Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
joshepus

wanneer stekken snijden

Recommended Posts

hallo

 

Ik wil voor het eerst stekken snijden van een moeder plant wanneer is het de beste ? want mn planten zijn net in bloei of ben ik er telaat voor ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een moederplant hoort niet in de bloei te gaan. Deze hou je in de groei om er stekken vanaf te kunnen snijden.

 

Wanneer ze in de bloei staat kun je nog stekken snijden, alleen ideaal is het niet. Namelijk duurt het wortelen veel langer en zul je een hoger percentage uitval hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een moederplant hoort niet in de bloei te gaan. Deze hou je in de groei om er stekken vanaf te kunnen snijden.

 

Wanneer ze in de bloei staat kun je nog stekken snijden, alleen ideaal is het niet. Namelijk duurt het wortelen veel langer en zul je een hoger percentage uitval hebben.

O oke oke zonde dan moet ik eerst nieuwe stekkie bestellen tot een moederplant

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ze nog maar een paar dagen in bloei staat kan je aan de onderkant nog wel een paar stekjes snijden

 

Als de witte haartjes er al uitkomen dan gaat het wel langer duren indd

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb hier ooit eens eerder over gelezen en volgens mij kun je bloei ook weer stoppen en de plant terug in groei zetten maar weet het niet meer zeker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Reveggen heet dat NOA, komt van re-veg. Alleen dat duurt erg lang.

 

Als je een plant hebt die al in de bloei staat dan breng je weer groeihormonen in de plant dmv 18/6 lichtregime.

Dan word de plant echt een lelijkerd met 1 vingerige bladeren na een tijdje gaat ze weer langzaam normale bladeren aanmaken en is ze revegged :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tot ongeveer halverwege 2e week dat ze op 12/12 staan zijn er nog redelijk wortelende stekken vanaf te krijgen die niet meteen op reveg stand gaan staan.

 

Zet de stekken 3dgn op 24/0 en daarna op 20/4 ipv 18/6.

 

Als je later stekt kan wortelen (omdat ze op bloei stand staan) een probleem gaan vormen, wortelen ze dan hebbie zomaar kans een week of 6 tegen een freakshow aan te zitten kijken voordat er weer 'normale' blad en takgroei te bespeuren is, ook luek om een keer te doen en als het echt niet anders kan een prima noodmaatregel.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb wel eens na 5 dagen bloei gesneden, ging gewoon reveggen 5 weken lang.

 

Inderdaad als nood is het wel te doen (als je uit zaad een mooie moeder ziet ofzo) maar anders zou ik wat nieuwe stekken halen voor een moeder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

oke oke ik heb al een nieuwe stekje besteld dat lijk me het beste als ik zo hoor om een goeie moeder plant van temaken want het lijk mij dat je genoeg stekkjes kan maken van 1 moederplant?,en ik wil het ook direct goed doen, want als ik het van mn bloeiend plant moet snijden vind ik zonde van het stek dan wordt het tijdnood lijk mij

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...