Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Nocona

PARIJS en wiet?

Recommended Posts

Hoi,

 

Ik ga volgende week (1 okt) een lang weekend naar Parijs.

We vinden het een prachtstad maar in de 1e plaats komen we voor Jim van The Doors!

 

Nu heb ik een paar vraagjes.

We gaan met een busreis er naar toe. Hoe is Parijs ten opzichte van 1,5 gram wiet?

Zijn er in Parijs ook gelegenheden waar je het zou kunnen kopen en/of op kunnen roken?

Ik heb namelijk vaak gehoord dat ze in Frankrijk zo heel erg streng zijn!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In frankrijk is er niet veel wiet in "omloop" maar ze zijn meer into hash. Het is er in ieder geval veeel duurder dan hier. Ik zou het geoon meenemen in je koffer of tas ze zullen egt niet gaan controleren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je gaat die 1.5g toch niet oproken voor het graf van Morrison he. Want daar durven nogal eens flikken patrouilleren om net dat soort gedrag te verhinderen.

 

Voor de rest, have a good time

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha nee hoor, we zijn niet van plan om bij het graf van Jim Morrison te gaan blowen! We zijn er 5 jaar geleden voor het eerst geweest en inderdaad, er stond elk half uur een verse GENDARME.

Nieuwsschierig als wij zijn van aard, hebben we wat gebabbeld met zo'n gast. Hij vertelde dat het heel noodzakelijk was om bewaking te hebben daar, fans zouden met een omtrek van enkele meters in het rond en diep, alles hebben meegenomen, om nog maar te zwijgen wat men allemaal op zijn graf zou willen doen hahaha.

Om de , trouwens gewapende(!) , agenten te ontzien hoeft elk maar een half uur te staan, anders zijn ze niet scherp genog. Ze hebben ook een portafoon, die dr 1 een keer gebruikte, binnen een paar tellen stonden er dus 3 extra hihihi, nou dan gedraag je je wel hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met de bus gaat ken je wel een ons wiet meenemen

 

contoleren ze echt niet.

 

en als je er zeker van wilt zijn doe je het in een tas waar niet je naam op staat .

 

weten ze ook niet van wie hij is maar leg hem dan wel bij de baggage.

 

zo doen we het altijd .

Share this post


Link to post
Share on other sites
In frankrijk is er niet veel wiet in "omloop" maar ze zijn meer into hash. Het is er in ieder geval veeel duurder dan hier. Ik zou het geoon meenemen in je koffer of tas ze zullen egt niet gaan controleren.

duurder??

dus niet!

ik had voor een 10tje zon 5 of 6 gram goede hasj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In frankrijk is er niet veel wiet in "omloop" maar ze zijn meer into hash. Het is er in ieder geval veeel duurder dan hier. Ik zou het geoon meenemen in je koffer of tas ze zullen egt niet gaan controleren.

duurder??

dus niet!

ik had voor een 10tje zon 5 of 6 gram goede hasj.

Een maat van mij vertelde mij dat hij 12 euro de gram betaalde voor wiet in france. Hij gaat het daar ook verkopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
In frankrijk is er niet veel wiet in "omloop" maar ze zijn meer into hash. Het is er in ieder geval veeel duurder dan hier. Ik zou het geoon meenemen in je koffer of tas ze zullen egt niet gaan controleren.

duurder??

dus niet!

ik had voor een 10tje zon 5 of 6 gram goede hasj.

Heej, da's leuk om te horen! Maar wat ik dan heel graag zou willen weten is WAAR je dat dan hebt gekocht, en waar kan je het oproken?

