Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

R.M

Ik Kom Er Niet Uit (Geel Blad)

Recommended Posts

Hallo,

 

 

Dit is het eerste jaar dat ik wiet zelf kweek. Nu de planten ook wat goed zijn gaan groeien stuit ik alleen op wat bladproblemen. De bladeren zijn namelijk van beneden af geel aan het worden. Nu zullen jullie denken hier zijn al zoveel topics over gemaakt bekijk die eens even.

 

Dat heb ik in eerste instantie ook gedaan. Maar ik kom er toch maar niet goed uit wat er nu bij mij mis gaat. De situatie is als volgt:

Er staan drie potten in mijn tuin alle drie met passion 1# planten van dutch passion. Twee daarvan staan in 60 liter bakken en de andere in 90 liter.

 

De grond in de 60 liter bakken is puur alleen universele grond met alleen een beetje kalk erbij gedaan overvoeding lijkt me daarom dus ook sterk. Een te kleine pot lijkt het me ook niet want binnenkweek hebben zelfs nog kleinere potten. Te veel water krijgen ze ook niet van mij.

 

De 90 Liter bak heeft ook die universele grond maar die grond heb ik veel luchtiger gemaakt daar heb ik namelijk een soort van perliet door heen gemengd. Ook bij deze is er geen voeding gebruikt alleen puur wat kalk.

 

Heeft er iemand een idee wat het kan zijn?

Als iemand op basis van deze informatie en de foto's tips of aanwijzingen voor mij heeft is dat altijd welkom.

 

Alvast bedankt!

 

Dit zijn nog wat foto's over hoe het op dit moment is. (ik heb er al een paar gele bladeren vanaf gehaald)

 

 

 

gallery_40870_16996_938273.jpg

 

gallery_40870_16996_134508.jpg

 

gallery_40870_16996_592152.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kuipen zijn niet afgevuld dus minder aantal liters dan aangegeven.

 

Wat je ziet is leegtrekken vd onderste/middelste grote fanleaves, ze hebben honger en als ik zo naar blad kijk op 3e foto ook wel trek in magnesium (wat in voeding zit).

 

Is die plant op foto 2 de plant die alleen maar kalk heeft gehad?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild: zou je me willen uitleggen waaraan ik het verschil kan zien tussen dit (onder)voedingsprobleem en de op dit forum veelvoorkomende watergeefproblemen (te nat en/of te droog) waarbij je ook onderin gele bladeren krijgt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het overwatering is dan staat veel meer blad met het puntje naar beneden en vindt je een overwegend lichtere kleur groen terug in zowat alle bladeren tot aan het midden vd plant is mijn ervaring. Vaak gecomplimenteerd door paarse bladstelen met een steeds verder vergelend bald vanuit de rand, niet vanuit de nerf en ten slotte necrose waarbij blad dieppaars/zwart kleurt maar niet verbrost (zo noem ik het maar, breekt niet af, blijft 'slap' materiaal).

 

Geef je te weinig water en vd rest redelijk ok aan voeding dan zie je vaak een wat donkerder groen in het blad met paarse stelen maar is de plant veel minder 'uitbundig' in voorkomen tov een plant waarbij alles in orde is, bladstand is net niet lekker en de groei gaat met horten en stoten zomaar enorme strek tussen nodes bijvoorbeeld wat je nooit krijgt bij te nat of ondervoeding of als je teveel voeding zou geven.

 

Als je gedoe met water hebt heb je ook gedoe met EC waarden in de pot komt het op neer.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kuipen zijn niet afgevuld dus minder aantal liters dan aangegeven.

 

Wat je ziet is leegtrekken vd onderste/middelste grote fanleaves, ze hebben honger en als ik zo naar blad kijk op 3e foto ook wel trek in magnesium (wat in voeding zit).

 

Is die plant op foto 2 de plant die alleen maar kalk heeft gehad?

 

Klopt de bakken zitten niet tot de rand toe vol. Maar het lijkt me ook stug dat dat kleine beetje grond voor verandering zorgt.

