Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Hazertje

20 X Amnees Onder 800 Watt. Ervaring Op Doen.

Recommended Posts

Omdat ik het zo al jaren doe!

Ik weet niet of het minder of beter gaat als je andere waardes aanhoud (op aarde)

 

 

Er zijn ook zat mensen die starten op ph 5.5 op aarde.

Volgens mij is de achterliggende gedachte dat N beter opneembaar is op dit ph level.

Maar of dit echt zo is weet ik niet,ik ben geen geleerde ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helemaal niet vreemd hoor Pietje, ik denk zelfs dat je richting 6.5 kan sturen later in de bloei.

 

scmgphaffectsonnutrientavailability.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand, ik vul steeds vers water aan mijn vat met water rondes, dus laten staan is een beetje moeilijk.

 

@pietje wiet, zal alles opschrijven. En wat belangrijker is, onthouden :P

 

@krasi, top schema lijkt me. Bron misschien hier van ?

 

 

One love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een korte update.

 

Dag 5 groei. Temp overdag ( 1 lamp aan ) 29 graden. Lamp uit 24 graden. ( zal wat warmer nu zijn :likken: )

Water ronde wordt vanavond. Wil Ec aanhouden tegen de 1.3. PH 5.8.

 

Dames groeien nu redelijk goed, stonden toch een dagje iets te nat, maar dat moet helemaal goed komen vandaag.

 

Pica's :

 

gallery_41926_17288_312454.jpg

 

Lijkt erg droog, maar die tensiometer gaf aan dat het nog wel ''moist'' was onderin. Liever iets te droog dan te nat. Ze moeten wel vechten en nie zo lui doen :jump:

gallery_41926_17288_11728.jpg

 

gallery_41926_17288_368558.jpg

 

gallery_41926_17288_310485.jpg

 

Ik denk dat ik nog max 3 dagen groei geef. Anders ben ik bang dat het te vol word in de tent. Ze blijven redelijk slank heb ik gemerkt toen ik ze meteen op 12/12 zetten. Iemand een idee hoe lang ik ze nog zou moeten geven in 15 liters zoals het er nu uit ziet ? Ik wil geen fluff topjes aan de onderkant, het liefst hou ik ze liever iets slanker dan normaal zodat het licht nog wel beneden op het bladerdek kan komen te schijnen.

 

 

Verder niet veel te melden. Wat ik me wel af vroeg, is hoe je je ec omlaag krijgt nadat je je voeding hebt aangemaakt ? Ik zal hier zo nog even over proberen te lezen. Als iemand wat weet, hoor ik het graag.

 

 

One love ( nog even genieten van de zon ) :icecream: :icecream:

 

Hazertje :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan een maatbeker voedingswater even ergens anders neer zetten.

 

Dat schema wat Krasi laat zien toont de opneembaarheid van voedingsstoffen bij verschillende ph-waardes.

 

Heb je de potten ook opgetild om te voelen of het klopt wat die tensiometer zegt?

Niet blindelings erop vertrouwen.

Hoe droger je medium hoe hoger de ec-waarde wordt in je medium.

 

De ec van je voeding omlaag, dan voeg je gewoon water toe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om te voorkomen dat je toplaag uitdroogt kun je,je pot afdekken met zwart-wit folie.

Zo kan het vocht uit de toplaag niet verdampen en blijft de temp. in de pot beter.

 

Hier een voorbeeld

 

gallery_30074_14521_2512741.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar ben ik weer even met een kleine update.

 

We zitten officieel op dag 6 groei. A gemengd Daarna B. PH kwam uit 6.7, EC op 1.3. Na mijn stimulators toegevoegd te hebben kwam ik uiteindelijk op het zelfde uit.

Afgezuurd met Ph-. Uiteindelijk afgerond tot 5.8. Ec bleef 1.3.

 

Temp snacht's 25 graden, overdag 31. Iets te warm, maar niet heel erg na vandaag... en morgen :thumbsdown:

LV staat op 66 %. We mogen niet klagen. ( zonder handoeken, wel met luchtbevochtiger aan ) Gaat overigens wel morgen eruit, anders overmorgen.

 

Lampen hangen nu op 90 cm boven hun kopjes. Ik schakel steeds tussen de lampen. Ze zullen beiden branden begin van de bloei. ( ik heb trouwens gelezen dat het beter is om al je lampen pas aan te doen wanneer ze bloeiverschijnselen laten zien, klopt dat ? Of maakt het geen flikker uit ? )

 

 

@bosrand, ik had nog voeding van een dag geleden staan, die kwam uit op 1.4 ec, 7.7 PH. :likken: Dat schema vind ik erg handig. Is het zo dat je gehele duur van de bloei op 6.5 kan doorgaan ? Potten heb ik inderdaad ook opgetild, en meeren deel daarvan waren best zwaar nog.

