Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenExplorer

3X Damnesia .... Eerste Poging

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Dit is mijn eerste kweek poging, heb 3 Damnesia's en beginnen goed te groeien, in het begin was het effe spannend, kome ze door... of word het een flop.

 

 

Zijn alle drie gelukkig goed doorgekomen, en komt hopenlijk wel goed.

 

Ik heb ook wat recente pics, van een paar dagen geleden.

 

27 Mei

 

jIKNYhsbST5cc.jpg

 

jbpjtyvivIPmfZ.jpg

 

jjjZyQBLejSwI.jpg

 

jbzZ6rTIGynmzu.jpg

 

jbsSoDBC7ORhWI.jpg

 

judx18A9cAtcU.jpg

 

juAzzvFObfRfQ.jpg

 

jgfbrtnDTCSLO.jpg

 

jbnChMUZ5pJ2OT.jpg

 

 

Ik heb wat Canna voor de groei en bloei,

 

Plantjes zin nou een paar weken oud, kan er nou begonnen worden met het toevoegen van Canna voor de groei?

 

Moeten de plantjes nu ook getopt worden?

 

En wanneer moet er begonnen worden met verduisteren?

 

Ik zal regelmatig updates maken, wat pics plaatsen ... en zal vast wel nog meer vragen hebben met de tijd.

 

Mazzel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou nu toppen en verpotten

eerst even wat droger laten gaan, en toppen.

Vervolgens groeimest geven , in de halve aanbevolen dosering ( kleine zaailingen hebben weinig nodig, en ze zien er nog groen en gezond uit nu )

na die mestbeurt wacht je weer een paar dagen tot de kluitjes droog zijn, verpotten in 7 liter potten ( 11liter mag ook , maar ik denk dat 7 op zich genoeg is)

met alleen die kast kom je er niet, zet je de dames overdag wel in het zonlicht?

 

als je bovengenoemde handelingen doet zal je gezonde groei en ontwikkeling zien , en ben je me dankbaar dat je zo vroeg getopt hebt.

die kunnen nog wel 2 meter worden op een beschut plekje....

 

succes !

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips!

 

Plantjes waren binnen gehaald voor de fotos, maar staan elke dag buiten met mooi weer.

Zal vandaag beginnen met toppen en overpotten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt je kan al een begin maken om te toppen..het beste is om de planten zo min mogelijk over te potten voor zo min mogelijk stress maar als het niet anders kan kan het niet..voor de rest veel zon liefde en wind let the nature do its thing! bless di Farma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes zijn getopt, en staan in nieuwe potten, iets grotere potten dan de vorige, zal ze binnenkort in wat grotere potten overpotten.

Wordt dan voor de laatste keer overpotten.

 

Wat nieuwe fotos gemaakt, ik vind de blaadjes onderin er iets minder fraai uitzien:

 

 

1: j9OhIlLSaitWo.jpg

2: j0mj5wdtlmYab.jpg

3: jB5doxNpCxS3N.jpg

4: jbcAVkTDGyGpK3.jpg

5: jeG8ayZl5iNK6.jpg

 

Ik geef nou water met een plantenspuit, een dopje Canna groei erin, en de grond elke dag bevochten.

 

Gaat dit nog de goeie kant op? - of loop ik het nou zwaar te verkloten? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien een goeie tip, upload je images in een album hier op wietforum, als je een externe site gebruikt is er de mogelijkheid dat alles verwijderd wordt en dan zitten we met het zoveelste topic zonder fotos...

 

en idd verpotten die hap, voeding is nog nie echt nodig als je gaat verpotten, ze gaan dan immers weer met de voetjes in de nieuwe aarde die nog genoeg voeding bevat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat de jongens hier zeggen..

 

Wees rustig met voeding. (gewoon nog niet).

En,,,,,

Maar dat is nu te laat, ik had die tussen pot overgeslagen en direct in de grootst mogelijke pot voorhanden genomen.

Dat heeft alleen maar voordelen.

Royaal voeding voorhanden in de aarde,

De wortelgroei kan lekker zijn gang gaan en je hebt meer buffer voor je vocht.

 

Als ik je was, zou ik ze daar alsnog asap naar over zetten.

En dan gewoon, met dit weer buiten laten staan.

Mocht er een periode van langdurige en veelvuldige regenval aanbreken, zou je ze misschien onder een afdakje kunnen plaatsen ofzo.

 

Je plantjes, hebben buiten alles wat ze nodig hebben, gun ze dat ook. Wind, is daar ook een onderdeel van.

Krijgen ze lekkere dikke stammen van, wat weer ten goede komt aan de sap stromen en de voeding opname..

 

Succes mate,

Kom nog wel een keer weer kijken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...