Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Beze

beste vaporizer

Recommended Posts

Monkey, ik heb vernomen dat je ook gewoon hasj kan vapen, je dient die wel fijn te maken en idd met gaasjes oid.

Ow en ik wissel vaak af qua lippenkleur, anders kom ik in een eenzijdige sleur vampire-lips-saying-no.gif flirting-lips-smiley-emoticon.gif blue-lips.gif

 

Wietefras ik was al benieuwd hoe de vape te onderhouden, olie en alcohol zijn dus de vloeistoffen die het beste werken, net als bij knipmachines en scharen.

 

 

Ik heb vandaag m`n vape ontvangen :D

 

Vanavond ga ik hem ff testen, dus m`n bevindingen zal ik nog berichten.

 

Wat zijn de beste temperaturen om te vapen eigenlijk??

 

Nieuw uit het doosje

 

post-30844-0-36251000-1410368897_thumb.jpg

 

Met reserve onderdelen, een schoonmaakborsteltje, gaasjes, olie compartementen, een rvs pick en een gratis grinder twv 25E van Namaste.

 

post-30844-0-99727000-1410368918_thumb.jpg

 

Opwarmmodus, mooi O-led scherm

 

post-30844-0-96544000-1410368938_thumb.jpg

 

Vulcompartement, hier kunnen ook de oliecompartementjes in en de evt gaasjes

 

post-30844-0-24692200-1410368957_thumb.jpg

 

Onderzijde van de vape

 

post-30844-0-81446200-1410368975_thumb.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi apparaat.

 

Of olie ook werkt op de vaporizer onderdelen moet ik nog steeds een keer proberen. Vanavond eerst maar eens met de ice-hash zakken aan de gang en dan kan ik het binnekort weer eens proberen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb begrepen dat dit apparaat uitblinkt in smaak, 185C voor een smaakvolle vape, 195 voor een krachtigere, en 210 en hoger voor een zeer krachtige.

De Ascent heeft ook de mogelijk alle 3 de temperaturen achter elkaar te kunnen vapen, deze is vooraf in te stellen zodat je zelf zeg bv 2 minuten op 185C, daarna verhit hij zichzelf naar 195 voor bv 2,5 minuten en daarna naar 210+C voor 3 minuten, je kan zelf de temperaturn en aantal minuten vooraf instellen.

 

Deze vape heeft 2 apart meegeleverde glazen oliecompartementjes speciaal voor speciale aromatherapie etherische oliën.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moguh stonedsmilie.gif sleepy.gif

 

De Ascent doet datgene waarvoor ik hem heb aangeschaft, ik heb heerlijk geslapen, jammer alleen dat je dan een vroeg telefoontje krijgt waardoor het net ff minder is, maar de vape gaat nergens heen dus 2B continued.

 

De instellingen en temperatuur en vape belevingen zoals ik hierboven aangaf waren idd zoals beschreven.

 

Op 185C was echt de smaakbelevenis.

200C werd de vape krachtiger en op 215C moest ik zelfs een kleine kuch vrijlaten, ik rook normaal gesproken helemaal niet dus wellicht gewenning.

 

Ik heb 1 vulling dus geheel genuttigd, expres wat vroeger zodat ik de hele uitwerking kon beleven.

Hierna gebruik ik hem alleen nog voor het slapen gaan om rust en slaap te stimuleren.

 

Ik heb Sugarpunch gevaped, erg lekker, vooral op 185C.

De uitwerking was een behoorlijke, ik had een film opgezet die ik 4x heb herstart, ik kon me niet concentreren zo stoned/high werd ik ervan.

 

Ik ben er dus achter gekomen dat 2 a 3 trekjes wel genoeg is, gisteren had ik 4 trekjes op elke temperatuur, dat is 12 in totaal en teveel voor mij.

 

Het gebruiksgemak van de Ascent is top, de werking ook, de verschillende vape temp belevingen en het automatisch aanpassen ervan door de Acsent zelf is super.