 

Ik heb begin deze week de reispapieren gehad en na zoeken op het net ontdekte ik dat t een klein hotel is met maar 53 kamers, ik stel me dan voor dat als iemand het ruikt, wij gelijk worden aangegeven....... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
In frankrijk is er niet veel wiet in "omloop" maar ze zijn meer into hash. Het is er in ieder geval veeel duurder dan hier. Ik zou het geoon meenemen in je koffer of tas ze zullen egt niet gaan controleren.

duurder??

dus niet!

ik had voor een 10tje zon 5 of 6 gram goede hasj.

wiet is iets heel anders als hasj in die landen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het gewoon niet meenemen maar als je het dan toch doet dan zou ik het gewoon vrolijk in mijn borstzakje houden in een baggie. ALS er dan controle komt in de bus dan kan je het snel opvreten. :D En wegspoelen met een :no duss............... dan kan dat al lang niet zoveel problemen geven als wanneer het in je bagage zit. En in frankrijk doen ze dus zeker wel moeilijk. Een vriend van me heeft een keer 3 maanden vastgezeten voor een stukkie hasj van een geeltje uit NL. Hangt er ook een beetje vanaf waar je terechtkomt en wie je dan treft. Net als in NL. De ene smeris is moeilijk, de ander niet.

 

edit: overigens is dat van die vriend van me al meer dan 10 jaar geleden en ik geloof niet dat het beleid dans la france er soepeler op is geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat op een camping, in zuid frankrijk.

Gewoon s'avonds aan het strand smoken, de security daar gaf ons vuur voor bong.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriend van mij is een keer bij de franse grens "opgepakt" en moest mee naar het kantoor enkel omdat hij rookwaren bij zich had (lange vloei, tippies en een LEEG zakje) Daar heeft hij ruim een halve dag gezeten en werd continue lastig gevallen door agenten die hem moeilijke vragen stelde en hem uithoorde waar hij "de rest" had. toen ze na het doorzoeken van al ze spullen niet meer vonden dan dat hebben ze hem gelaten. Ik snap wat dat betreft de fransen echt niet!!! maar ik weet wel dat ikzelf niet snel wat mee zou nemen want als ze al zo belachelijk doen om een vloeitje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als wiet daar duurder is neem gewoon wat extra mee en verkoop ut daar

heb je ook nog een leuk zakcentje om daar uit te geven

en ja je loopt een risico maarja die moet je dan maar durven te nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
over 1' date='5 gram wiet gaan ze echt niet moeilijk doen en met de bus is al helemaal veilig[/quote']

Als ze iets controleren zijn t wel bussen met jongeren die uit NL komen.....

 

QUOTE ("Koninginnedag"

)

Ik zou het gewoon niet meenemen maar als je het dan toch doet dan zou ik het gewoon vrolijk in mijn borstzakje houden in een baggie. ALS er dan controle komt in de bus dan kan je het snel opvreten.

Ja, lekker, met 5 gram hash op in een bus... :no

 

een vriend van mij is een keer bij de franse grens "opgepakt" en moest mee naar het kantoor enkel omdat hij rookwaren bij zich had (lange vloei' date=' tippies en een LEEG zakje) Daar heeft hij ruim een halve dag gezeten en werd continue lastig gevallen door agenten die hem moeilijke vragen stelde en hem uithoorde waar hij "de rest" had. toen ze na het doorzoeken van al ze spullen niet meer vonden dan dat hebben ze hem gelaten. Ik snap wat dat betreft de fransen echt niet!!! maar ik weet wel dat ikzelf niet snel wat mee zou nemen want als ze al zo belachelijk doen om een vloeitje...[/quote']Ik was zelf in frankrijk en we hadden daar wat hash gekocht (prima te betalen en prima kwaliteit), we hadden een waterpijp op het terras (niet eens gebruikt, maar gemaakt voor de lol) laten liggen en de politie kwam langs voor geluidsoverlast. Toen ze die waterpijp zagen werden ze helemaal gek en hebben ze ons huis zo goed als helemaal doorgespit. Gelukkig lag de hash tussen de koffiefilters :specool en hebben ze het niet gezien... :D

 

En daar blowen, tja, gewoon een beetje opletten, verlaten plekje zoeken in het bos, aan het strand, of op je balkonnetje (winterspoooort! :specool ) (een vriend van me heeft t geflikt om op de Eiffeltoren een stick te roken, gewoon een sigaret gevuld met hash :smoke B) en hij heeft die vakantie ook gasten in elkaar geslagen zien woorden door de politie in parijs, omdat ze een stick stonden te roken :no )

