Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

doompie

Kweekkast Aan Het Maken.

Recommended Posts

hallo iedereen,

 

ik ben nu bezig met een kweekkast maken, ik wil graag iedereen laten zien hoe ik dat doe zodat mensen mij ook tips kunnen geven en mess een beetjuh opbouwende kritiek kunnen geven van wat beter kan.

hierbij voeg ik ook foto's toe.

 

vandaag ben ik bezig geweest om alvast de bodem en de achterwand te maken.

 

heb een paar vragen...

 

1. ik wil graag gebruik maken van tneon hoeveel per m2 heb ik er nodig om de planten genoeg licht te geven ik heb 10 planten.

2. ventilatie van beneden naar boven van links naar rechts goed?

3. hoe hou ik de luchtvochtigheid goed op peil ik heb er geen regelaar danwel een klimaat regelaar.

 

bedankt en hopelijk krijg ik goede tips..

 

gr.

 

doompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn zolder niet al te groot maar groot genoeg.

20140817 140641

 

klaarzetten van alles...

20140817 161725

 

eerste deel is af bodem en achterkant

20140817 183721

 

gelukkig kwam de hoek perfect uit.

20140817 183743

Share this post


Link to post
Share on other sites

phoe hey wil je dat serieus gaan vullen met t-neon..? ik weet niet wat de afmetingen zijn maar als k dat hokje zo zie zou k toch eerder aan 2 x 400 wat hps denken

anders zou k die 10 planten zeker 2 x 75 watt t neon per stuk geven

 

suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zijn er ook andere alternatieven voor de belichting want hartstikke leuk die lampen maar die worden mij wat te duur.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh:

 

Een HPS lampje zou ik nu de kost niet vinden, moest je dat nu over een opti zeggen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

1x400 of 2x250W HPS en planten in scrog zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig, een mooi hokje van multiplex, kan je lekker in schroeven.

 

Goed isoleren, van binnen alle naden afkitten met acrylaat kit, met witkalk de boel 2 of 3 keer goed sauzen, op de bodem een zeil met opstaande randen, of een bak maken, kan je vanonder wateren, en voeden. Onderin tegenover elkaar 2 passieve of actieve inlaten maken, 3 x zoveel cm3 als je uitlaatgaten, bovenin je afzuiging, unit kan mooi op het dak leggen, met een geisoleerde kist er omheen voor het geluid, koolstoffilter bovenin aan het dak hangen.

 

Een 4 of een 600 watt er in, weet de afmetingen niet precies, maar dan ga je een hoop plezier krijgen van je hokje!

 

Succes!

 

 

Grtz,

El oro verde

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej bedankt voor jullie reacties mijn afmetingen zijn 180cm breed 120 diep en 160 hoog. Ik heb even gekeken de tneon is niet zo goed idee maar hoe denken jullie over die spaarlampen met reflector?

Verder heb ik een soort zilverfolie isolatie materiaal gevonden wat reflecteerd en isoleert is dit goed of is het echt verstandig om te witkalken?

 

En El oro verde bedankt voor je uitgebreide reactie zal morgen mijn afbeeldingen even goed zetten haha.

 

Gr.

 

Doompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je echt ook gewicht wilt oogsten haal dan gewoon hps en niet dit soort onzinnige shit. Een spaarlamp is niet echt rendabel om mee te kweken. Zou er 2 keer 400w in hangen zoals eerder hier al gezegd.

 

Zwart wil folie ophangen ipv folie die er niet voor bedoelt is, geeft ook een betere reflectie dan witkalken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou je misschien beter eerst eens een beetje gaan inlezen hier..

 

Led/neon/spaarlampen etc..

Het klinkt allemaal leuk, maar draait uit op een teleurstelling.

Tenzij je daar echt duizenden euro's aan te besteden hebt.

 

Mijn advies. gewoon HPS.

De maten van je hokkie zijn ook niet echt geweldig.

160 hoogte zul je al heel snel te krap gaan vinden.

 

En zonder een klimaat regeling willen draaien is ook een (zeker voor een beginner) onmogelijke opgave.

 

My 2 cents,

Succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan ga ik toch voor 2 400w hps klimaat regelaar komt er ook als ik dan toch bezig ben ga ik het gelijk goed doen haha wel ervaring in de buiten kweek dus dit is totaal wat nieuws voor me haha en de hoogte is helaas niet ideaal maar daarvoor plaats ik een scherm om de takken niet te hoog komen...

 

Bedankt voor alle reacties ik ga zeker wat doen met de tips en de kritiek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tip!.....

 

Doe het nu niet overhaast, maar lees je even goed in hier op het forum wat je precies wilt, verstandig om alles op elkaar af te stemmen, zoals je afzuiging, inlaat, passief of actief, dat soort dingen.

 

Wat voor voeding wil je gaan gebruiken, denk dat de PUK lijn wel een aanrader is voor je.

 

2 x 400 watt wat Johnny al zei is een verstandige beslissing, geeft ook niet al te veel warmte af, prima kweken, mijn eerst oogstjes waren ook onder 2 x 400 watt, gemiddeld een 500 gram er af gehaald, daar kan je wat mee.

 

Ben er wel op achteruit gegaan eigenlijk qua watt per tent, 1 tent 400 watt, 1 tent 600 watt, maar we hebben nog plannen genoeg voor de toekomst.

 

Ga ook niet in te kleine potten kweken minimaal 11 liter, 15 of 18 nog beter.

 

Door je beperkte hoogte, zou ik een soort nemen die niet als een speer de lucht in schiet, maar meer een bossige korte plant, mensen genoeg hier die je daarover kunnen adviseren, toppen, knakken en buigen zou je moeten doen.

 

Je hok is 1.60 hoog - kap en lamp 20 cm, - 40 cm tussen plant en lamp, - pothoogte zeg 30 cm = planthoogte maximaal 70 cm, en daar zit je zo aan!

 

Maak het netjes en op je gemak af, als je eenmaal je potten gevuld hebt met dames, en je hebt vragen of problemen, dan komen de reacties vanzelf, en gaat het zeker goed komen.

 

Oh ja, volgens mij heeft witkalk de beste reflectie, en is volgens mij het goedkoopste, je hebt natuurlijk ook allerlei reflectie folie's, tis maar wat je wilt.

 

 

Succes!

 

Grtz,

El oro

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk aan, nog meer informatie van een moderator+

 

Als je maar serieuze goeie vragen stelt, en er wat goeds mee doet, dan komen de antwoorden vanzelf.

 

Ik zeg het hier zo vaak...de voordelen van dit mooie forum!

 

Biologisch op Sannie's way is ook een optie natuurlijk, doen wij ook in 1 tent, zeer tevreden over!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super goede topic over de reflectie haha ik leer heel veel over het binnenkweken helaas is mijn zolder niet zo hoog dus ik kob helaas niet hoger verder heb ik gekeken na lage planten en dat komt helemaal goed. Dit weekend ga ik verder met het maken van me hokkie op me gemakje ik zal het weer updaten en hopelijk krijg ik nog genoeg tips..... dus blijf maar lekker posten ook kritisch commentaar is welkom....

 

Gr

Doompie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een soort die niet zo hoog wordt is OG Kush en hoewel wat rot gevoelig lijkt die me ideaal voor de afmetingen van je hok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met ook nadelen blijft afgeven onder andere

 

Zo.....!

Telkens als ik ben wezen kijken bij mijn tuintje heb ik wel weer wat witte vegen op mouwen etc..

Terring spul..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...