Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mymedicine

Kweekruimte Bouwen

Recommended Posts

Ik weet nog niet hoe mijn kweek hok werkt en reageerd omdat het lochies erwijs nog niet af is maar ik ben graag voorbereid.

 

Ik verwacht meer problemen te krijgen met te hoge luchtvochtiheid als te lage in deze maanden

 

om evt de luchtvochtigheid naar beneden te krijgen heb ik leuk speelgoed op conrad gezien

 

een vochtigheidsmeter waar je een luchtontvochtiger op aan kan sluiten ( evt ook lucht bevochtiger)

 

https://www.conrad.n...js-1170728.html

 

http://www.conrad.nl...P8HAQ&WT.srch=1

 

Heeft iemand ervaring met dit systeem zo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sneeuw probleem? Op mijn dak lig een golfplatendak ik heb het wel geisoleerd met goede isolatie en underlaymenthout zou 1x 600 watt lamp het sneeuw doen laten smelten op het dak?

 

ga liever een paar x extra naar de shop komende maanden anders kan ik mischien het hele jaar door weer naar de shop.

het geluk heb ik ook nog dat er een politieagent bij mij in de straat woont en kan mijn dak zien :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik neem het zekere voor het onzekere en ga rustig mijn hokje afmaken en in februari het weer bekijk en evt besluit te gaan beginnen. Zonde van al het geld en moeite als je het kan voorkomen door even geduld te hebben al is het best lastig.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb in een schuurtje met 6 x 600 watt gezeten , bleef de sneeuw gewoon liggen ( was wel heel goed geisoleerd)

 

aangrenzend schuurtje van buurman , had ook een hok met ik meen 3 x 600watt , daar smolt de sneeuw wel ( niet goed geisoleerd)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en het blijft een gok voor het zelfde valt er nauwelijks sneeuw dit jaar we zien wel eerst ff het hok afmaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

meestal ligt er in nederland niet heel lang sneeuw ( soms helemaal niet)

je kunt ook zodra er sneeuw valt lamp uit , ( evt een klein lampje voor je lichtregime)

zullen je planten niet waarderen , maar je kan gewoon door kweken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ach,, dat gesmolten sneeuw en ontdekt worden, valt bij mij in de categorie paranoia..

 

Het zal vast wel eens iemand de kop hebben gekost, maar geloof niet dat er heel veel door zullen sneuvelen.

Er zijn zoveel daken, waar geen sneeuw op blijft liggen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

4 schuurtjes bedenkt met sneeuw en 1 niet. Iedereen in de waan dat er fietsen staan.. :whistle:

 

Blijft link net als hotspots.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vroeger een kennis gehad die een zolderruimte voor de helft had volgezet, en niet geisoleerd!

 

In de winterperiode met toen nog veel sneeuw, was zijn dak rood, wie denken jullie wie er later op bezoek kwamen?

 

 

Het waren niet sinterklaas en zwarte piet!..... :whistling

 

 

Isoleren mensen, zo dik mogelijk, en met rollen glaswol met zo'n alu damplaag.

 

4 voordelen,

 

1. sneeuw blijft liggen.

2. geen hotspots meer te zien.

3. je klimaat in de ruimte is veel beter onder controle te houden.

4. ook geluid wordt tot een minimum gereduceerd.

 

 

Zoiets....

 

gallery_37549_16614_74329.jpg

 

 

16 cm dik glaswol!! :wOOt

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb het hiermee geisoleerd zelfde spul en met underlayment afgetimmerd. tegen het hout komt nog lucht en warmte islolerend materiaal (is een soort folie met luchtbelletjes erin) en daaroverheen komt radiatorfolie.

 

20140818_190347.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5cm dikke piepschuim , gipsplaten, en daaroverheen 90 procent warmte licht/weerkaatsende folie werkt in huizen perfect!

Altijd een hok in een hok bouwen en zorgen dat de lucht om de hok lekker koel is!! kan al doormiddel van een minifan

vooral in schuurtjes

dan komt die wol isolatie extra op zijn plaats gipsplaten eroverheen dan die 90 % weerkaatsende folie, 25 vierkante meter 27 euro praxis

en zorgen dat je ergens koude lucht weg vist en die om het hok heen laat blazen wedden dat jou sneeuw blijft liggen!

Grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...