 

Ik ben dus een tevreden eigenaar.

 

Edit: Lion, ik was net aan het tikken :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraagje over de schoonmaak olie/alcohol.

Welke olie en of alcohol gebruiken jullie voor de schoonmaak?

Hoe ga je te werk?

 

Thanks & greetzz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi de hele zooi in een weckpot vol schoonmaak alcohol. Na een weekje vis ik het er weer uit en spoel het grondig af met water. Is het weer zo goed als nieuw. Ik heb twee setjes van de onderdelen en die wissel ik dan wekelijks om.

 

Heb gisteren mijn vers gemaakte ice hash poeder geprobeerd in de Plenty vaporizer, maar dat was helemaal niet in het metaalsponsje getrokken. Korreltjes lagen er gewoon nog bovenop. Geen echte bubble dus blijkbaar, of nog te nat, of het werd gewoon niet warm genoeg door dat sponsje heen (moest ook op een veel hogere temp vapen dan normaal om er iets uit te krijgen). Op zich wel zo prettig misschien, want schoonmaken was nou wel heel makkelijk. Gewoon de korreltjes eraf vegen.

 

Las laatst een tip dat je beter olie kon gebruiken en had na het knippen mijn handen schoongemaakt met zonnenbloemolie. Dat werkte een stuk beter/prettiger dan met alcohol. Heb ook de grinder een keer laten weken in zonnenbloemolie (en daarna gewassen met wasmiddel). Werkte ook super.

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks Fras, schoonmaakalcohol dus, of zonnebloemolie, weekt het wel helemaal los in de zonnebloemolie?

 

Gisteren weer een nieuwe "gematigde vape" genuttigd, van Uruzghani Kush, ik had een paar kleine topjes bewaard voor special occasions, deze ligt al meer dan 6 maanden te curen en de geur en smaak waren echt top.

Weinig in de vape gedaan, 3 hijsen op 200C genomen en de uitwerking was perfect, ik was helder en gefocust maar toch relaxed, en goed geslapen dus dat is de juiste verhouding voor mij.

Dit was dan wel een indica, waar Sugar Punch een sativa dominante hybride is, dus die zal ik ook nog eens proberen in een minimale dosis.

 

Verder heb ik gisteren nog wat RedBeard en Kandy Kush gekregen van een maat, lekker afwisselen dus.

Ik wil ook een keer zo`n lekkere zachte Marokkaanse hasj proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met zonnebloemolie kreeg ik mijn handen laatst heel makkelijk schoon en de grinder ook. De vaporizer heb ik vooralsnog alleen met alcohol schoon gemaakt door het er een tijdje in te laten weken. De pot alcohol die ik daarvoor is inmiddels wel wat bruin geworden :)

 

Was vroeger ook altijd een fan van Ketama. Heb die plant zelf een paar keer geprobeerd, maar had alleen maar herma ellende en heel beroerd groeiende planten (meer strek dan top). Misschien nog maar eens ergens proberen te kopen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketama is idd echt lekker, Tbisla Ketama is de nieuwe versie, zo lekker.

 

Dus je kan de alcohol meermaals gebruiken, die hoeft niet naar 1x gebruiken weg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe nu een half jaar met die pot alcohol. Begint dus wel wat te kleuren, maar het reinigt de boel nog steeds prima.

 

Voor de Plenty heb ik wel zoiets nodig, want daar zit een lange koelspiraal bij die ik ook van binnen schoon wil hebben. Die metalen roostertjes kun je ook wel met een drup alcohol en een papiertje schoon maken.

 

Zal eens gaan zoeken bij de coffeeshops voor wat goeie maroc hash :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo

ik heb zelf de arizer solo.

hij geeft een goede damp.

en is toch mobiel om mee te nemen.

gewoon na 12 min als hij auitomatish af slaat,

krijg ik er nog damp uit.

een mooi glazen pijpje voelt lekker aan.

en koelt toch damp af .

kortom ik vind die arizer solor een van de betere.

is ook de maker van de volcano .