 

En hash is best makkelijk te vinden daar, gewoon een beetje rondvragen naar "hashies", of "de joint" [duh sjweuhn] :specool

 

lekker lappie tekst, veel plezier :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmmm, moet zegge dat ik door bovenstaande niet meer zo veel zin heb om iets mee te nemen...... :D

Ik kwam net dat recept tegen van wietboterbabbelaars, mjam, leek mij heel lekker, en makkelijk voor in Parijs!

 

Maar nu ik weer even weet hoe erg ze daar zijn, wil ik niet zo graag het risico ervoor lopen.

Ik heb namelijk ook 2 kindertjes, en al riep ik vandaag nog dat ik het geweldig vond om ze 4 dagen niet te zien (jongste is sinds geboorte ziek) vind ik 3 maanden toch wel wat veel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed zo. Het spijt me zeer, maar als je kinderen hebt dan heb je een verantwoording tegenover hen en zou je eigenlijk al niet eens na moeten hoeven denken over dit soort dingen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmpff, ik heb ff een poosje gewacht tot ik wat afgekoeld was, voor ik een antwoord neerzet.

Door het wachten dus, heb ik besloten je bericht maar positief op te vatten en de goeie bedoeling er van in te zien.

 

Wiet roken is NIET slecht! De tabac erbij wel natuurlijk maar ik rook puur. Te veel eten of alcohol sloopt je lichaam harder dan normaal gebruik van wiet ooit kan.

We zijn hier dacht ik allemaal op de hoogte van deze feiten?

Anders zou dit forum wel stop de wiet heten?

 

Ter info (had je natuurlijk ook kunnen lezen in het voorsteltopic ;-) )

ik ben een mediwietgebruikster

Als ik het niet zou gebruiken dan heb ik 3 dagen op 3 dagen af migraine! Een kado'tje van mijn laatste bevalling :verrygood

Nu neem ik mijn migraine medicijnen mee, tabletten die veel opvliegers en een 2 keer zo lange migraneperiode geven, en voor de echt zware gevallen mijn injectiepen. Dat is een echt paardemiddel! als je dat hebt geinjecteerd, heel pijnlijk, je moet steeds over een hoge drempel voor je t kan.... dan ben je een poosje volledig verlamd en moet je je gedurende een half uur concentreren op je ademhaling. Ik loop anders de kans om te hyperventileren of te stikken :P Gelukkig is mijn hart sterk genoeg ervoor, in de bijsluiter is 50 % ingeruimd voor de verschijnselen van hartfalen en/of hartaanvallen. O ja, tijdens het werken van de injectievloeistof, voel je alsof er duizenden lange naalden tegelijk in je hersenen worden gedrukt.(ook geel lolletje dus als die al zo zeer doen van de migrane)

Ik denk dat iedereen die positief staat tegenover wiet, zal erkennen dat de wiet die ik gebruik, ik doe ruim 2 weken met 1,5(!) gram , een stuk beter en gezonder is dan de hierboven beschreven medicatie. Om nog maar te zwijgen over de aanvallen..... :no

 

Maar nogmaals, niet boos bedoeld. Toch heb je mij gekwetst met je opmerking

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Nocana,

Ik vond het leuk je reactie te lezen en dat laat aan iedereen ook wel zien dat het maar beter is niet te snel te zijn met conclusies trekken, men kan wel eens voorbarig zijn.

Je lijkt zeker iemand die verantwoord met marijuana en kinderen om wil gaan.