:tu

 

 

@Pietje wiet, die techniek heb ik inderdaad eerder gezien, ik heb ze eigelijk alleen toegepast op de 2 amneesjes buiten. Moet zeggen dat het nog steeds lekker vochtig daar beneden is.. :lol: Ik gebruik daarvoor wel alleen wel een soort van silverfolie. ( 2mm dik) Lijkt me prima te doen.

 

gallery_41926_17282_1140916.jpg

 

Lijkt me een beetje lastig om het materiaal te knippen van de rol die ik heb, daarom sproei ik vanaf nu de bovenlaag af en toe nat. Heb je ze zo geknipt of kan je ze gewoon kopen zo ? :D

 

Thnx iedereen voor de support. Advies, commentaar, en vragen zijn altijd welkom :tu

 

 

 

B)

One love

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat lekker kerel !

probeer eerst ec te meten en corrigeren alvoor bloei boosters toe t voegen -> zie j kweek schema van je supplementen.

 

a b zijn alleen maar standaard npk 's

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor je eigen goed, gooi die groene "tensio" meter weg, daar kan je absoluut niet op vertrouwen!

kan je beter het momenteel op gewicht aanvoelen en wanneer je de centjes hebt voor een echte tensio gaan 25€ dacht ik....

 

hoeveel lampen en welke wattage heb je nu branden?

 

succes :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ baze020, dacht ik ook zo kerel, ze staan er mooi bij.Ah, dat zal ik doen. Dus niet als laatst pas ? :rolleyes2: :tu

 

@sensi life, ik wist al dat die tensio meter eigenlijk geen waarde heeft, ik til me potten altijd op om te voelen of ze dorstig zijn of nie. Was een beetje nieuwsgierig ernaar. Heb ze wel voor duurder gezien hoor... :wacko: 25 euri? Zal na deze ronde even op zoek gaan naar een goeie ;)

2x400 Watt waarvan 1 brand om en om.

 

Bedankt :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je ph richting de 6.5 gaat sturen kom je zoals je ziet na 1 dag veel te hoog uit, ik weet niet hoe Krasi daar over denkt, maar mij lijkt dat niet goed.

De ph loopt als het goed is altijd (een beetje) op, dat heb je dus nu ook gezien, je had de vorige dag tot een ph van 5.8 aangezuurd, de volgende dag zit je al op 7.7, wat wel heel er snel oploopt trouwens.

Ergens lijkt het me dat daar iets niet helemaal goed gaat.

 

Bij mij loopt de ph in ieder geval rustiger op, ik zuur aan tot 5.8 en na 1 dag zit de ph op 6.2 en na 2 dagen zit ik op een ph van 6.5.

 

Een blumat tensiometer kost 33 pleuries.

Share this post


Link to post
Share on other sites

PH in je vat loopt idd op, die moet je bijsturen voor de gift.

PH in de aarde wordt gereguleerd, daar kan je in de gevorderde bloei best 6.3 in wateren.

Wanneer je dagelijks waterd zal je dus ook dagelijks een bepaalde waarde aan je substraat toevoegen.

Kalk-minnende planten waar cannabis ook onder valt gedijen het best bij een PH waarde van 5,5 tot 6,5.

Minerale gechelateerde voeding heeft een wijdere PH-range qua goede opneembaarheid dan bv bio voeding.

Fulvine en humuszuren zijn organische natuurlijke chelators die een betere opneembaarheid van voeding kunnen bewerkstelligen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bosrand. 7.7 is inderdaad veel te hoog. Misschien ook omdat ik er geen circulatiepomp in heb staan. Geen idee of dat wat uitmaakt. Ik vul trouwens elke waar ronde me vat met vers water. Dit is eigelijk omdat ik een kut pomp heb die niet alle water uit m'n vat leegpompt. ( aquaking q2503 ). Een nieuwe die wel proper werkt liet me portemonnee even niet toe. Raar eigenlijk, de growshop waar ik altijd kom is altijd erg goedkoop vindt ik. Alsnog vroege ze me 90 euro voor een blumat tensio. :/ . Volgende ronde bestel ik hem gewoon, thnx.

 

@ inderdaad. Zoals ik tegen bosrand al zij, elke water ronde geef ik vers water en maak ik hun voeding aan. Wanneer ik op 12/12 schakel , moet ik dan het beste elke water ronde me ph iets verhogen todat ik uiteindelijk op 6.5 kom ? Of gewoon er tussen in blijven ?

 

Erg interessant. Betekend dat minerale voeding eigenlijk gewoonweg beter is dan bio ?

 

Sorry voor al de vragen nogmaals :P .

 

 

One love

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter, nee hoor, beter opneembaar, ja wanneer je weet wat je doet.