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wilde hier net een reactie plaatsen over de Arizer Solo zie ik ineens een dikke grote met een draak erin.

 

Die Solo is goed. Werkt lang op de accu en die blijft ook lang vol als je hem niet gebruikt. Er zit een glazen buisje bij waar je aan zuigt. Aan de andere kant van het buisje gaat je wiet. Die maak ik weleens schoon met olie. Daarvoor gebruik ik iedere olie die ik maar heb staan. Van olijf tot slaolie.

Die heb ik voor onderweg

Als ik thuis wil dampen neem ik de verdamper van Evert. De (cheaper) versie met die pot. Werkt ook als een tierelier.

 

Heb zelf de Aeromed gehad maar das niks voor mij. Te licht.

De Magicflightbox ook nog gehad maar dat is echt sippen. Iedere keer een klein sipje nemen. Das wel een goedkoop ding maar doe ik niet voor me lol. :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

ja het effect is anders.

vaporize geeft meer een heldere high ,stoned gevoel.

de tabak maakt het wat ik noem een beetje meer down meer wazig.

ik herken het van militaire dienst 17 jar oud net in dienst .

ja daar maken ze een man van je hehehee (zei me vader )

ik heb daar leren roken blowen en zuipen :)

toen rookte ik niet maar blowde wel .

als ik dan blowde en zeg naa 4 uur een sigarette opstak was ik knetter stoned.

leek wel of zelf lang na een blow het efect weer na boven kwam.

nu viel me wel op ik weet niet of andere dat ook hebben.

dat als ik een puur wiet rook ,en high ben ,en dan daarna e juice met nicotine neem.

ik anders stoned word.

ik heb e juice pas dus moet even kijken of dat werkelijk zo is.

ben aan het testen met olie en vg met nicotine ineen .

eerst rookte ik wiet puur en toen,

nam ik e juice en toen voelde ik het in me kop net als miliaire dienst .

dus lijkt wel of het achteraf ook nog veranderd het gevoel.

hebben jullie dat ook ?

 

 

groetjess

Share this post


Link to post
Share on other sites
kortom ik vind die arizer solor een van de betere.

is ook de maker van de volcano .

arizer solor is van Arizer zelf.

De volcano komt van Storz & Bickel die nu ook de Crafty (Draagbaar) maakt en heeft 0 te maken met Arizer.

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanxs Kuro, mooi die parate kennis van feiten

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik dacht eigenlijk dat dat een grapje was omdat ik juist aangaf dat de Plenty (die ik heb) gemaakt wordt door de mensen achter de Volcano en dat dat er natuurlijk eigenlijk verder niet zo heel erg toe doet. Maar misschien denk ik dan inderdaad wel te ver door :)

 

Die Crafty had ik nog niet gezien trouwens. Geinig apparaatje. Met een App zelfs :)

Edited by Wietefras
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg bang voor apps die gaan altijd via google en itune en we weten wel wat die doen.

Log verkopen, loggen verkopen, loggen verkopen lastig vallen LOL.

(Kan ook via hun site downloaden de apps zie ik nu).

 

Kwam een tijdje terug de Crafty (Lol en de Mighty nu) tegen ben nog steeds opzoek naar een goede portal one maar begin te denken dan ik die zoek toch maar ga staken.

Na meerder gehad te hebben vallen ze tot op heden nog erg tegen met wat ik zelf zoek.

 

De Mighty wie weet kan wel de temp in stellen wat voor mijn een pre is.

 

Hoe bevalt de Plenty eigenlijk?

 

Het sponje werkt niet fijn nee ik doe er oil/hash op dan zet ik hem aan tel 10 tellen of als ik damp ziet komen druk in de ballon erop.

Dat zal wel met de Plenty een nadeel zijn geen ballon waardoor het wel even duur voor het sponje warm is.