Maar ik kan het toch niet nalaten even te melden dat wiet roken natuurlijk wél slecht voor je is, ook al wil misschien niet iedereen daarvan weten. Bij het verbranden van wiet komen ongeveer 6 keer zoveel teer en giftige stoffen vrij als bij de verbranding van tabak. Nu roken de meeste tabakrokers meestal veel meer sigaretten dan dat jij jointjes rookt, maar slecht blijft het. Roken is gewoon niet goed voor je lichaam. Objectief gezien. (Dat daarnaast langdurig, overmatig wietgebruik ook een negatieve, verontreinigende uitwerking heeft op je geestesgesteldheid is dan misschien wel moeilijk wetenschappelijk aan te tonen, maar voor mij toch zo klaar als een klontje.)

Gelukkig zijn er alternatieven die niet alleen veel beter zijn voor je longen, maar ook nog eens veel effectiever zijn, en waardoor je dus nog langer met je wiet kunt doen. Denk aan verdampen. Je zou jezelf daar denk ik echt een plezier mee doen. Denk ook aan het maken van tinctures. Je hebt geen idee hoe eenvoudig het is die te maken en het resultaat is een snel werkende methode, waarbij je via een druppelpipet onder je tong goed kan doseren. Een goede methode is uiteraard ook het toevoegen van wiet of wietextracties in eten of drinken. (Doe maar eens wat in een kopje warme anijsmelk, even laten trekken, roeren, zeven: heerlijk). Bij het eten/drinken ervan is de werking minder direct maar werkt wel véél langer door, wat voor veel medicinale toepassingen zelfs aan te bevelen is.

Dat wou ik even kwijt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Jozeflovesu, (en anderen ;-) )

 

Ik was al helemaal vergeten dat ik deze reactie had geplaatst! Als ik het van me af schrijf, kan ik t gelukkig ook uit mn hoofd zetten!

Ik kwam hier dus ff terug om te melden dat ik zonder aangehouden te zijn, weer thuis ben. Ik heb dus niets meegenomen, maar heb gelukkig ook geen migraine aanval gehad! Ik heb al mijn chemische medicijnen meegenomen....... 3 immigran tabletten, 6 injectievullingen en nog een doosje zware dokters-pijnstillers maar ik heb ze dus gewoon in mijn tas kunnen laten zitten!

 

Andere alternatieven voor het roken van wiet; idd die heb ik ook geprobeerd. Van het eten ben ik dagen lang suf en da's natuurlijk niet zo handig met kids opvoeden of in winkels of op schoolpleinen. De verdamper heb ik uitgetest in A'dam. Ik was in het hasjmuseum en daar zat een amerikaan met een Vulcano. Geweldig was die! maar ook schreeuwend duur dus :verrygood Dus ik kocht een BC verdamper maar die helpt niet tegen mijn migraine.....(als d'r iemand een bod op wil doen, geneer je niet!) misschien wél als ik er 2 gram per keer door jaag maar dan wordt t ook weer veel duurder.

Omdat ik al vier jaar heel intensief voor onze jongste zorg die wat mankeerd( door geboortetrauma) heb ik ook niet zo heel veel tijd om te sparen of verder te zoeken naar een gezondere methode.

Ik weet idd dat je gelijk hebt, maar ja, je kent vast wel de struisvogelpolitiek?

Ik zal tot ik genoeg geld heb voor zo'n ding toch maar weer wat gaan experimenteren....................

 

groetjesssssssss!

Share this post


Link to post
Share on other sites
een vriend van mij is een keer bij de franse grens "opgepakt" en moest mee naar het kantoor enkel omdat hij rookwaren bij zich had (lange vloei, tippies en een LEEG zakje) Daar heeft hij ruim een halve dag gezeten en werd continue lastig gevallen door agenten die hem moeilijke vragen stelde en hem uithoorde waar hij "de rest" had. toen ze na het doorzoeken van al ze spullen niet meer vonden dan dat hebben ze hem gelaten. Ik snap wat dat betreft de fransen echt niet!!! maar ik weet wel dat ikzelf niet snel wat mee zou nemen want als ze al zo belachelijk doen om een vloeitje...

zo kun je het wel stellen maar aan de andere kant: waar rook is is vuur en zo hebben die agenten ook gedacht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...