Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
mymedicine

Help

Recommended Posts

Bedankt voor alle reakties.

 

Ik ben het volgende van plan ik ga de grond 50 cm uitgraven even kijken hoe het gaat met het grondwater.

de bodem en wande bekleed ik dan met EPDM en leg radiator folie op de vloer.

De wanden en vloed in bak bekleed ik dan met 10 cm dik pir plaat. de platen weer alles bekeleden met EPDM en dan op de vloer een cement laagje storten vloerverwarming op monteren en tegels eroverheen.

 

 

graag zou ik nog wat advies willen over de elektrische vloerverwarmings mat.

ik heb een hokje van 1,55 breed. 2,20 hoog en 1,00 diep in een goed geisoleerde houten schuur.

zou deze vloerverwarming voldoende capiciteit hebben om de gehele ruimte op temperatuur te houden?

 

http://www.thermostaat.eu/product/1458718/Magma_200_Mat_Hestia_TS_200_S_Combi_inbouw_.aspx

 

Ik dacht aan een 300 watt setje 1,5 vierkante meter.

 

 

mvg

Ed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zit op internet te kijken en heb er al eens wat over gelezen in een ander topic over vloerverwarming in tent.

ik kan ook inplaats van een afdekvloer van cement en tegels een laagje zand neerleggen loerverwarming plaatsen en weer laagje zand erover.

dit bespaard een hoop tijd en werk en geld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je je hokje goed maakt, heb je eigenlijk niet eens vloerverwarming nodig, staar je er dus niet blind op, met een klein kacheltje kun je ook de temperatuur goed houden hoor ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had begrepen dat vloerverwarming beter was omdat de wortels dan nooit te koud kunnen krijgen.

 

Zat zelf eerst ook aan kanaalverwamer te denken omdat in de winter de inlaat heel koud wordt.

http://www.ventilatorkopen.nl/epages/62166165.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/62166165/Products/CVE100-1f-1200E

 

ik maak de vloer wel zo en denk nog even goed na over hoe ik dit ga doen mischien een kleine lichte mat voor de wortels en de rest via kanaalverwamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vergis je niet in kou en vocht en wat in de winter via je vloer naar binnen kan komen. Ik ken zat schuren en dergelijke waar de vloer blank staat in de winter. Zelfs in een groot bedrijfspand heb ik zeik natte vloeren gezien...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik kan ook inplaats van een afdekvloer van cement en tegels een laagje zand neerleggen loerverwarming plaatsen en weer laagje zand erover.

dit bespaard een hoop tijd en werk en geld.

 

Maar als je doorleest in die topics,

Dan lees je dat dat zand overal alweer verdwenen is wegens van alles en nog wat..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vloerverwarming in mijn hokje gelegd.

Ik heb als ondergrond 4cm piepschuim platen, daarop hardboard, het board had ik omdat ik toen ik het hokje maakte nog niet van plan was iets van vloerverwarming te leggen.

Bovenop het hardboard heb ik later zwart wit folie gelegd, daar de vloerverwarming op en zand eroverheen gedaan, over het zand had ik vijverfolie waar de potten op kwamen te staan.

Ergens was dat wel lekker makkelijk dat zand, maar ideaal is het niet, de potten zakken wat weg in het zand, vloer word een beetje ongelijk als je er een paar keer op gelopen hebt.

Ik heb nu het hokje aangepast, de zwart wit folie ligt er nog met vloerverwarming erop, zand weg gehaald en een vloertje gestort met egalisatie cement.

Nu heb ik een mooie waterpas vloer erin liggen wat weer ideaal is met water geven van onderaf, geen plaatsen waar meer water komt en blijft staan zoals voorheen.

Ik heb deze vloerverwarmingsmat met thermostaat.

 

Bij jou zou ik de tegels eruit halen, een stukje extra uitgraven.

Dan een laag van 10cm dik piepschuim, daarop plastic (zwart-wit) folie, dan de elektrische vloerverwarmingsmat erop leggen en dan een vloertje storten van ongeveer 3 cm dik.

 

Die 10 cm isolatie die ik aanraad is omdat jij een koudere onderlaag hebt dan mij, ik zit op een verdieping en niet op de koude grond.

De dikte van 3 cm van het vloertje is omdat je dan wat massa hebt wat de warmte vast kan houden.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...