Bio kweken doe je vanuit een gedachte, ik wil alles zo natuurlijk mogelijk, in het normale leven ook....je weet wel zo`n green-humper :lol:

8 op de 10 mensen die hun plantje mineraal voedt op aarde verknalt het door of de PH of de voeding icm met teveel of te weinig water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normaal gesproken ben ik ook van het bio kweken. Maar ik en een partner willen van alles een beetje bekijken waar we op uitkomen. Lekker rond testen en dan zien we wel. Ik zal zeker m'n best doen om alles zo goed mogelijk te meten en een goeie hoeveel water te geven. Goed kijken naar de dames, zoals ik altijd doe :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo genieters van het groene leven.

 

Eindelijk een update van de amneesjes.

 

Gister lekker water gegeven Ph 5.8 Ec 1.3. Dames drinken al lekker door. Ik probeer zo goed mogelijk de bovenlaag zo vochtig mogelijk te houden. Ben ik wel gewent. :likken:

 

oke oke zonder dollen, ik ben erg blij hoe ze eruit zien en mijn gevoel zegt dat dit erg de goeie kant op gaat in dit stadium. Ik probeer elke dag nog steeds zo veel mogelijk te lezen over van alles en nog wat. :book:

 

We zitten inmiddels op 4 dagen bloei, dat betekend dat we toch een enorme tijd hebben gebruikt om voor te groeien. Namelijk 12 Dagen.

 

Alle twee de zonnetjes zijn daarna ook meteen aangegaan en op hoogte gesteld.

 

Temp nacht 27. Lampen aan 33 c, nog iets aan de hoge kant, maar k denk dat we daar niet al te druk over mogen maken. Niet ? Is de kans groter op luchtigere toppen als de temp te hoog uitstijgt ? Dat heb ik namelijk ergens op een verslag gelezen, en dat ging niet erg lekker mag ik vertellen :rolleyes2:

 

Lv zitten we prima 70% snachts en overdag zitten we een paar % lager.

 

 

Pic's zeggen meer :

 

gallery_41926_17317_648253.jpg

 

beetje overbelicht

gallery_41926_17317_758174.jpg

 

gallery_41926_17317_580209.jpg

 

gallery_41926_17317_538996.jpg

 

gallery_41926_17317_367003.jpg

 

Tadaaa

gallery_41926_17317_331230.jpg

 

gallery_41926_17317_146175.jpg

 

Zonnetjes sprongen net aan

gallery_41926_17317_1105055.jpg

 

gallery_41926_17317_836676.jpg

 

Foto's zijn gister nacht gemaakt. Hopelijk snel een nieuwe update wanneer ze hun witte geile slierte laten zien :jump:

 

ohja, vraagje. :whistle:,... Kan ik nog gewoon groei voeding meegeven totdat ze bloei verschijnselen laten zien ? Met bloei begin ik pas als ik dat zie namelijk.

 

Kom maar op met advies, commentaar en vragen :tu Alles is welkom.

 

:D :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bloeivoeding kan je mee beginnen in week 3/4 bloei.

Groeivoeding kan dus nog, wees wel voorzichtig, je hebt al verbrande bladvingerpunten.

In de groei en vroege bloei kunnen ze best wat hebben, maar het kan te gek.

Als je onervaren bent kan je beter te weinig dan teveel voeden, teveel voeden is veel moeilijker op te lossen, soms helemaal niet meer.

Met de warmte hebben ze sowieso liever minder voeding, zo nu en dan alleen water vinden ze ook heerlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is goed zal me eraan houden. Het zijn er niet veel trouwens die verbrandde puntjes. Beter voorkomen dan genezen inderdaad. Bedankt man.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Hazertje,

 

Ik zag dat je fancontroller op breed bandte 7 stond deze kun je naar mijn idee beter terug raaien naar maximaal 2.

De reden is dan dat er minder verloop in je tempratuur zit en de inblaas en afzuiging eerder regeert.

 

Misshien dat je temp dan beter onder controle krijgt.

 

Gr Vamozz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vamozz, welkom man, wat houd die breed bandte precies in ? Sorry man ben niet zo technisch in die zin, en gebruiks aanwezing was er niet bij. Als ik morgen een gaatje kan vinden. Geef ik even een korte update.

 

Ciao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie Amnees. Ietsjes lager gaan met je ec is gewenst zo te zien.

 

-> Hogere temp = lagere ec.

