Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Jakkes

Ghe Flora Serie (3 Comp.) Laag In Ec, Is Dit Normaal?

Recommended Posts

Ik ben een ronde aan het draaien op GHE voeding, Flora serie. Deze bestaat uit drie componenten (bloom, gro en micro). Het valt me op dat ik in vergelijking tot andere producten die ik ken (Plagron en hypro) erg weinig voeding toevoeg, 3 ml per liter. Ik hou nu het schema van GHE aan omdat het voor mij nieuw is. Als ik dan de ec meet zit ik op 1.0, wat ik laag vind.

 

Toch zijn de planten aan de max van hun kunnen (S5 in week 4 bloei). En tonen ze zelfs beginnende tekenen van overvoeding. Ik heb nu de voeding met 1/3 verlaagd en dat lijkt hun max.

 

Mijn vraag is of dat dit normaal is voor GHE, want het voelt niet goed.

 

Ik ben benieuw naar jullie ervaringen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snapte ook niks van die GHE, ook best vaag afgebeeld in dat schema.. ben terug gegaan naar hesi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hartstikke normaal, waarom moet er heel veel zout in om een voeding compleet te maken?

GHE doet dat net ff anders en hier is de ervaring dat de helft van de aangegeven ml's in schema meer dan zat is (helemaal bij de 3part).

Daarnaast is de ph buffering bij die lage EC ook aardig in range, tel uit je winst :innocent:

 

GHE, veel meer mensen zouden ervan moeten weten :withstupid:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik zat heel constant met mijn kweekjes en ben tevreden over wat ik eraf haal. Alleen als alles goed gaat en ik niet meer kan optimaliseren (zonder uitbreiding, oc, etc.) dan wordt de uitdaging minder. Dus ik Ben gaan kijken of dat GHE me net iets meer kan geven. Ik ben dus met twee identieke kasten aan het testen. Een op GHE en een op de voor mij vertrouwde methode. Ik ben nu in week 4 van de bloei, maar merk weinig verschil (helaas). De kasten gaan vrij gelijk op. Dit betekent wel dat wanneer ik GHE beter ken er mogelijk meer inzit.

 

Maar ik gebruik alleen de 3 componenten zonder de losse toevoegingen. Ik vraag me af of dat deze wel de moeite waard zijn om te gaan gebruiken. Of alleen een paar? Ik ben benieuwd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben ik nou gek of gebruik je GHE zonder A+B??

Share this post


Link to post
Share on other sites

A&B is de Duo lijn Noa.

De Flora lijn is zo compleet dat extra toevoegingen zoals de bioBloom of Diamond Nectar in mijn testen helemaal niets toevoegden, wel viel het me op dat het makkelijk overvoeden is bij volgen schema.

Je hebt een zacht en hard water uitvoering overigens, wel zaak om de juiste in huis te halen wat de hard water gebruiken met water onder EC 0.4 kan al snel tot cummulatie leiden.

 

Hoe compleet is de GH(E) Flora lijn?

 

KLIK

 

Zo compleet dat je de groene fles weg kunt laten met een truukje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben voor drie componenten gegaan omdat ik denk dat als ze dezelfde stoffen van de drie flessen in een fles hadden kunnen doen, ze dit ook wel gedaan zouden hebben. Dus bij 1 component zullen er stoffen ontbreken of anders zijn. Maar wellicht slaat deze denkwijze nergens op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Waarom wil je die grow fles weglaten. Of is de lucasformule beter dan het standaard schema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die denkwijze klopt wel, samenvoegen van calcium en magnesium in 1 compo is een hele kunst.

Fles Nova van GHE is trouwens wel ruim over de kg kan je van een fles Flora 1ltr niet zeggen, die is 1kg dus zit wel meer in de Nova.

 

Lucas figured out that FLORA MICRO contains enough nitrogen, and everything else that MICRO GRO contains, that you use it with FLORA BLOOM alone, saving you from having to buy FLORA GRO.