En het schoon maken LOL weet er alles van :).

Edited by kuro-neko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg tevreden over die Plenty. Al heb ik nauwelijks vergelijkingsmateriaal. Ding werkt snel en soepel, geeft goeie vapor, eerste paar halen geeft ook goeie smaak en de temperatuur instelling werkt prima.

 

Alleen het schoonmaken van die koelbuis is een gedoe.

 

Het zou inderdaad ook wel makkelijker zijn zonder kabel, maar echt een probleem vind ik dat ook weer niet. In ieder geval niet in die mate dat ik daarvoor een kwalitatief mindere vape zou gebruiken.

 

Ben zelf overigens meer afgegaan op de reviews van The Vape Critic die de Plenty als een van de beste vaporizers bestempelde. Score van 93/100 voor de Plenty en bijvoorbeeld 95/100 voor de Volcano en 85/100 voor de Arizer Solo.

 

Dit is zijn review van de Plenty:

 

Al gebruik ik een lagere temperatuur en doe ik ook dat sponsje er niet in om kleinere hoeveelheden wiet "vast" te houden in de kamer. Het werkt prima zonder dat sponsje en dat sponsje kwam vol met THC en dat lijkt me toch zonde.

 

Dat van die 90 secondes die je zou moeten wachten voordat de verwarming weer aan kan klopt ook niet. Dat is afhankelijk van de temperatuur. Als die te laag is gaat de verwarming weer aan. Het apparaat houdt de warmte wel goed vast, dus als je niets doet dan duurt het inderdaad wel 90 seconden voordat de verwarming weer aan gaat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks ben wel een fan van de vulcano maar zo groot en zo opvallend.

En voor overdag is zo een ballon soms te veel voor me.

Dus zoek wat kleins op stroom met instelbare temps voor in de woonkamer overdag.

En waar weinig aan kapot kan gaan.

 

Zelf gebruik ik alleen het sponsjes met oil/ice en ook niet voor wiet.

Ben wel eens vergeten het boven gaasje erop te doen damm dan kan je de ballon vernieuwen.

 

KK die vap reviewer weer wat te kijken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb vandaag de Davinci Ascent besteld, omdat smaak me meer waard is dan de krachtigere damp, ik laat nog wel ff weten hoe die bevalt.

 

 

1456775_405258739606054_2077437000_n.jpg?oh=5b38b6f803dfb43d82f6b98c82f022aa&oe=546C038A&__gda__=1416328716_e10feea2bcb7a7519d2953db51ce361c

heb hem ook en werkt perfect krassie erg blij mee .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus zoek wat kleins op stroom met instelbare temps voor in de woonkamer overdag.

De 'herbie'(http://www.herbalizer.com/)voldoet aan al je eisen en is best klein qua afmetingen,qua prijs echter... :wtf: ;)

Zelfde verhaal met de VB2(http://www.vaporbrothers.com/vb2/).

Die zou ik heel graag hebben willen staan voor thuisdabs,maar de prijs... :o :head_hurts_kr: :no

Edited by Aad
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Herbie ziet er echt leuk uit. Maar die prijs idd :thumbsdown: . Het ziet er ook wel heel fijntjes uit allemaal, hoe lang blijft dat heel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vitolo is een fan : http://fuckcombustion.com/threads/the-herbalizer.9116/.

Dat is aanbeveling genoeg voor mij. :)

Helaas is die stervensduur inderdaad en lijkt het erop dat er pas in Januari (mogelijk!Productiestreefdata van vaporiser-salesmen zijn soms behoorlijk onbetrouwbaar gebleken..:) ) wat exemplaren naar het buitenland(Canada/Europa) zullen gaan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die laatste is qua prijs nog wel interessant voor wat die doet.

De bovenste erg vet maar vind dat voor oil/hash wel super van de vapgabbers.

 

Wie weet dromen zijn goed te hebben

Edited by kuro-neko
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...