt idd :huh: .

 

Filter vervang ik altijd in week 6 ongeveer elke draai. Gewoon om geen risico op stankoverlast te krijgen. Dus het verhaal met kooldeeltjes kan dan wel kloppen....

 

Hoe zit dat met het uv model? Kan deze iets meer hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn lampjes, dus ik denk dat die minder gevoelig zijn. Komt wel erg weinig ozon vanaf.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ racker De specs van model UV-80H zou geschikt zijn voor een ruimte 150m3 tot 300m3. Een ruimte van 80m3 moet dan probleemloos gaan. Het is natuurlijk wel afhangelijk hoeveel kuubs afzuiger erachter staat. Ik heb er een 500m3 kuubs afzuiger en deze staat op 50%. Hoewel ik denk dat het weer een experimentele test gaat worden en als ik jouw antwoord goed lees mssh alsnog problemen kan krijgen.

 

En dan is nog de vraag hoeveel uur die lamp het uithoud. En worden deze lampen überhaupt wel los geleverd of moet er dan weer een nieuwe UV-80H kopen?

 

@ knakenpoetser Yep dat klopt. Hoe vaak lees je niet dat er een hok opgerold word vanwege stankoverlast.. Dan maar een keer extra vervangen. Voor die paar euro neem ik geen risco en zorg dat er altijd één voorraad is. :)

 

Kijk maar in de hoek gallery_32923_16965_1876056.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wet je hoeveel je verspilt daarmee?

Ik deed dat ookzo.

Laatste filter heeft egter een jaar gedraaid zonder problems

 

Zolang je je filter naar niet sloopt met lv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind die specs over de inhoud van de ruimte een beetje vaag. Fabrieksogave zouden wel eens niet bedoelt kunnen zijn voor wat wij ermee doen.

 

Een ruimte die je met ozon wil behandelen is iets anders dan een uvonair in een kanaal zetten lijkt mij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had van mn gs ook al gehoord dat de opticlimate erg gevoelig is en er regelmatig problemen zijn. Hij wilde gaan kijken naar een ander/ betrouwbaarder alternatief, maargoed of die er is? Kheb hem komend voorjaar pas nodig dus ik wacht nog ff.... ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@racker Maar weer een mail verstuurd naar airsupplies. Als de shop geen betrouwbare info kan leveren dan maar weer bij hun proberen. Volgens mij moet de distributeur van uvonairs hier meer over weten.

 

@dropshot Met een opticlimate is niks mis mee. In tegendeel zelfs. Zou niet zonder meer willen. :) Printplaat heb ik zelf gesloopt... Alleen onderdelen leveren duurt erg lang voordat het binnen is en dan maar hopen dat je het goede krijg. Email word niet meer op gereageerd. In het verleden heb ik nog lovende woorden over de service uitgesproken hierop het forum....

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, zojuist wel antwoord gehad van airsupplies op m'n vraag over de UV-80H. :wtf:

 

Hier dan ff in het kort... Generator is geschikt tot 230m3/uur aan afzuiging. Rekening houdend

met de drukval van een eventueel geschikt koolstoffilter.

 

Binnenkort maar ff bestellen en kijken of het idd werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan die nou 230m3/uur aan of 230m3 afzuiger met filter en slangen (dus veel drukverlies)

 

ik neem aan daadwerkelijk 230m3/uur , anders is het wel heel weinig(en niet geschikt om op afzuiger aan te sluiten)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drukverlies kan de fabrikant niet weten, iedereen heeft een andere set-up (aantal bochten, dikke filters enz) Het moet dus wel haast de "echte" capaciteit zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja is op zich meest logisch , maar bv filterfabrikanten geven bijna allemaal hoger aantal m3/uur dan ze werkelijk aankunnen (ze houden al rekening met drukval filters slangen etc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is vrij gevaarlijk.....Als de eindgebruiker daar nl ook rekening mee houdt, dan is zijn kist te groot en stinkt het.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...