 

Laat nu net die groene fles tegen einde vd kweek nog een laagje inzitten waar je niks meer mee kunt waar in de micro en de bloei nog voor minimaal een halve ronde zit.. zo moet je het bekijken, je spaart met beetje gebruik Calgel steeds die Fles Gro uit.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat nu net die groene fles tegen einde vd kweek nog een laagje inzitten waar je niks meer mee kunt waar in de micro en de bloei nog voor minimaal een halve ronde zit.. zo moet je het bekijken, je spaart met beetje gebruik Calgel steeds die Fles Gro uit.

 

Maar dan koop je voor de volgende ronde alleen een nieuwe grow fles, micro en bloom heb je nog genoeg. Ik zie het voordeelnog steeds niet echt.

 

Maar begrijp ik jouw goed dat je alleen die drie (of twee) componenten gebruikt en voor de rest niets? Is GHE zo volledig en simpel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een nieuwe fles grow of 4 druppies calgel uit de fles die jaren meegaat?

 

Ik gebruik idd alleen de basis van GHE (en roots), enige dat ik extra geef 1x in de week tot aan begin week 2 12/12 is de diamond nectar en dan ook halve dosis, ik heb nogal wat lichtgeweld (kleine tentjes) en die diamond zorgt dat ze het beter doen.

 

Ik wist (USA fora langer terug) dat GH tov andere voedingen echt lache was, nu ik zelf GHE gebruik kan ik dat niet anders dan beamen en toepassen is zo simpel, en waar kom je nog een voeding tegen waar zelfs de helft van wat ze aanbevelen meer dan zat is.. volgens mij zijn die schema's afgestemd op tomaten ofzo (waar een EC van 4.5 niks is)

Edited by lostchild
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oh haha, ik dacht dat A+B standaard was lol, ik ben me nu pas gaan verdiepen in voeding, ik gebruik Atami B'cuzz... puur omdat ik ooit met iemand zo begonnen was en op die manier geleerd heb nu ben ik in de ingrediënten gaan kijken en A,B, mijn Booster en Bloei Stimulator allemaal grotendeels uit zelfde ingrediënten bestaan!!! WTF haha. Ik dacht dus dat het allemaal andere stoffen waren lol

 

Mn water is ongeveer 0.5-0.6 veel kalk, ik wil zon Reverse Osmosis apparaat aanschaffen en ongeveer de helft filteren, kweek op cocos en las dus iets op CalMag, Epsom zout toevoegen.... Moet dan ook zeggen dat meestal in week 5/6 wat vergeling optreed bijna alle rondes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel kalk (calcium) in je water, kokos bindt calcium en teveel calcium fuckt met P (week 5/6) en ook opname bemoeilijkt van oa calcium/magnesium/stikstof omdat de mix niet klopt en ook niet kan gaan kloppen vanwege de eigenschap van kokos?

 

Doc heeft dat ooit eens uitgelegd: GL en Canna onderkennen dat en bekalken de kokos daarom wat natuurlijk bij hergebruik of intensieve kweek na een aantal weken, verloren gaat en bij gebruik ander merk kokos uitzoeken is (BN bricks drama's...)

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties.

 

Ik zat heel constant met mijn kweekjes en ben tevreden over wat ik eraf haal. Alleen als alles goed gaat en ik niet meer kan optimaliseren (zonder uitbreiding, oc, etc.) dan wordt de uitdaging minder. Dus ik Ben gaan kijken of dat GHE me net iets meer kan geven. Ik ben dus met twee identieke kasten aan het testen. Een op GHE en een op de voor mij vertrouwde methode. Ik ben nu in week 4 van de bloei, maar merk weinig verschil (helaas). De kasten gaan vrij gelijk op. Dit betekent wel dat wanneer ik GHE beter ken er mogelijk meer inzit.