Dus eigenlijk als je het zo bekijkt denk jij dat het een tekort aan voeding is? Dit lijkt mij ook het meest logische omdat ik tot nu toe nog niks met voeding heb gedaan. En inderdaad de tweede foto is die met dat beetje kalk.

 

Hoe los ik dit nu op? suggesties?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij honger hebt krijg je toch ook te eten?

Die met kalk had minder N (omdat je met kalk te eten gaf) , bladkleur/groeipatroon viel me op en ik dacht, kom laat ik eens checken of het ook zo is :search:

 

Morgen een aan de behoefte van cannabis voldoenende voeding scoren of eindelijk gaan gebruiken in ruimere mate wat je al in de kast had staan voor ze, met alleen een beetje kalk ga je er niet mee komen.

Als ze voeding krijgen zal het verschijnsel al heel snel stoppen en komt diepgroenere kleur langzaam aan weer terug in heel veel blad, een aantal is als verloren te beschouwen maar dat geeft niet, er hangt nog zat dwz je bent er op tijd bij.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij honger hebt krijg je toch ook te eten?

Die met kalk had minder N (omdat je met kalk te eten gaf) , bladkleur/groeipatroon viel me op en ik dacht, kom laat ik eens checken of het ook zo is :search:

 

Morgen een aan de behoefte van cannabis voldoenende voeding scoren of eindelijk gaan gebruiken in ruimere mate wat je al in de kast had staan voor ze, met alleen een beetje kalk ga je er niet mee komen.

Als ze voeding krijgen zal het verschijnsel al heel snel stoppen en komt diepgroenere kleur langzaam aan weer terug in heel veel blad, een aantal is als verloren te beschouwen maar dat geeft niet, er hangt nog zat dwz je bent er op tijd bij.

Bedankt voor de snelle reactie, begrijp me ook niet verkeerd ik wil natuurlijk de planten wel voeding geven. Is alleen mijn eerste kweekje en ik dacht ga het gewoon proberen zie wel hoe het loopt.

 

Nu weet ik alleen niet zo goed wat voor voeding ik nu moet gaan geven. Moet ik een soort van multi voeding zoeken of wat raadt je mij aan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

KLIK

 

zoveel keuze..

 

ik prefereer GHE overigens, erg complete voeding tegen zeer schappelijke prijs en ze hebben van alles zowat een Tripack zodat je het 1st eens een rondje uit kunt proberen zonder meteen cannen met voeding te hebben staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil je goedkoop uitzijn ? Aptus all in one outdoor . koop je zakje van 50 gram en je bent 5 tot 6 weken klaar , plant waardeert het . jij erna ook want ze gaat je belonen ! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bandankt voor de snelle reactie's. Ik wil absoluut niet goedkoop uit zijn, ik wil dat er flinke toppen gaan komen :). Ben er toch ook nog eens even flink over na gaan denken en ben er toch wel van overtuigd dat het stikstof te kort is. Daarom ga ik nu eerst even beginnen met bloedmeel en dan kijk ik even verder wat voor voeding ik ze nog meer ga geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goede investering noem ik het . voeding is key absoluut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel kalk heb je gebruikt ? daar moet je mee uit kijken.

 

Gegroet. Cum Laude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cum laude .. waarom ? Je maakt me nieuwsgierig namelijk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik geef ze de hele lijn van Bac en daar ben ik zeer tevreden over alleen niet de goedkoopste, maar wel de makkelijkste is mijn mening.

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Cum laude .. waarom ? Je maakt me nieuwsgierig namelijk :)

 

ph waarde, ca doet wat met opname/vrijkomen P zijn er zo maar een paar waarom je moet oppassen met kalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wederom bedankt voor de handige tips wat jullie doen en gebruiken qua voeding.

 

@cum laude het stelde niet zoveel voor hoeveel ik er bij heb gedaan. Ik was bezig met het gazon en had per plant ook anderhalf handje erbij gestrooid.

 

Verder heb ik vandaag even bloedmeel gehaald en ga dat vanavond toepassen. Daarna ga ik me even verdiepen in verdere voeding denk dat dat GHE word. Daar lees ik veel positieve dingen over!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...