 

Temp nacht 27. Lampen aan 33 c, nog iets aan de hoge kant, maar k denk dat we daar niet al te druk over mogen maken. Niet ? Is de kans groter op luchtigere toppen als de temp te hoog uitstijgt ? Dat heb ik namelijk ergens op een verslag gelezen, en dat ging niet erg lekker mag ik vertellen :rolleyes2:

Maakt nu niet zoveel uit in de groei een hogere temperatuur. Je krijgt wel extra strek in je gewas. Dit kan je weer oplossen door je lampen op je planten te laten drukken. In een later stadium in 33 graden = luchtige toppen met vossenstaarten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hazertje,

 

Band breedte houd in dat je als hij op 6 staat moet delen door twee =3 he. Nou als je de temperatuur op 25 heb staan dat je dan 3 graad naar beneden en 3 graad naar boven speling hebt voor je afzuiging aan slaat. dus slaat hij aan op 29 graden.

Als je band breedte 2 heb gedeelte door 2 =1 heb je een graad speling naar boven en beneden voor hij aan slaat. dus slaat hij al op 26 graden aan.

 

Conclusie je afzuiging en aanzuiging gaan eerder draaien waardoor waarschijnlijk je temperatuur beter gehandhaafd blijf.

 

Hoop dat het duidelijker is zo.

 

Succes ik volg je :innocent:

 

25 + 3 is natuurlijk 28 geen 29..... :thumbsdown:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korte update.

 

We zitten op 8 dagen bloei. Lv schommelt tussen de 60 en 65, met lampen aan en uit.

Temp snachts ( lampen uit ) 24. Aan 31'32c.

 

Vanwege de verbrandte bladpuntjes heb ik alleen dit keer water meegegeven met ph 5.8 en ec 0.8, effe doorgespoeld en waarschijnlijk vandaag weer wateren. Met voeding.

 

Ze beginnen al aardig grote dames te worden waar ik erg blij mee ben, en ruiken jonge, nu al :dribble:

 

@Cum laude Bedankt voor de info, ik probeer inderdaad wat lager te zitten met me ec.

 

-> Hogere temp = lagere ec. is genoteerd :tu Ik meet elke dag van lamp tot top 40 af. ik probeer dat zo goed mogelijk bij te houden. Lager durf ik niet echt eigenlijk. I'll keep it as a reminder though. :rolleyes: :tu

 

 

 

 

@vamozz Ah nu vat ik hem eindelijk :likken: Thanks voor de info, ik merkte al dat hij eerder ging afzuigen toen ik hem op 2 zette. Het is wel zo dat ie me hele tent opblaast, maar daar speel ik zometeen wel even mee als de lampen aan gaan.

 

 

Zonder foto's geen update. Helaas wel met Hps aan. Word volgende keer aan gedacht. ( 2 dagen terug ) ..

 

gallery_41926_17334_353327.jpg

 

Wat blad probleempjes. Iemand ? Of gaat het gemengd met een te hoge ec ?

gallery_41926_17334_765955.jpg

 

gallery_41926_17334_184719.jpg

 

gallery_41926_17334_461001.jpg

 

Ik heb geen idee hoe ik mijn inblaas moet opstellen als de plantjes groter worden. Buis kan ik niet doortrekken.

gallery_41926_17334_369783.jpg

 

Hier een paars stengeltje :ph34r:

gallery_41926_17334_68637.jpg

 

Hangen een beetje slap op een rare manier. Van te veel water is geen sprake, ook de inblaas blaast niet recht op de plantjes. :huh:

gallery_41926_17334_439066.jpg

 

gallery_41926_17334_1454563.jpg

 

Bedankt alvast voor alle info en support , wie nog tips trucs en ander commentaar heb, kom maar door :tu

 

Hazertje :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vanwege de verbrandte bladpuntjes heb ik alleen dit keer water meegegeven met ph 5.8 en ec 0.8, effe doorgespoeld en waarschijnlijk vandaag weer wateren. Met voeding.

Goed zo dat je lager gaat met je EC. Wat bedoel je met eigelijk met doorspoelen? Aarde kan je niet zomaar effe doorspoelen..

Als jij echt aan het doorspoelen bent geweest betekend dat jij heel veel liters water in je mediums hebt gegooid?

 

Is dat zo, dan krijg je idd die kromtrekkende bladeren door overbewatering omdat ze dan tijdelijk te nat staan.

 

Doorspoelen is ook wat overdreven.. Gewoon een paar dagen water is goed, daarna lekker verdergaan met je zelfde EC als hiervoor maar dan een 'stapje lager' en stapsgewijs gaan opbouwen naarmate de bloei verder inzet.

 

Een Amnees gedijt vaak goed tot een EC van 1.4 op een aarde. Hou er wel rekening mee dat je aarde mix ook een EC bevat.

Verder hebben je planten een hele mooie diepgroene kleur! wees niet bang om ze iets lichter te laten worden en ga dan pas weer voeden.

Edited by Cum Laude

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoelde er eigelijk mee dat ik gewoon water geef in plaats van voeden erbij, beetje verkeerd uitgelegd inderdaad haha. Geen zorgen :) ik kijk het even aan met die krom trekkende bladeren.

 

Hazertje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...