 

Maar ik gebruik alleen de 3 componenten zonder de losse toevoegingen. Ik vraag me af of dat deze wel de moeite waard zijn om te gaan gebruiken. Of alleen een paar? Ik ben benieuwd.

de toevoegingen zijn er niet voor niets!BioBud =bloeistimulator bij uitstek ,Urtica zit vol sillicium en ijzer,BioRoot=wortel stimulator,BioWorm=uitstekende bladvoeding en dan Bioponic =Trichoderma harzanium .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk mag je de hele pagina bio additieven van GHE ertegen aan gaan gooien als je minerale lijn hebt (check ook eens minerale schema's en de Tripacks..)

 

Ga je de kant van AN op, heel veel van alles een beetje en door de bomen zo het bos niet meer zien dat je nooit echt kan bepalen of iets in jouw setup iets uit gaat maken.

 

Goh, zou wat zijn zeg als ik naast de Flora, DN en Roots nog dat hele pakket nodig zou hebben om succesvol te kweken mineraal met zacht water, zou die GHE dan toch niet zo compleet zijn en is de Lucas Fomule dan echt doorgestoken kaart?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal het advies van lostchild eens opvolgen. Dus roots en diamond nectar de volgende ronde erbij. Ben benieuwd!

 

Maar waarom wordt deze voeding zo weinig gebruikt? Is veelzijdig en goedkoop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grote onbekende omdat ze geen intensieve reclame campagnes voeren en ook niet pronto op beurzen met grote stands staan?

Buiten NL een heel ander verhaal al heet het daar General Hydroponics (de E in GHE staat voor Europe, we hebben ander water).

 

GH(E) komt uit de hydro hoek, hydro is geen ding in NL dat speelt ook mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het ook nog best lastig om die GHE voeding te kopen. Ik gebruik dan FloraNova (en niet die 3 componenten variant), maar de meeste growshops hebben maar een paar flesjes van de lijn en vrijwel nooit het hele assortiment compleet. Ik heb het uiteindelijk in Duitsland besteld.

 

Die GHO (GH Organics) lijn was nog lastiger te vinden. Dat wilde ik op aarde proberen, maar ben toch maar voor hydro gegaan. Heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgende keer hier je licht opsteken.

 

Dat een GS niet alle lijnen zo heeft kan ik wel inkomen maar mijn GS heeft ook nog gewoon het boek waar GHE net zoals elk ander merk zijn afdeling heeft en te kies en te keur uit te bestellen valt mits het bij de groothandel te leveren valt.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, maar bij GreenSell hebben ze weer geen FloraKleen.

 

Hun prijzen zijn ook veruit het hoogste van alles wat ik gevonden had. 20% tot 30% duurder dan bij andere growshops.

 

Laten bestellen kan inderdaad wellicht ook, maar dat is me teveel gedoe. Ben geen pro kweker dus een flesje van een halve liter of een liter ga ik die mensen niet mee lastig vallen om dat voor me te bestellen. Dan koop ik het wel ergens anders.

 

:edit: Oh ze hebben wel FloraKleen. OK, dan waren ze me gewoon te duur :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij http://www.eugrowshop.eu/nl/ kunnen ze alles bestellen voor je en voor een goede prijs. Je moet ze alleen emailen, want op de site staat niet alles. Levering binnen twee dagen af te halen. En ook voor een halve liter.

 

En nee ik heb geen belang bij hun zaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jakkes

wist dat EU GS het ook heeft maar ik heb niet zulke goede ervaringen met ze dus ik beveel ze nooit aan

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn soms wat ongeorganiseerd, maar maken het altijd goed. Ze doen moeite voor me en ik heb eigenlijk geen klagen. De prijs is ook zeer goed. Ik rij er eens paar jaar heen om groot inkopen te doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, bij die EU GS koop ik inderdaad ook nooit meer wat. Weken wachten, uiteindelijk slechts de helft geleverd en wat er dan geleverd was was lukraak in een doos gepleurd en dus beschadigd. Dat is me dat beetje korting.

 

Ze hebben het ook bij www.degrowshop.eu, www.groowl.nl en www.growland-hydroponics.com.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...