Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
gizzy

Lamp Zonder Kap?

Recommended Posts

Heeft iemand dit al eens uitgeprobeerd in een tent? Aangezien een tent van binnen al reflecterend is? Zou dit dan niet genoeg reflectie zijn zonder kap? In een loods of zo bijv is een goede kap noodzakelijk aangezien niets anders reflecteert...Iemand dit al eens geprobeerd in een tent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet geprobeerd, maar waarom zou je dit doen? en ik weet niet wat voor een lamp je van plan bent te gebruiken, maar een HPS zonder kap? bestaat dat wel?

Gewoon een kap gebruiken!

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Amerika doen ze dit volgens mij...

 

Of heb ik teveel gerookt??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je lamp schijnt rondom en je tent die voor geen meter reflecteert (ook al denk jij van wel) vreet alle licht op. Je hebt dus minder liht op je gewas en dus minder opbrengst

 

In Amerika doet men dit vaak tussen het gewas. Dan schijnt het dus wel op je planten. (en je plafond maar dat maakt daar niet uit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In Amerika doen ze dit volgens mij...

Nou je het zegt heb het wel is gezien op tv, maar dan met Vertical Grow.

Niet echt geschikt voor een tent lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelde ik ja... lijkt me indd niks voor in een tent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verticale kweek is hier op het forum wel een paar keer voorbij gekomen, ik kan alleen geen verslag meer vinden met nog werkende foto's.

Ik kan me nog herinneren dat het in een groot hok was, daar stonden meerdere van die opstellingen met een aantal planten in een cirkel en een net waar ze langs groeiden.

Op die manier kun je er makkelijk omheen lopen en alles opbinden waar nodig, in een tent is dat wat lastiger.

 

Nu ik dit zo typ, meen ik met te herinneren dat er ook al eens zo'n kweek in een tent gedaan is, dat zag er wel goed uit, het zal alleen niet echt een lekker werkje geweest zijn om de achterste planten goed op te binden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt mij toch meer ellende dan het oplevert in een tent, als het zo'n goed idee was had het hier op het forum wel vol gestaan met vertical grow verslagen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien wel, de enige manier om dat zeker te weten is het zelf te proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hier is uiteindelijk een vertical grow geworden. om een idee te krijgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Keesthemad had toen ook een topic met zijn lamp verticaal ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 vd beste manieren qua belichting (zie topic KTM) maar vraagt wat meer kennis vd kweker en vooral de juiste bulb :innocent:

Velen kunnen niet zo goed tegen vertikaal.

 

Je kunt het ook zonder net om de bulb heen doen, dan heb je cooltubes nodig.

 

Misverstandje is hier dat gedacht wordt dat er nog licht gaat reflecteren op de tentwanden.. euhh er staat een dik dek aan planten om de bulb dus hoezo, je mag blij zijn dat je door de takken de bulb niet meer ziet zoiets :withstupid:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb de verslagen even doorgenomen van de links, ziet er wel interessant uit...weer iets geleerd in elk geval!

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...